Ga naar inhoud


verschil DM8000 en DM800se


humaxxx

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Miro
Binnenkort zal niemand zelfs kopen DM8000


Ik zou hem zo weer kopen voor de huiskamer. Geen andere box heeft 3 tuners en een DVD brander. En ook al zijn twee ET of VU dozen goedkoper dan een 8000, het gemak van die "ongelimiteerde" tuners weegt daar niet tegenop.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder
Origineel bericht van: Dutchsat
@michel,

Die opmerkingen die jij maakt inzake de VU+ duo worden in ieder geval niet herkend door de VU+ gebruikers. Dus wat is je test dan waard, je wordt zo niet serieus genomen. De VU= was de grote tegenhanger van de 800hd en versloeg deze op alle fronten. Nu de 800se uit is, zijn jullie wat te blij om nu een grote vergelijking te doen.

... Ik vind dit by the way een zeer subjectieve opmerking en vraag mij af wat een vergelijkings test door het team van Sat4all toevoegt, als van tevoren die opmerkingen al gemaakt worden en een niet dreambox gebruiker sowieso altijd achterdochtig zal zijn.


Met jouw mening geven ga je wel een beetje te ver. Jouw flauwe opmerkingen en ongefundeerde flauwe kul discussies heb ik genoeg gehoord.

Als jij de eigenwijze donderstraal uit wil gaan hangen, kan ik je graag een ander forum noemen, waar meer van jouw soort rondlopen wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Jullie vergeten allemaal 1 belangrijk punt (voor mij dan) wink

 

de afmetingen: De Dm8000 past mooi bij de rest van de audio/video spullen.

 

En verder werkt hij goed.

 

gr.

 

 

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is lollig dat op het Pli forum precies dezelfde discussie woedt en daar komen de moderatoren tot dezelfde conclusie als wat Milo hier eerder gedaan heeft.

 

Maar ook daar is de consensus dat de hardware van dream toch niet zo "überlegen ist" dan men hier doet geloven en de hogere prijs van Dream rechtvaardigt. Juist de VU+ duo wordt geroemd om haar probleemloze hardware.

 

Ik zou echt niet kiezen voor de 8000 al had ik die Euro 1000,00 te besteden. De VU+ is een goede keuze, wil je een vervanger voor de 7025, dan is de Clarketech ET9000 de meest moderne keuze, die minstens even goed presteert als de hier geroemde 800se. De 800se, met alle respect, is veel te duur. Zie de bijgevoegde nuchtere specs.

 

Als ik zie wat er mogelijk aan gaat komen, gebaseerd op de (BCM7425), dat laat qua performance al het hier genoemde in de schaduw staan. De nieuwe generatie BluRay spelers zullen hier al op gebaseerd zijn en het wachten is op de eerste receivers.

Onze sat receiver wordt het middelpunt in home entertainment, seperate mediaplayers of andere servers zullen niet meer nodig zijn.

 

 

BCM7425:

FULL-RESOLUTION HD 3DTV SET-TOP BOX SOC SOLUTION

 

Produced in 40 nanometer (nm) process technology, the BCM7425 is a high definition (HD) full-resolution 3DTV set-top box (STB) system-on-a-chip (SoC) solution designed for residential video gateways. It is the industry's first SoC to combine a 1.3 GHz dual-threaded MIPS® applications processor with the latest transmission efficient H.264/MPEG Scalable Video Coding (SVC), and Multiview Video Coding (MVC) standards for enabling 1080p60/50 content distribution and full-resolution HD 3DTV.

 

It also features a 1 Gigapixel per second OpenGL® ES 2.0 3D GPU for advanced 3D graphics acceleration, and whole-home connectivity that includes support for Multimedia over Coax Alliance (MoCA®) and Digital Living Network AllianceSM (DLNA®) standards. Providing these high levels of integration and performance, the BCM7425 is designed to meet the needs for the next-generation connected home experience including a compelling and leading video content experience, more web-based software applications and the ability to stream content and connect devices in the home and on-the-go.

 

Let wel: de Clarketech ET9000 is inmiddels al voor Euro 350,00 te krijgen, dat is fiks goedkoper dan de 800se, terwijl de ET9000 op alle specs minstens even goed is met een twin tuner on board. Tja als dan het kastje te groot is (raar, juist het grote kastje van de 8000 wordt als een pré gezien).

post-10622-1318261804,6057_thumb.gif

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een flauwekul tabel zeg. Nein voor doorlus en een Nein voor hdmi voor een 8000. Duh. Tuurlijk komen er andere chipsets op de markt waarop andere sattuners gebaseerd worden en die sneller zijn. Maar ik heb die 8000's al 2 jaar, wie weet wat er over x jaar gaat gebeuren. Ik heb er nu veel lol mee en ik zie wel wat er in de toekomst gebeurd met dmm en hun sat-ontvangers.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
.......De et9000 heeft 128 MB flash, de 800se en VU moeten het met 64MB doen. De 8000 heeft overigens 256MB flash, maar daarvan is maar 64MB toegewezen als rootfs............
Euhhh, de DUO heeft volgens mij ook 128 MB flash.

Origineel bericht van: Catastrofus
Wat een flauwekul tabel zeg. Nein voor doorlus en een Nein voor hdmi voor een 8000. Duh.....
Dat staatje komt dan ook van de importeur van de ET9000.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat
Let wel: de Clarketech ET9000 is inmiddels al voor Euro 350,00 te krijgen

Heb je het dan over nieuwprijs of de (nu al) eerste 2e hands?
Er zullen wel geen links oid geplaatst mogen worden maar geef eens een hint waar......als het aanbod tenminste nog geldig is...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dutchsat kan altijd een Landwind kopen voor een kwartje, die er dan beter uitziet en beter rijd dan een Porche wink

 

Met hem een zinvolle discussie voeren is niet mogelijk.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel aardig te lezen de dicussie die ik op gang heb gebracht.

 

Ik heb men dreambox 8000 nu een maand of 2. In vergelijking met de 800se is toch het grote voordeel dat het twin tuner is of voor andere in triple of quad tuner.

 

Het inbouwen van een DVD speler vind ik zelf niet echt een groot pluspunt. Was het een blue-ray speler dan was ik er nog wel voor te porren. DVD vind ik sowieso al wat achterhaald. Als ik een film koop of huur wil ik 'm toch graag in HD zien. En downgeloaden of opgenomen films zet je toch gewoon op een stick niet op een DVD.

 

 

Is de 8000 z'n geld waard in verlijking tot andere ontvangers. Ik denk het niet. Waarom ik toch voor een dreambox 8000 heb gekozen.....ik wilde gewoon een dreambox en dan wel de beste (en ik kan hem makkelijk betalen).

 

Dreambox forever :D

 

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...