Ga naar inhoud


[RE-9000HD] NL HD zenders schokken


rene1710

Aanbevolen berichten

Hallo kenners,

 

Ik heb een probleem met de HD zenders van de Rebox 9000......

 

Ik krijg na verloop van tijd telkens schokkende beelden op de HD zenders. Ook het geluid ( dolby Digital ) hikt zo nu en dan.

Alle Nederlandse HD zenders ( Ned 1, RTL, enz )

 

Het vreemde is wel, dat dit niet het geval is bij de Duitse HD zenders is ( ARD en ZDF )

Deze zijn zonder kaart van CD te ontvangen. )

 

Ik heb alles updates geiinstalleerd gehad, maar geen resultaat.

Ik heb contact gehad met CD, zei vertelde dat de HD zenders opnieuw een soort boost moeten krijgen. Dat hebben zij inderdaad gedaan, maar ook nu geen resultaat.

 

Ik heb CD gevraagd of dit eventueel aan de kaart zou kunnen liggen, maar dat zou volgens hen niet kunnen.

 

Schotel is opnieuw perfect afgesteld, dat zou het probleem ook niet kunnen zijn.

 

Wie kan mij verder helpen. Een fatsoenlijke film of voetbalwedstrijd is niet prettig met die schokkende beelden.

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wordt het beter als de decoder bijvoorbeeld een uurtje aan staat? Niet dat dit een oplossing is, maar dan is inderdaad de schotel goed afgesteld.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie soms hetzelfde, het lijkt erop, dat bij het muxen van de stream er een probleem ontstaat met de I-P sequense.

 

Sommige ontvangers schijnen daarmee een probleem te hebben, het is volgens mij en een beetje Canaaldigitaal en een beetje Rebox.

 

Verleden jaar hadden de belgische HD zenders daar behoorlijk last van, wat soms te verhelpen was door een paar keer van zender te verwisselen.

 

Misschien moet Canaaldigitaal de software of instelling van hun multiplexers eens "boosten".

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Rebox 8000. Voor mij helpt het om even te pauseren en met een kleine vertraging verder te kijken. Ook ik gaf in eerste instantie CD de schuld. Echter: ik kijk nu al twee weken 'schokvrij' tv via een andere twin-tuner. Mijn Rebox heb ik (o.a.) voor dit euvel ter reparatie aangeboden.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat houdt dan dus in, dat we er maar genoegen mee moeten nemen, of een andere decoder aan schaffen.

 

Ik ben wel benieuwd of alle Rebox 9000 decoders dit hebben.

Zo niet, dan ligt het volgens mij toch wel aan de decoder, of snap ik het niet meer??????

Leuk is anders..........

 

Mensen met een Rebox 9000, laat even weten of jullie dit ook hebben.

 

 

 

Rene

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem herkenbaar. Heb ik ook op mijn 9000. Zoals CeesV ook schrijft: even van zender wisselen helpt vaak. Zelf heb ik meeste baat bij het up to date houden van de datum aanpassing op de smartcard. Dat wordt al maanden niet meer automatisch bijgeschreven op de kaart. Tegenwoordig krijg je bijna elke 10 dagen een nieuwe datum. Als de 9000 bij mij dus hapert/schokt kwa beeld (nooit geluid), dan zet ik hem 3 min spanningsloos (met schakelaar achterzijde). Na opnieuw opstarten en een nieuwe datum is het probleem weer een tijd over.

 

Rebox 9000 ; 1.08.75

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pillo2
Zelf heb ik meeste baat bij het up to date houden van de datum aanpassing op de smartcard. Dat wordt al maanden niet meer automatisch bijgeschreven op de kaart. Tegenwoordig krijg je bijna elke 10 dagen een nieuwe datum.

Ik herken dit probleem overigens niet maar verbaas mij over de bovenstaande tegenstrijdige vermelding over de kaartupdate.

Je schrijft dat de kaartupdate al maanden niet meer automatisch wordt bijgeschreven en in de volgende zin schrijf je dat je elke 10 dagen een nieuwe kaartupdate krijgt. confused

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, hij wordt NIET bijgeschreven op de kaart. BEtekent dat als je hem uitleest in het menu CAS er altijd de oude datum blijft staan. Nar herstart komt nieuwe datum wel binnen. Dit probleem is al eerder aan Rebox gemeld maar tot op heden niet in nieuwe software opgelosd.

 

Ik krijg als legale abonnee wel update abonnement puls. Op mijn oude Philips (slaapkamer) wordt de tweede kaart (settop box) bijna iedere 10 dagen aangepast met nieuwe datum. Als de kaart uit de 9000 met HD abo in de philips gaat schrijft ie ook binnen 1 werkdag nieuwe datum bij.

 

Het tegenstrijdige is dus dat de puls wel binnenkomt in de 9000 ontvanger maar kennelijk niet automatisch wordt bijgeschreven op de kaart zelf. Derhalve deze met codes van oude datum blijft zitten en NA 1 maand zelfs helemaal op zwart gaat. Zo ben ik er achter gekomen, mede met kaarten uitwisselen tussen beide tuners.

Note: Rebox 2701 heeft zelfde probleem.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook last van lichte schokjes bij ned1.2 en3 hd. Niet altijd soms gaat het een hele tijd goed dan een aantal minuten lichte schokjes en daarna weer weg. Soms helpt overschakelen inderdaad. Heb nog geen extra hd abonnement en dit probleem is voor mij de reden waarom ik dit nog niet neem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch nog wel even een aanvulling op het schokken.

Bij de weergave van de genoemde zenders NED1, 2 en 3 is mij nog niets opgevallen maar dat kan ook aan mij liggen.

 

Waar ik regelmatig wel een haperende beweging zie is bij RTL7 )RTLZ) want daar zie ik onderin het beeld dat de lopende band met koers- /nieuwsberichten regelmatig schokkend voortbeweegt.

Waarschijnlijk valt mij dit daar wel op omdat ik bijna elke dag overdag naar RTLZ kijk en niet naar NED1, 2, 3.

 

Maar of dit nu aan Rebox ligt durf ik niet te beweren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een lopende titel in het beeld, welke schokt is niet noodzakelijk de Rebox, maar je video processor in je beeldscherm.

 

Bij verschillende schermen bij mij in huis zie ik die looptitel op een verschillende manier door de video processor van het scherm ingevangen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...