Ga naar inhoud


[RE-9000HD] NL HD zenders schokken


rene1710

Aanbevolen berichten

Mijn ontvanger is nu ook opgestuurd voor reparatie. Ben inmiddels overgestapt op een ET 9000 en daar heb ik nooit last van schokkende beelden.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Verhaal van Tango B sluit het meest aan bij mijn eigen ervaringen: "Korte schokjes, op onregelmatige tijden, vooral op HD zenders. en,

Niet gehinderd door enige technische kennis spreek ik het vermoeden uit dat Canal Digitaal steeds ingewikkelder coderingen toepast, een codering die de grenzen opzoekt van de mogelijkheden van de diverse ontvangers en CI modules."

De SD zenders vertonen deze lichte schokken niet. Ook op Erediv Live HD goed te zien bij uittrap van de doelman: bal gaat bijna nooit in een vloeiende lijn. Ik gebruik geen CI module in de Rebox9000PVR, maar zijn eigen ONDERSTE kaartlezer.(als antw op eerdere reakties).

 

Ik vermoed ook dat coderingen steeds zwaarder worden om illegaal kijken terecht tegen te gaan. Blijft derhalve steeds een inhaalslag voor firm/software updates om alles goed uit te lezen.

 

Opnamen bekijken vanaf de harddisk (500Gb) zijn altijd perfect. Idem aan opmerking van Rene1710. Raar maar waar !

 

Verder hoor ik niemand over het bijschrijven van nieuwe datum op de CD kaart. Ben ik de enige met dat probleem ?

 

Rebox 9000PBR500Gb; 1.08.75

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de ET9000 heb ik dat schokprobleem niet meer. Dus de Rebox doet toch iets niet helemaal goed.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik.

En al sinds die laatste update. En ook als ik opgenomen programma's afspeel. Erg lastig.

 

Hoewel het probleem van niet kunnen verwijderen van opamen gelukkig is verdwenen, zijn er nog steeds een aantal zaken die niet goed werken.

 

De markeringen op de tijdbalk van opnamen worden verkeerd geplaatst en zijn zo onbruikbaar.

 

Er zijn steeds onterechte "gecodeerde zender" meldingen, die weliswaar na enkele seconden of na enig zappen verdwijnen, maar dat is geen aanvaardbare situatie.

 

Sinfo Radio, onze voorkeursradiozender, heeft al sinds de laatste update nooit meer gewerkt; elke keer de bekende "service fout" melding.

 

Ik begin nu wel echt te balen van die Rebox 9000.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het H264 protocol bij uitzendingen wordt nog wel eens aangepast. Vooral op de BBC-HD was dat een tijdje goed te merken. Andere zenders (Discovery, History.. etc) hebben hier ook een tijdje aan lopen sleutelen.

 

Hierdoor onstaat/onstond er een 'non-compliant' HD-feed die ervoor zorgde dat de packets niet overeenkwamen met de H264-standaard, maar wel decoded werden, desalniettemin met de bijbehorende decoderings-problemen. Dit alles was puur om nog meer bandbreedte te snoepen van een feed dat onderhand al geen HD meer te noemen mag worden.

 

Als HDTV zo rond de 10-15mbit/s zou moeten liggen en onderhand tussen de 5 en 7 mbit/s gepompt wordt, heb je een idee hoe er geknepen wordt en 'veranderingetjes' doorgevoerd worden bij de zenders zelf.

 

PERSOONLIJK vindt ik nog dat HDTV altijd in 1920x1080 en met DD51 uitgezonden zou moeten worden, maar echter de werkelijkheid leert me toch dat er een hoop in 1440x1080, dd20 en soms zelfs met MPEG1/2 audio werken. Wat eigenlijk niet eens standaard hoort.

Weer andere zenders (denk canvas-hd) zend in 720p uit en heeft de beeldsnelheid verdubbeld waardoor het 'lijkt' alsof het nog soepeler verloopt; dit is echter gezichtsbedrog.

 

En zo worden we allemaal gen**id met HDTV.

 

De 'boxen' zijn standaard gebaseerd op de H264 STANDAARD. Als men vanuit de zenderkant daar steeds aan rommelt is 't vrij lastig hierin mee te gaan als men maar 'lukraak' een instelling pakt die buiten deze standaard ligt.

 

Daarom, DENK IK, dat 't onderandere door deze manier van uitzenden komt en niet -ALLEEN- aan de ReBOX. Daar niet weggelaten dat men wat genuanceerder naar de Codecs zou kunnen kijken en of daar wat aanpassingen op mogelijk zijn waardoor, bijvoorbeeld, de framerate, resolutie beter aansluit op de decodings modus. Evenals de audio.

 

Zo.. en dat was mijn 0ct comment.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik vraag me af of ik de enige ben met het volgende. Laat ik beginnen te zeggen dat de 9000 behoorlijk goed bij mij werkt.

 

Maar: sinds 13th Street op de nieuwe frequentie zit (Astra 3 / 12.188H / SR 27500), heb ik daar een hoop problemen mee. Om de ca. 10 seconden staat het beeld enkele seconden stil en soms zit mijn tuner als hij op die zender staat ineens vast. Dan kan ik er alleen maar uit door de schakelaar op de achterkant om te zetten.

 

Dit is dus alleen op 13th Street. Op de andere zenders, ook op diezelfde transponder, heb ik totaal geen last.

 

Of zijn er meer die dit zien?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je bent niet alleen.

Ik zie het hier ook op mijn 8000

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het ziet eruit, alsof het een probleem met de multiplexer is, die de stream genereert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Howdy, cool

 

Even melden dat wij het probleem ook hebben. Het lijkt mij een decodeer probleem die de Rebox niet soepel meer doet laten lopen.. Als je PIP er namelijk ook bij aanzet en zapt, wordt het beeld helemaal problematisch en loopt niets meer soepel.

 

Hopelijk komt Rebox snel met een firmware update frownsmile

Sssssst...............rong! ;-) en

Strong 8000, Nokia 9302s, Rebox RE9000HD 1TB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook 13th street op Astra 3 niet om aan te zien.

Gelukkig kunnen we tot 1 april terug naar de oude frequentie op Astra 1. Dat werkt tenminste prima... cool

(Hopelijk is er tegen die tijd een oplossing...)

 

Vreemd is dat het zusterkanaal (SyFy) ook in MP4 wel prima te ontvangen is...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net nog even gekeken. Box liep zelfs vast toen ik naar 13th schakelde...

Na opnieuw aanzetten nog eens geprobeerd, en zwaar hakkelend beeld (het lijkt meer een fotoalbum...)

Met zo nu en dan flitsen er doorheen met "scrambled channel"

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...