Ga naar inhoud


videobewakingsset met opname mogellijkheid


blitzteam

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een betaalbaar maar ook een betrouwbaar systeem (videobewakingsset met opname mogellijkheid ).Heb helaas geen mogellijkheid om deze aan een pc te hangen , dus moet een ander systeem zijn om de beelden op te slaan.

Wie kan me meer info geven over dit onderwerp.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet je eerst af gaan vragen met welke resolutie je op wilt nemen.

 

Hierbij wordt vaak met allerlei termen gegooid, maar als je onderstaande aanhoudt:

SQSIF Sub Quarter of CIF = 88 x 60

QSIF Quart of CIF = 176 x 144

CIF = 351 x 288

4 CIF = 704 x 576

9 CIF = 1056 x 864

16 CIF = 1408 x 1152

 

Dan heb je ongeveer een idee waar je het over hebt.

Veel gebruikers kijken nl. het aantal beelden per sec. maar als dat 100 beelden per sec is in SQCif of QCif dan heb je er nog steeds weinig aan en is het alleen leuk voor een overzicht.

Vandaar dat als je wat betere kwaliteit wilt je toch moet kijken naar een recorder met 4 CIF.

En als dat dan maar 6 beelden per sec per camera zijn heb je daar nog steeds meer aan dan 100 beelden per sec in SQcif.

Maar voor een 600 euro (excl. BTW) heb je al een leuke 4 kanaals recorder (4 CIF) met motiondetectie, internet aansluiting enz.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook diverse eenvoudige camera's te vinden die werken op bewegingsmelding en opslag op een geheugenkaartjes, sd bijvoorbeeld. Ze zijn er voor buitengebruik met de recorder binnen opgesteld (via een kabeltje) maar ook al toestelletjes voor standalone binnen gebruik. Kosten 150 - 250 euro. Zoek maar op videobewaking 1gb of 2gb, of bewakingscamera sd-recorder enz.

 

Succes

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zíjn altijd van die leuke speeldingen alleen als je echt wat terug wilt kijken heb je er vaak niets aan.

Ga maar even uit van een 4 cif beeld dan gaat men vaak uit van 2 MB per minuut beeld dus met 2 Gig opname capaciteit kun je dan 16 uur continu opnemen en dat voor maar 1 camera.

Heb je toevallig zoals afgelopen dagen wat wind waar een tak staat te zwiepen wat voor de recorder voldoende is om telkens op te gaan nemen dan kun je 'savonds laat dus al niet meer zien wat 's morgensvroeg is opgenomen.

 

Ga je die 150 tot 250 euro omzetten naar 4 camera's dan zit je dus op 600 tot 1000 euro.

Wat is dan nog goedkoper?

En heb je dan uitgebreide instelmogelijkheden?

Kun je beelden met 4 cif kwaliteit opnemen?

Kun je vanaf een andere locatie live de beelden bekijken of zelfs vanaf je telefoon zien wat er gebeurd?

Kun je dan beelden zoeken, bekijken maar toch gelijktijdig ook blijven opnemen?

 

Zaken dus om toch even goed over na te denken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, dat wil zeggen, als je het van die kant bekijkt. Ik heb echter geen idee of topic starter meerdere camera's nodig heeft. De vraag was of er iets beschikbaar is dat betaalbaar, en betrouwbaar is, zonder dat het aan een pc gehangen hoeft te worden. Wij hebben zo een "speel" camera bij een paardenstal hangen en nemen geen bewegend beeld op maar foto's van 640 x 480, in geval van beweging ongeveer 1 per seconde. In ons geval ruim voldoende, en met een 2Gb kaartje kunnen we ongeveer één tot anderhalve maand opnemen en bewaren, inclusief langshobbelende katten, bewegende takken, schaduwen van bewegende takken en ander soort ongerief.

 

Maar stel dat topic starter alle door jou genoemde wensen heeft dan denk ik dat je dan moeilijk iets kunt vinden dat betaalbaar is.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het randje van reclame denk ik maar de firma Skytronic (in april failliet gegaan) had low budget electronica in het assortiment.

 

Waaronder camera bewakingssets die nu zo hier en daar voor weinig worden aangeboden.

 

Verder vind ik met een beetje zoeken wel een 4 kanaals dvr bewakingsset met 4 camera's voor 500 euries.

 

Misschien allemaal niet professioneel maar betaalbaar genoeg om eens te proberen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn dus van die setjes die maximaal met CIF kwaliteit op kunnen nemen en dan al flink in snelheid (aantal beelden per seconde) terug moeten.

Vaak dan ook nog niet in Mpeg 4 en al helemaal niet in nog betere kwaliteit.

 

Maar dat is dus wat ik ook aangaf en waar TS nog niet op gereageerd heeft nl. wat zoek je, welke kwaliteit?

Zoek je inderdaad zo'n goedkoop setje waar je op kunt zien dat er iemand langs loopt zonder geinteresseerd te zijn in wat meer details dan kan die natuurlijk prima voldoen.

Wij gebruiken die dingen ook in situaties waar ze alleen maar willen kunnen zien of er iemand of een auto aankomt en dat kan zonder problemen en zit je inderdaad met camera's en recorder rond de 500 euro (wel zonder harddisk)

Wil je gewoon live (25 beelden per seconde)opnemen om maar niets te missen en dat ook nog in goede kwaliteit en moeten die camera's ook in de schemer nog wat kunnen zien dan is het weggegooid geld.

 

Trouwens ook alleen in de toegepaste harddisk kan al flink verschil zitten. Een standaard harddisk koop je voor een euro of 50 wil je echter een kwaliteitsharddisk dan moet je toch eerder aan een bedrag richting de 175 euro denken.

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik even inbreek in dit topic maar wat kun je verwachten van onderstaande specificaties.

 

Digitale H.264 HDD recorder speciaal ontworpen voor beveiligingstoepassingen. De recorder is uitgerust met veel features en biedt de mogelijkheid om via het internet de beelden op afstand te bekijken. De geïntegreerde technologie maakt het voor de beheerder heel eenvoudig meerdere DVR’s te beheren via Internet Explorer. Daarnaast zijn de recorders superstil en compatibel met Windows® XP, Vista en 7.

 

Kenmerken:

• H.264 Compressie voor een betere videokwaliteit en kleinere bestandsgrootte

• 4-kanaals H.264 DVR met "Sixplex" functionaliteit: opnemen, live, afspelen, backup, bediening en toegang op afstand

• Ondersteund DDNS

• Tot D1 resolutie

• Dubbele opnamesnelheid (Full-D1: 60 / 50 IPS, Half-D1: 120 / 100 IPS, CIF: 240 / 200 IPS)

• Muisgestuurde GUI interface

• 2-weg audio communicatiemogelijkheid

• Audio Broadcasting vergemakkelijkt het de beheerder om eenvoudig meerdere DVR`s te beheren via een IE

• Eenvoudige backup mogelijkheid via USB

• Ondersteuning van externe USB DVD-RW & USB HDD voor backup

• Digitale zoom (Live:2X/4X, Playback:2X)

• Slim zoeken met specifiek gemarkeerde gebieden voor sneller zoeken.

• Digitaal watermerk op videobeelden

• Zoeken op tijd of gebeurtenis (alarm, bewegingsdetectie, signaalverlies)

• 1 SATA harde schijf (niet meegeleverd)

• 1 USB2.0 poort voor video/audio backup naar diverse USB media-opslag

• 1 USB 1.1 poort voor aansluiting muis

• Multi operationele bediening: afstandsbediening, frontbediening en muis

• RS-485 voor PTZ camera

• Meekijken op afstand via mobiele telefoon/IE/Firefox

• Krachtige CMS IE software voor beheer op locatie tot 64 kanalen en een ongelimiteerd aantal aangesloten DVR`s

• Terugspelen van opnames via IE/Firefox software

• Ondersteund smart phones zonder installatie van applicatie

 

Specificaties:

• Operationeel Systeem: Embedded Linux 2.6

• Multiplex: Sixplex functionaliteit, tegelijk opnemen, live kijken en bedienen, terugspelen, back up, toegang op afstand

• Formaat: PAL

• Video ingang: 4-CH, BNC, 1Vp-p/75ohm

• Main monitor uitgang: BNC x 1, 1Vp-p/75ohm, VGA D-SUB 15-pin connector x1

• Call monitor uitgang: BNC x 1, 1Vp-p/75ohm

• Audio ingang: 2 RCA-jack connectors, line-in niveau (100mV-2Vrms)

• Audio uitgang: 1 RCA-jack connector, line-out niveau (up to 2Vrms)

• Compressie: H.264

• Beelden per seconde: PAL – 50 / 720*576, 100 / 720*288, 200 / 360*288

• Detectie signaalverlies: Ja

• Bewegingsdetectie: Ja, met configureerbare detectiegebieden en gevoeligheid

• Watermerk: Ja

• Alarminstellingen: Handmatigl/Schema/Alarm/beweging

• Pre-record tijd: 0 - 60 seconden

• Post-record tijd: 0 - 60 minuten

• Resolutie: PAL: 720x576

• Schermopdeling: 1/4

• Beelden per seconde live: tot 25 per scherm

• Digitale Zoom: X2, X4

• Switcher: Instelbaar

• Beelden per seconde & resolutie bij terugspelen: PAL: 50 / 720*576, 100 / 720*288, 200 / 360*288

• Zoeken: Slim zoeken, Datum/Tijd, per camera, alarm en bewegingsdetectie

• Bediening: Afspelen, snel vooruit en terugwaarts, pauze, stop

• Op afstand: terugspelen vanaf locatie via Internet

• HDD: 1x 3.5” SATA type HDD, Max. 2TB HDD opslag (niet meegeleverd)

Partities: Configureerbare alarm partitie grootte

• Externel Backup: via 1 USB 2.0 poort : USB 2.0 disk drives, DVD+RW, DVD+R, DVD-R, kaart lezers (USB naar SD), HDD, etc. (niet meegeleverd). DVD modellen: DVD+RW, DVD+R, DVD-R (niet meegeleverd). Automatische speler voor backup bestanden

• Alarm & DI/DO digitale ingang: 4 contacten of TTL/CMOS signaal, polariteit selecteerbaar

• Relay uitgang: NO(Normaal Open) x 1, NC(Normaal Gesloten) x 1

• Zoemer: Yes

• Trigger: Via Sensor ingang, verlies videosignaal, & bewegingsdetectie

• Gebeurtenis log: Ja

• Ethernet: 1 RJ-45 10/100BaseT Ethernet connector

• Web: Setup, monitoring, backup, alarm notificatie, & software upgrade

Een I.E. pagina voor een ongelimiteerd aantal aangesloten DVR`s

Configureerbare HTTP/Control/Data poort

• E-mail: Alarm notificatie naar stationaire of mobiele apparaten

• Netwerk video: 1/4 schermopdeling & SEQ functie for I.E.

• Netwerk audio: 2-weg audio en audio uitzending

• Protocol: TCP/IP, HTTP, PPPoE, DHCP, DDNS, FTP, TSP

• Aantal gebruikers op afstand: tot 8 tegelijk

• Bandbreedte: TCP/IP type dynamic sliding window control

• Apparaten op locatie: PC, mobiele telefoon en PDA

• Afstandsbediening: Ja, infrarood

• PTZ: Pelco (D-Type), SCC-641P, PIH-Series, DyanColor, Kalatel, Bosch, AutoDome, • Video Trek, PTC-400C,

VC-C4

• Lokale setup: OSD setup met muis, frontbediening, afstandsbediening, RS-485 toetsenbord

• Setup op locatie: Setup & upload via Windows applicatie software

• Meertalig: Ja

• Systeemherstel: Automatisch herinschakelen na stroomuitval

• Watch Dog Timer: Ja

• Timer: Ingebouwde real-time klok

• Beveiliging: Wachtwoord (3 niveaus tot 18 gebruikers) beveiligd met authentieke sleutel voor toegang op afstand

• Afmetingen: 320x210x50mm

• Gewicht: 2.0 KG (zonder HDD)

• Voeding: 12 V DC

• Consumptie: 24 W Max.

• Operationele temperatuur: 0°C ~ +50°C

 

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Low budget is er niks fatsoenlijks.

Net weer rondje gemaakt.

Weer ene van dat low level electronica merk terug gebracht naar die markt. Heb ene gehad van 15 jaar van die duitse bouwmarkt voor toen 150 gulden. Hij had geen nachtzicht. Maar hij deed het beter in het donker wat dan ook. Gesneuveld in strenge vorst verleden jaar. Zie dat merk nergens mer liggen. Beeldkwaliteit was ook OK en had interkom en bewegingsmelding.

 

Keus is meerdere cameras voor hoger budget en of echte bestuurbare en zoomende camera. Minder gecharmeerd van IP camera's. Op het web zelf zijn deze camera's ook niet meer in mode (aantasting privacy). Bij bewakingscameras aan de wet denken. Niet elke opstelling mag. Op jouw eigen erf kijken wel.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Full D1 = 720x480px dus bijna CIF met 704 x 576

Deze "norm" is eigenlijk ontstaan voor het gebruik met breedbeeld monitoren.

Probleem is dat vrijwel elke camera werkt met 4:3 en dat je dan dus of randen krijgt (en dus kleiner beeld) of dat het beeld vertekend wordt weergegeven.

Voor de rest niets mis met deze specs, maar of het ook echt een kwaliteits recorder is die over 4 jaar nog probleemloos werkt is hier niet aan af te lezen.

 

suc6

 

gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Op jouw eigen erf kijken wel.

 

Maar dan ben je nog steeds verplicht om dat dmv een bordje aan te geven dat je erf bewaakt wordt door camera's en evt opgenomen wordt.

 

Toevallig heb ik deze week in een vergadering met politie en gemeente hierover gepraat.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...