Ga naar inhoud


verschil DM8000 en DM800se


humaxxx

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Ik denk dat je erg verrast zult zijn.

 

Zeker als je hem open maakt om de HDD te plaatsen en als je hem de eerste keer opstart.

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het zijn alleen geruchten maar toch, ook VU+ gaat een nieuwe generatie ontvangers op de markt brengen.

 

Ik snap nu ook de reactie van Miro, hij kondigde al aan dat de concurrentie voor Dream groot gaat worden. Dream is te langzaam met ontwikkelen en het produktierijp maken van nieuwe producten en de vraag is wat het voor een zin heeft om een meerprijs te betalen voor bijv de 7020HD of de 8000 als dadelijk de concurrentie al ontvangers heeft met nieuwere chipsets die vol inzetten op 3d, dual core en sneller en groter geheugen en andere zaken. De eerste images zijn al uit die 3d ondersteunen, zoals Blackhole.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat
de vraag is wat het voor een zin heeft om een meerprijs te betalen voor bijv de 7020HD of de 8000


Het antwoord hierop is toch al een keer of 250 gegeven of lees je niet? Zolang de concurrentie geen box aanbiedt waar 4 tuners in kunnen blijft de 8000 nummer 1 voor velen.
Hij kost wat meer maar er is geen ander c.q. goedkoper apparaat waar, bijvoorbeeld, 2 x DVB-S2 + 2 x DVB-C in kan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat
Het zijn alleen geruchten maar toch, ook VU+ gaat een nieuwe generatie ontvangers op de markt brengen.

Ik snap nu ook de reactie van Miro, hij kondigde al aan dat de concurrentie voor Dream groot gaat worden. Dream is te langzaam met ontwikkelen en het produktierijp maken van nieuwe producten en de vraag is wat het voor een zin heeft om een meerprijs te betalen voor bijv de 7020HD of de 8000 als dadelijk de concurrentie al ontvangers heeft met nieuwere chipsets die vol inzetten op 3d, dual core en sneller en groter geheugen en andere zaken. De eerste images zijn al uit die 3d ondersteunen, zoals Blackhole.

zit er een barst in die plaat van je, elke keer de zelfde verhalen, kom nu iets met iets nieuws, de 8000 is onovertroffen,
die nieuwe 800 hd se ,is precies wat michel zegt, allom verbazing wat deze box kan, waarom altijd het gezeik over die duo boxen die goedkoper zijn,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat
Het zijn alleen geruchten maar toch, ook VU+ gaat een nieuwe generatie ontvangers op de markt brengen.

Ik snap nu ook de reactie van Miro, hij kondigde al aan dat de concurrentie voor Dream groot gaat worden. Dream is te langzaam met ontwikkelen en het produktierijp maken van nieuwe producten en de vraag is wat het voor een zin heeft om een meerprijs te betalen voor bijv de 7020HD of de 8000 als dadelijk de concurrentie al ontvangers heeft met nieuwere chipsets die vol inzetten op 3d, dual core en sneller en groter geheugen en andere zaken. De eerste images zijn al uit die 3d ondersteunen, zoals Blackhole.


Het moet toch werkelijk niet gekker worden. Image die 3d ondersteund... Wat een waanzin.

Ik heb al meer dan een half jaar gewoon het 3D demo kanaal, wat gewoon met PLi werkt. Sterker nog, daarvoor hoeft de ontvanger gewoon helemaal niets te doen, maar de TV!!!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Het moet toch werkelijk niet gekker worden. Image die 3d ondersteund... Wat een waanzin.


Wel waanzin, maar toch ook geen onzin. Op de ET9000 kun je bijvoorbeeld instellen waar de OSD zich ergens in de ruimte moet bevinden (bijvoorbeeld een halve meter voor het scherm).

Zo heel veel stelt het niet voor, maar zoals ik al eerder postte, de laatste lichting enigma2 apparaten verschilt onderling alleen nog maar op details als uiterlijk en dit soort fratsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: bobelen
... waarom altijd het gezeik over die duo boxen die goedkoper zijn


Omdat die hetzelfde kunnen als die dm800se...


Inderdaad, dat is geen "gezeik" maar vergelijkend warenonderzoek.

En omdat de images universeel zijn is het puur de hardware dat het verschil uitmaakt. De markt wordt steeds breder, vind ik een goede zaak.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat Dutchsat anders steeds weer doet is Dream Multimedia producten tot het bot afzeiken om zijn gelijk te halen en dat slaat helemaal nergens op en dat moet ook echt afgelopen zijn.

 

Ik vind die VU+ ook prachtig. Goed voor de concurrentie, goed om Dream Multimedia scherp te houden, maar steeds weer andere producten afzeiken om je eigen aankoop de hemel in te prijzen gaat nergens over.

 

De DM8000 is een geweldig apparaat, er is niets vergelijkbaars met 2 x DVB-S en twee vrije steekbare DVB tuner plaatsen.

 

Zo heeft ieder product zijn eigen sterke punten.

 

Een VU+ bijvoorbeeld is 'slechts' een DVB-S2 twin tuner, maar wel eentje die heel gunstig geprijst is en het alleen om die reden al een heel interessant product maakt.

 

Het is echter niet nodig net als Dutchsat steeds al het andere af te branden om een punt te maken.

 

Dit topic gaat immers om het verschil tussen de DM800 en de DM800SE. De rest is off-topic!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees met verbazing dit topic een beetje door.

Ik geloof dat het aardig uit zijn verband getrokken word daar m.i.de topicstarter vroeg wat de verschillen zijn tussen de 800 en de 8000.

 

Het valt me op dat altijd de 8000 door iedereen te duur wordt gevonden en de VU box de dm8000 killer is.

Nou, en let ook ff op Dutchsat,de VU is dat dus niet.

Waarom niet? simpel, de prijs die je vaak als argument aangeeft is natuurlijk een verschil maar er zijn meer redenen.

De echte dreamboxfans weten precies welke..... smirk

vier tuners, de afstandsbediening, de mogelijkheden...en soms dus de WAF factor enz enz.

Nee, als mediaplayer misschien niet maar daar koop je ook geen satbox voor.Een goedkoop mediatankje lost al die problemen op en werkt meestal nog beter als welke satbox ook...

 

Hetzelfde geldt voor PlasmaTV's..de echte fans weten waarom... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...