Ga naar inhoud


[RE-9000HD] NL HD zenders schokken


rene1710

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
Een lopende titel in het beeld, welke schokt is niet noodzakelijk de Rebox, maar je video processor in je beeldscherm.

Bij verschillende schermen bij mij in huis zie ik die looptitel op een verschillende manier door de video processor van het scherm ingevangen worden.

Cees.
Ik weet wat Jurgen bedoel, toevallig keek ik verleden week overdag een keer naar RTL7, en had ook een schokkende band, met koersinformatie.

Volgens mij doet rtl7 het niet altijd, dat schokken.

Als ik er aan denk, zal ik morgen nog eens kijken.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: ceesv
Een lopende titel in het beeld, welke schokt is niet noodzakelijk de Rebox, maar je video processor in je beeldscherm.

Bij verschillende schermen bij mij in huis zie ik die looptitel op een verschillende manier door de video processor van het scherm ingevangen worden.

Cees.
Ik weet wat Jurgen bedoel, toevallig keek ik verleden week overdag een keer naar RTL7, en had ook een schokkende band, met koersinformatie.

Volgens mij doet rtl7 het niet altijd, dat schokken.

Als ik er aan denk, zal ik morgen nog eens kijken.


Ik heb 't ook met RTL7. Regelmatig schokken.. en na een uur of wat lijkt 't te stabilizeren.

TV : Samsung LE40C630

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou volgens mij wel aan de Rebox moeten liggen. Ik heb een programma opgenomen en vervolgens terug gekeken. (SBS 6 HD

Geen schokken of haperingen meer te bekennen. Het geluid ( dolby digital ) was ook perfect.

Dus de haperingen zijn alleen te zien bij real time kijken.

Nogmaals, lijkt mij een probleem van Rebox.

 

O ja, ik gebruik ook een blue ray speler, daar werkt alles perfect, dus aan de tv ( Philips 9703 ) ligt het niet aan.

 

Ik hoop dat er een oplossing komt, want anders komt de decoder op mp te staan. Dit mag toch niet gebeuren, lijkt mij.

 

Rene

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook last van schokken. Echter niet alleen bij mijn Rebox 9000, (die nu overigens wegens een verbouwing tijdelijk op nonactief staat) maar ik heb dit probleem ook veelvuldig in mijn Sharp LC-46HD1E televisie. (Deze TV heeft 2 HD DVB-S tuners ingebouwd, en ook een harddisk van 160Gb). Ik heb het niet alleen bij rechtstreeks kijken, maar ook bij het bekijken van opgenomen materiaal. Ik had het ook op mijn Humax HDCI-2000 (die nu ook nonactief staat te wezen). En niet alleen op Ned1,2 en 3 HD, maar ook op diverse commerciele zenders.

 

En dat probleem loopt nu al ongeveer een jaar, begon rond februari - maart 2010.

 

Hardware probleem? Dacht het niet, het is gewoon een Canal Digitaal probleem, waar sinds vorig jaar al diverse gebruikers in meer of mindere mate last van hebben. Ga de diverse forums maar eens langs, niet alleen hier op sat4all maar ook collega-forums, en je ziet dat er soms ellenlange topics over dit probleem zijn. Korte schokjes, op onregelmatige tijden, vooral op HD zenders.

 

Niet gehinderd door enige technische kennis spreek ik het vermoeden uit dat Canal Digitaal steeds ingewikkelder coderingen toepast, een codering die de grenzen opzoekt van de mogelijkheden van de diverse ontvangers en CI modules.

 

En heb je de pech dat je dure apparatuur het niet (meer) slikt, dan kunnen zij daar niks aan doen...

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik herinner mij, om bovenstaande spreker te ondersteunen, dat toen verleden jaar wegens problemen de codering ruim een week uitgeschakeld was, er geen schokken te zien was.

 

Het probleem is ook niet constant waar te nemen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik denk dat het met de (de)codering te maken heeft zou het kunnen zijn dat je voor het storingvrij afspelen net de juiste combinatie hebt van apparatuur en decodering hardware en/of software.

 

In mijn TV gebruik een Aston Crypt, in mijn Rebox heb ik een originele Canal Digital CI module van ongeveer een jaar oud. Ik heb de Rebox nog niet getest zonder CI module, zoals ik al schreef, hij staat wegens een verbouwing nu niet aangesloten en ik vrees dat dat nog wel een maandje of anderhalf gaat duren voor ik hem weer kan aansluiten en testen.

 

Zet ik de CI module van Canal Digitaal in de TV dan wordt het niet veel beter.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardware probleem of niet?

 

Gebaseerd op forumberichten (voor wat het waar is) lijkt het erop dat CD in de beginfase van HD inderdaad de nodige problemen heeft gehad. Wellicht hebben deze tot deze klachten geleid. Op dit moment geven zij aan dat alles ok is!

 

Feit is dat ik en andere Rebox bezitters nog steeds klagen over haperend beeld. Diverse HD kijkers, zonder Rebox, in mijn kennisenkring geven aan geen last te hebben van dit probleem.

 

Geen hardware probleem??

 

Mijn Rebox is stuk. Coderingsproblemen, waardoor ik niet meer kan opnemen èn kijken tegelijkertijd. Hiervoor is hij ter reparatie opgestuurd. Ik kijk nu via een andere HD Tuner (Vu Duo). Je raad het al: strak beeld, zonder haperingen!

 

Wellicht worden de problemen van enkele maanden terug onder één noemer geschoven met deze problemen.....

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij lezen mee.. Overigens ik geef aan dat het wellicht een hardwareprobleem is. Wat ik eigenlijk bedoel is dat het Rebox gerelateerd lijkt. Het kan natuurlijk ook een firm/ software gerelateerd probleem zijn.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...