Ga naar inhoud


verschil DM8000 en DM800se


humaxxx

Aanbevolen berichten

Behalve dat er geen geluid over de lijn gaat...

Dat heb ik nodig omdat mijn tv een ingebouwde dolby dd encoder heeft en ik heb geen zin in 2 kabels heb over 8 meter...met een spdif naar coax converter...

 

----------------

Dreambox 7025+; 2x DVB-C Caiway Digital; 1TB Linux NAS; open PLi 1.0

Dreambox 800HDse; DVB-C Caiway Digital HD; open pli 2.0 beta

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: the_knarf

Onderstaande is nog niet voorgekomen, maar is wel een beperking:
opname op BBC1
opname op RTL4
opname op NED1
opname op NED3HD
hierna kan ik alleen nog maar zappen op alle zenders die binnen de 4 hierboven genoemde transponders zitten.

jammer he ;-)


Niet getreurd je kunt dan nog één USB tuner erbij zetten. !

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb de DM800SE hier voor een review staan en ik ben heel erg verrast.

 

Zelf had ik echt een herhaling van de DM800 of DM600PVR verwacht, maar niets is minder waar.

 

In het verleden waren die kleine boxjes van Dream Multimedia een waar ontwerp drama. Ze werkten prima, maar wilde je er een HDD in plaatsen of een tuner wisselen, moest het hele ding uit elkaar.

 

Het ontwerp van de DM800SE is totaal anders dan de DM800 en is werkelijk geniaal. Ik heb zelden een satelliet receiver gezien die zo goed in elkaar zit.

 

Ze hebben echt het ontwerp van de DM8000HD-DVD waar mogelijk nog verder verbetered en in een kleine vorm gegoten.

 

De nieuwe CPU is razend snel, speelt HD MKV's, DVD e.d. in tegenstelling tot de DM800 perfect af!

 

Opstarten gaat echt heel veel sneller en ook de algehele werking voelt veel sneller aan.

 

Het kleuren display is echt erg mooi, de afstandsbediening is in één woord geweldig (mat-zwarte UE Omega).

 

Ik ben onder de indruk en dat ben ik niet zo snel meer.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik ben onder de indruk en dat ben ik niet zo snel meer.


Ben benieuwd of de 7020HD ons opnieuw kan verrassen want als je met deze 800HDse een tweede USB tuner eraan hangt, wat biedt die 7020HD (waar iedereen zo vol van is) dan meer? Er zijn gewoon heel veel mensen die denken dat een klein doosje niks kan zijn en denken dat 'size does matter'. Toch niet in de satellietwereld !

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappige is dat de Clarketech 9000 gebaseerd is op hetzelfde platform als de DM800se en dan heb je voor een mindere prijs wel een echte twin-tuner versie. Is jammer dan sat4all geen test model heeft gekregen van de importeur om de twee nu eens head to head te vergelijken en dan ook in vergelijk met de DM8000 en de VU+. Ik denk dat er dan opzienbarende uitkomsten zouden komen. Met in het achterhoofd dat de drivers van de CT9000 nog deels in een betastadium zitten.

 

Feit blijft dat het hoog tijd wordt dat de DM8000 ook naar een modernere chipset overgaat met ondersteuning van Bluray disks en dus dan een echte HDMi aansluiting en ondersteuning van USB 3.0.

 

Qua snelheid, gemak en gevoel is er totaal geen reden meer om de 8000 te nemen, zeker nu enigma2 ook USB tuners ondersteund, die nu een echte twin-tuner ervan maken.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 800se hier een tijdje gehad, d'r stond een leuk torentje van VU+Duo, ET9000, DM7025 en DM800se. (doorlussen rulez).

 

De 800se was een schattig klein doosje, verder is het allemaal een beetje van hetzelfde. De verschillen zitten in het displaytje en de inbouwmogelijkheden van harddisk en de USB stekers.

 

De 800se is denk ik wat DMM in gedachten had toen ze de 500hd (zonder USB?) op de markt brachten.

 

De 9000 is een handig monster voor een hobbyist omdat hij meer dan de dubbele hoeveelheid RAM heeft dan de rest.

 

Dus eigenlijk is het heel makkelijk kiezen tegenwoordig. Even aantikken welke features je wil hebben, en dan pak je degene die het best bij de meubels past ofzo...

post-12361-1318261801,1408_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die foto laat ik echt niet aan mijn vrouw zien, dan kan ik de Vu+ mad wel inpakken en de Clarke-Tech bestellen.

 

Die 800se is wel mooi, maar met alle respect dat formaat past niet in mijn meubel en voor die prijs mocht het wel een twin-tuner zijn.

 

De CT staat echt stukken beter bij mijn piano zwarte stereo installatie.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat
Feit blijft dat het hoog tijd wordt dat de DM8000 ook naar een modernere chipset overgaat met ondersteuning van Bluray disks en dus dan een echte HDMi aansluiting en ondersteuning van USB 3.0.


Ik ben in de veronderstelling dat Linux het Blu-ray video formaat niet ondersteunt, dus speelt de 8000 of welke Linux box dan ook het niet af. Tis geen chipset kwestie oid.
En waarom perse een HDMI aansluiting? Ook als Linux wel Blu-ray zou ondersteunen zou je aan DVI genoeg hebben. Op de 1 of andere manier blijven velen denken dat geen HDMI aansluiting een gebrek is maar dat is het absoluut niet. Integendeel zelfs, geen HDMI betekent dat je nooit verrast gaat worden door eventuele HDCP ongein.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al diverse meldingen dat BluRay werkt onder Linux, zover de beveiliging niet te ver gaat. Hier onder Ubuntu.

 

Dream heeft met de nieuwe serie al de keuze gemaakt voor HDMI en terecht. Zie ook dit topic. Feit blijft dat voor consumenten electronica HDMI toch echt de standaard is. Ik ken niemand die zijn Dreambox op de DVI poort van zijn Flat screen heeft aangesloten. Is dus eigenlijk van de zotte. Is puur een centenkwestie geweest, iedereen gebruikt dus een converter wat de ontvanger weer een paar centimeter dieper maakt.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik heb de DM800SE hier voor een review staan en ik ben heel erg verrast.

Zelf had ik echt een herhaling van de DM800 of DM600PVR verwacht, maar niets is minder waar.

In het verleden waren die kleine boxjes van Dream Multimedia een waar ontwerp drama. Ze werkten prima, maar wilde je er een HDD in plaatsen of een tuner wisselen, moest het hele ding uit elkaar.

Het ontwerp van de DM800SE is totaal anders dan de DM800 en is werkelijk geniaal. Ik heb zelden een satelliet receiver gezien die zo goed in elkaar zit.

Ze hebben echt het ontwerp van de DM8000HD-DVD waar mogelijk nog verder verbetered en in een kleine vorm gegoten.

De nieuwe CPU is razend snel, speelt HD MKV's, DVD e.d. in tegenstelling tot de DM800 perfect af!

Opstarten gaat echt heel veel sneller en ook de algehele werking voelt veel sneller aan.

Het kleuren display is echt erg mooi, de afstandsbediening is in één woord geweldig (mat-zwarte UE Omega).

Ik ben onder de indruk en dat ben ik niet zo snel meer.

Dat klopt helemaal. Ik heb vanavond bij een kennis geholpen bij de installatie van een DM800SE. Meteen viel me op hoe soepel en snel je door de menu's zapt! Opstarten gaat ook inderdaad veel sneller. Ik was zeer aangenaam verrast. Zo erg zelfs, dat ik er sterk over denk om mijn bestaande DM800S te vervangen door deze DM800SE!

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Milo is het een kwestie van vergelijken van specs en is er volgens mij geen enkele reden om de 800se te kopen als er voor dezelfde prijs een ClarkeTech 9000 te krijgen is die alle voordelen van de DM800se heeft inclusief een echte twin-tuner en ondersteuning van de veel goedkopere 3,5" HD formaten.

 

ben ik nou zo dom of zijn jullie zo slim?

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...