Ga naar inhoud


verschil DM8000 en DM800se


humaxxx

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje geleden een DM8000 gekocht. Ben ook zeer tevreden met de box alleen de prijs vind ik toch een beetje buitensporig

 

Afgelopen weekend heeft een vriend van me een DM800se gekocht. Naar een tijdje mee gespeeld te hebben kom ik tot de conclusie dat die eigenlijk net zoveel kan als de DM8000. Het enige wat het verschil maakt is de twin tuner van de DM8000. Voor de rest zie ik niet zoveel verschil tussen de boxen.

 

Heb ik dit juist geconcludeerd of zijn er nog grote verschillen die ik over het hoofd zie.

 

m.vr.gr.

 

Humaxxx

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor kabelkijkers (die ook een schotel hebben) is een 8000 een juweeltje. Ik heb er 2 en ben er, uiteraard, heel tevreden over.

Prijs voor een 8000 is wel wat (understatement!) hoog...

 

Origineel bericht van: humaxxx
Ik heb een tijdje geleden een DM8000 gekocht. Ben ook zeer tevreden met de box alleen de prijs vind ik toch een beetje buitensporig

 

Afgelopen weekend heeft een vriend van me een DM800se gekocht. Naar een tijdje mee gespeeld te hebben kom ik tot de conclusie dat die eigenlijk net zoveel kan als de DM8000. Het enige wat het verschil maakt is de twin tuner van de DM8000. Voor de rest zie ik niet zoveel verschil tussen de boxen.

 

Heb ik dit juist geconcludeerd of zijn er nog grote verschillen die ik over het hoofd zie.

 

m.vr.gr.

 

Humaxxx

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Over dat geld denk ik (nu) ook niet meer, maar toen ik het moest betalen dacht ik er wel aan... Een 8000 + 2 x dvb-c kost meer dan 1000 euries. Maar goed, de lol heb ik ook wel nu. cool

 

Origineel bericht van: Gerard 76
Als je veel opneemt is de mogelijkheid voor een 3e of zelfs 4e tuner een must.

Hier is ie niet meer weg te denken.

En die prijs,ach,dat geld denk ik niet meer aan,

het dagelijkse plezier van de box des te meer.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is inderdaad een bak geld, maar ik wist dat ik uiteindelijk toch dit neusje van zalm wilde hebben. Dan maar iets langer doorsparen en gelijk in 1 keer goed doen smile

 

Voor sat en kabel combi is dit het perfecte apparaat voor mij.

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de berichten hier zo lees dan is toch het grote voordeel van de 8000 dat het een twin tuner is met nog eens uitbreidingsmogelijkheden voor een derde of vierde tuner.

 

Ik heb zelf geen kabel dus die derde en vierde tuner is voor mij niet echt een voordeel. Ik heb hier ook een rotor dus dat opnemen en iets anders kijken kan ik alleen op dezelfde satelliet. Voorheen had ik ook nog eens één kabel naar tuner A en de tuner B op doolussen staan. Als je dan iets wilt opnemen dan moet de zender ook nog eens in dezelfde quadrant zitten. Dus toen werd de meerwaarde van de twintuner weer beperkte. Dit is inmiddels opgelost door een tweede kabel. Ik zit eigenlijk al met een jaloers te kijken naar "medesaters" met een T90.

 

Ik heb geen spijt dat 'm gekocht heb en die 1000euro.....ah ja het is maar geld.

 

Maar toen ik de 800se zag met de prijs vind ik de 8000 toch qua prijs een beetje over de top. Het enige echte voordeel van de 8000 blijft toch alleen de meerdere tuners.

 

Een andere vriend van me zei wel dat ik wel een mannelijk dreambox had, niet zo'n klein dingetje :D

 

gr.

 

Humaxxx

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja meerdere tuners ook in cominatie bvb 4X sat of 2X sat 1X Digitenne 1X Kabel,of hoe je het zelf ook wil.Ik heb de DM8000 ook nu nog maar voor 4 sats maar ik kan alles nog uitbreiden zoals ik dat wil.Nu ben ik bezig met IPTV maar dat gaat nog niet zoals ik wil,Je ziet dus als je een DM 8000 koopt moet je rekenschap houden als je een vrouw hebt anders vergeet je die gewoon. hihihih

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit hier ook aan beetje aan te denken. Nu ik de 8000 heb gekocht en dus een twin tuner heb wil ik graag iets op de een satelliet opnemen en de andere satelliet kijken. Ik heb nu een rotor en dat gaat dus niet

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt er aan wat je wilt (welke satellieten je wilt kijken)

ik heb hier een T55 van 4 quad koppen er op van Hotbird,A1,A2 en A3.

ik heb 4 Sat tuners in mijn DM8000 en kan bijna zonder beperkingen opnemen.

 

ontvangs-kwaliteit van die kleine T55 is echt onverwacht goed.

 

gr, Fr

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...