Ga naar inhoud


[RE-9000HD] NL HD zenders schokken


rene1710

Aanbevolen berichten


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ik vraag me af of ik de enige ben met het volgende. Laat ik beginnen te zeggen dat de 9000 behoorlijk goed bij mij werkt.

Maar: sinds 13th Street op de nieuwe frequentie zit (Astra 3 / 12.188H / SR 27500), heb ik daar een hoop problemen mee. Om de ca. 10 seconden staat het beeld enkele seconden stil en soms zit mijn tuner als hij op die zender staat ineens vast. Dan kan ik er alleen maar uit door de schakelaar op de achterkant om te zetten.

Dit is dus alleen op 13th Street. Op de andere zenders, ook op diezelfde transponder, heb ik totaal geen last.

Of zijn er meer die dit zien?



Sinds de nieuwe frequentie op Astra-3 heb ik IDENTIEK hetzelfde. ZODRA ik op die zender zit, loopt na +_ 10 seconden eerst het beeld vast, daarna de ReBOX in zijn geheel. En is hard-reset (knopje achter uit/aan) de enige remedie.
Weer zo'n -FIJNE- bug van ReBOX....

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: MACKerMD
Weer zo'n -FIJNE- bug van ReBOX....


Zou het niet kunnen zijn dat er iets mis is met het signaal van deze zender?

Ik ken dit ook van de Nokia Mediamaster 9500.
Die had hetzelfde met een duitse zender.
Wanneer je daarop afstemde schakelde de box zichzelf uit.

In ieder geval is er iets niet volgens de uitzendnorm bij dit signaal.
En de Rebox is niet geprogrammeerd, om met deze afwijking om te kunnen gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een combinatie van beiden.

Er zal iets mankeren aan de Seca of MP4 codering, maar dat is natuurlijk NOOIT een reden om vast te lopen.

Gewoon een resultaat van beroerd programmeren van de firmware...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch knap, dat Rebox een software kan schrijven, die op duizenden zenders werkt, en op 1 zender de box doet struikelen.

Of heeft het wat met het getal 13 te maken. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd of e.e.a. wel werkt bij mensen die de CI gebruiken i.p.v. de interne card readers...

Kan komen door de extra belasting die encryptie via de interne readers veroorzaakt...

(Ik heb geen CAM meer helaas...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er vanmiddag eens voor gaan zitten. :D

 

Ik heb mijn kaart in de bovenste en de onderste kaartlezer gehad. En ook in beide sleuven met een PowercamPro en een Mediaguard cam.

 

Het maakt allemaal niets uit. 13th Street schokt om de haverklap of staat gewoon enkele seconden stil. Ik vind dit schokkend! :D

 

Maar nu: ik heb de kaart weer in de onderste interne kaartlezer gedaan. Daar zit hij normaal ook. En ik heb een opname van zo'n 1,5 minuut gemaakt. Ik keek gelijk mee en het beeld schokte weer heel regelmatig.

 

Maar toen ik die 1,5 minuut terug keek, was er niets aan de hand. Geen enkel schokje te zien.

 

Ik heb de ballen verstand van techniek, dus zou iemand in lekentaal kunnen vertellen wat hier aan de hand is? confused

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het schokken is iets, dat in het verleden ook bij Een HD voorkwam.

 

Door het opnemen, en daarna weergeven isoleer je de te bekijken zender van de rest van de stream.

 

Kennelijk zit er in de stream nog een signaal, waar onze Rebox niet mee om kan gaan.

 

In het verleden werd er gesteld, dat wanneer je de time-shift functie gebruikt, het schokken ook verdwijnt.

 

Dit zou kunnen betekenen, dat het signaal van 13Street zelf in orde zou kunnen zijn, maar dat er nog een signaal in de stream zit wat dit probleem veroorzaakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: MACKerMD
Weer zo'n -FIJNE- bug van ReBOX....


Zou het niet kunnen zijn dat er iets mis is met het signaal van deze zender?

Ik ken dit ook van de Nokia Mediamaster 9500.
Die had hetzelfde met een duitse zender.
Wanneer je daarop afstemde schakelde de box zichzelf uit.

In ieder geval is er iets niet volgens de uitzendnorm bij dit signaal.
En de Rebox is niet geprogrammeerd, om met deze afwijking om te kunnen gaan.


Ik zeg niet dat er geen bug in het signaal zit, dat was al duidelijk bij meerdere merken boxen. Het gaat hier echter om het volledig vastlopen van de ReBOX. Dat bedoelde ik ermee smile

Volgens jou viel die Nokia ook uit in het verleden; ik zou toch raar staan te kijken als het gebeurd smile

Je had het ook dat er evt iets 'meer' in de stream zou kunnen zitten. Zou het -kunnen- zijn dat er naast de standaard audio, misschien dolby meegegeven wordt en deze dezelfde SID's meekrijgen en dat daardoor de boel over zijn nek gaat? Ik duim-zuig ook maar wat ideeen op; 't is meer van 'zou het kunnen' ?

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
@MACKerMD,

Inmiddels wordt er elders ook al over geschreven en ook op het 'andere' forum. En het blijkt geen Rebox probleem te zijn.



Ook het volledig vastlopen ? (of zoals Cees al aangaf 'self --destruct-- mode' (ik doel hier natuurlijk op het zelf-uitzetten van de box, niet een explosie/implosie van je box :)))

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteravond voetbal gekeken via itv hd. Heel veel lichte hikjes. Heb daarna gekeken via timeshift van ongeveer 10 seconden. Geen schokjes. Na een minuut of twintig weer naar live overgeschakeld en merkwaardig genoeg geen schokjes meer tot en met einde van de wedstrijd. Volgens mij heeft het probleem dus niets te maken met codering van cds, maar is het toch een probleem van de rebox. Ontvansgst was 80% dus ook niet echt slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Engelse FTA HD-zenders zie ik precies hetzelfde. Het gaat vaak de hele avond goed, maar soms ook achter elkaar een schokkende ervaring. Op ITV 1 HD overigens meer schokproblemen dan op de BBC's.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...