Ga naar inhoud


verschil DM8000 en DM800se


humaxxx

Aanbevolen berichten

vu-ct-dream-comparison.gif

 

Vreemd dat de auteur van bovenstaande tabel de meer dan 2 tuner mogelijkheid van de DM8000 niet als een pluspunt ziet (het staat namelijk niet in het groen vermeld), terwijl dat nou net het sterke punt van deze ontvanger is en door velen als belangrijkste argument wordt gezien om een 8000 aan te schaffen. En waarom wordt de passieve koeling die ook bij de 8000 aanwezig is bij de VU+ wel als een pluspunt gezien ("geluidloos" in het groen geschreven), en bij de 8000 niet? Je gaat bijna denken dat het hier om anti-Dreambox 8000 propagandamateriaal gaat i.p.v. een objectief gemaakte tabel. smile

 

Verder kan ik een glimlach niet onderdrukken als ik wederom zie dat de DVI uitgang van de 8000 als een minpunt wordt beschouwd terwijl het toch echt een hele dikke plus moet zijn. Zodra contentleveranciers de DRM maatregelen aan gaan scherpen kun je straks via HDMI bepaalde opgenomen HD content niet meer in volledige HD resolutie afspelen. Met DVI zal je daar nooit last van krijgen. Kunnen dus nog wel eens gewilde collectoritems worden in de toekomst, boxjes met DVI. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Michel
Dutchsat kan altijd een Landwind kopen voor een kwartje, die er dan beter uitziet en beter rijd dan een Porche wink

Met hem een zinvolle discussie voeren is niet mogelijk.

Mvg,

Michel

klopt het is een gezeur op de vierkante mm.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel,

het zit toch diep hé

 

Ik zou zeggen google eens op Clarketech ET9000 €389.99. Is wel wat hoger maar ik heb maar 1 minuut gegoogled. Die prijs van Euro 350,00 was 2 weken geleden, het schommelt behoorlijk naar vraag en aanbod.

 

 

 

 

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Humaxx,

 

Ik denk dat je de spijker op de kop slaat. Als je het budget hebt, kan ik je wel begrijpen.

 

Overigens het pluspunt DVD. Bluray is echt een bottleneck op Linux, inderdaad. Ik gebruik de VU+ bijvoorbeeld niet meer als mediaplayer, daar gebruik ik de LG Blu Ray Player BD550 voor, als je ziet dat wat voor een formaten dat ding aan kan, en dat voor Euro 80,00 met ethernet aansluiting. Dan heb je dus voor de prijs van een 800se een ET9000, een twin tuner die dus even snel is als de 800se, en als je doorshopt binnen het budget nog een uitstekende mediaplayer waar de huidige enigma2 boxen niet aan kunnen tippen die ook nog eens Bluray/Live ondersteund. Samen met Mediatomb op je enigma2 receiver als media server, 3 tuner ondersteuning, tja dan blijven er nog weinig wensen over als je in het budget wilt blijven. Maar goed ik ben maar een simpele kaaskop die enkel naar het budget kijkt en naar een optimale prijs/kwaliteit verhouding zoekt zeker omdat ik wel wat kennissen heb die ik voorzie van multimedia. Ik kan op geen enkele wijze de meerprijs van een Dream dan beargumenteren, zeker als je van een levensduur van 5 jaar uitgaat. Sowieso zie ik de ontwikkeling van 3D content, Google TV en Apple TV, op dat gebied gaat de komende 5 jaar heel veel gebeuren door derde aanbieders. De nieuwe generatie chips gaan hier dik op inzetten en ga er maar vanuit dat dit in de komende generatie settop players meer en meer een standaard wordt.

 

Dus ga je niet voor het optimale dan is de aankoop van een 800se te onderbouwen. Of als je voldoende budget hebt een 8000. Een merk moet toch ook betaald worden, daar gaat de hele discussie over en dat is inderdaad het kernpunt. Technisch is er geen enkele reden om nog voor Dream te kiezen, zoals Milo ook al aangaf.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Miro
Binnenkort zal niemand zelfs kopen DM8000


Ik zou hem zo weer kopen voor de huiskamer. Geen andere box heeft 3 tuners en een DVD brander. En ook al zijn twee ET of VU dozen goedkoper dan een 8000, het gemak van die "ongelimiteerde" tuners weegt daar niet tegenop.


200% mee eens Milo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat
@Humaxx,

Ik denk dat je de spijker op de kop slaat. Als je het budget hebt, kan ik je wel begrijpen.

Overigens het pluspunt DVD. Bluray is echt een bottleneck op Linux, inderdaad. Ik gebruik de VU+ bijvoorbeeld niet meer als mediaplayer, daar gebruik ik de LG Blu Ray Player BD550 voor, als je ziet dat wat voor een formaten dat ding aan kan, en dat voor Euro 80,00 met ethernet aansluiting. Dan heb je dus voor de prijs van een 800se een ET9000, een twin tuner die dus even snel is als de 800se, en als je doorshopt binnen het budget nog een uitstekende mediaplayer waar de huidige enigma2 boxen niet aan kunnen tippen die ook nog eens Bluray/Live ondersteund. Samen met Mediatomb op je enigma2 receiver als media server, 3 tuner ondersteuning, tja dan blijven er nog weinig wensen over als je in het budget wilt blijven. Maar goed ik ben maar een simpele kaaskop die enkel naar het budget kijkt en naar een optimale prijs/kwaliteit verhouding zoekt zeker omdat ik wel wat kennissen heb die ik voorzie van multimedia. Ik kan op geen enkele wijze de meerprijs van een Dream dan beargumenteren, zeker als je van een levensduur van 5 jaar uitgaat. Sowieso zie ik de ontwikkeling van 3D content, Google TV en Apple TV, op dat gebied gaat de komende 5 jaar heel veel gebeuren door derde aanbieders. De nieuwe generatie chips gaan hier dik op inzetten en ga er maar vanuit dat dit in de komende generatie settop players meer en meer een standaard wordt.


je moet en zal gelijk krijgen he. de db 8000 is te oud achterhaals te duur en het meeste commentaar wat je leverd is onterrecht,
raar dat de meeste mensen er anders over denken

ik zal wel een waarschuwing krijgen, maar het is weer het commentaar van een azijnpisser


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
By the way, is Dream achter de schermen niet ontzettend bezig om het leven van Enigma2 klonen (VU, CT) moeilijk te maken? Bestaat de kans dat zo'n kloon vandaag of morgen niet meer opstart vanwege door Dream ingebouwde restrictie's in Enigma2 of ga ik nu veel te ver?
Voor DM-klonen geldt dat inderdaad, voor eigen ontwikkelingen zoals de DUO en de CT geldt dat niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: humaxxx
Ik heb een tijdje geleden een DM8000 gekocht. Ben ook zeer tevreden met de box alleen de prijs vind ik toch een beetje buitensporig

Afgelopen weekend heeft een vriend van me een DM800se gekocht. Naar een tijdje mee gespeeld te hebben kom ik tot de conclusie dat die eigenlijk net zoveel kan als de DM8000. Het enige wat het verschil maakt is de twin tuner van de DM8000. Voor de rest zie ik niet zoveel verschil tussen de boxen.

Heb ik dit juist geconcludeerd of zijn er nog grote verschillen die ik over het hoofd zie.

m.vr.gr.

Humaxxx


je hebt veel veel berichten als reactie gekregen die aantonen dat er wel degelijk verschillen zijn en dat is het eigenlijke antwoord

MAAR moet je receiver dat allemaal kunnen of wil je enkel dat de receiver dat allemaal kan?

Of in verband met je vraag, zou je de kopers ook kunnen vragen; was je ook tevreden geweest met een dm800se?

dus noodzaak of overkill, dat zou je jezelf moeten afvragen als je de verschillen hebt onderkent.

is dat anders bij de keuze van een TV of auto ???
neen je koopt wat je bevredigd --> anders hadden we allemaal maar een model en type in het huishouden.
ciao

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veel opneemt, als was het alleen maar om reclames te omzeilen, is een single tuner absoluut geen optie.

 

Daarom ben ik zo tevreden over de DM8000 met twee extra DVB-t tuners.

 

Maar toch zou ik deze niet vervanger door een nieuwe DM8000 zou deze nu kapot gaan.

 

Dan zou ik toch voor de VU+Duo gaan met USB DVB-t tuner want het verschil in kostprijs is groter dan het verschil in mogelijkheden.

 

We hebben het tegenwoordig alleen nog maar over de hardware, de software is volledig uitwisselbaar.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo

De 8000 heeft overigens 256MB flash, maar daarvan is maar 64MB toegewezen als rootfs.



Wat doet tie precies met die anders 192mb dan?
Ik neem aan dat tie die gebruikt voor tmpfs.
Daar heb ik er drie van 64mb van, waarvan 1 nog leeg.
Wat staat daar precies in?

Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...