Ga naar inhoud


Advies - Astra 1-2-3, Hotbird op 3 ontvangers


ton2207

Aanbevolen berichten

De situatie:

Nieuwbouwhuis, van een balkon lopen 4 loze leidingen naar de meterkast. Van de meterkast loopt een CAI leiding naar de slaapkamer en een dubbele loze leiding naar de woonkamer.

Ik heb een Rebox 9000 en een Philips 7141, op beide een smartcard met HD-familipakket (op de tweede uiteraard met korting). Ik ontvang nu Astra 1,2,3 via triplesat op de Rebox en Astra 1, 3 op de Philips via een Triax 64cm met duo LNB.

 

Wat wil ik:

Eén schotel voor Astra 1,2,3 en Hotbird op het balkon. In de woonkamer twee satelliet aansluitingen voor de Rebox en een gewone kabelCAI, op de slaapkamer 1 satelliet aansluiting en kabelCAI.

 

Wat heb ik bedacht:

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO, 4 ALPS quad LNB, 4

Triax DiSEqC switch 4/1 incl. behuizing. Van de Disecq switches, gaat een coax per switch naar de meterkast.

In de meterkast combineer ik één van de satellietcoaxen met een combiner met het kabelsignaal voor de slaapkamer. In de slaapkamer plaats ik een Radio/TV/Satelliet contactdoos (met 1 satellietuitgang).

Verder combineer ik één satellietcoax met combiner met het kabel signaal en breng dit met één coax naar de TV/Radio/Satelliet contactdoos (met twee satelliet uitgangen). Een ander satellietcoax breng ik rechtstreeks naar dezelfde wandcontactdoos.

 

Hiermee krijg ik:

In de slaapkamer een wandcontactdoor waar ik de TV rechtstreeks kan aansluiten en de Philips Sattuner. In de woonkamer een wandcontactdoos waar ik de TV rechtstreeks kan aansluiten en beide tuners van de Rebox (onafhankelijk).

Eén satelliet coax blijft voorlopig over.

 

Vraag:

1) Heb ik dit juist bedacht en gaat het werken?

2) Zijn er betere ideeën?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de bevestiging! Dan ga ik het zo doen. Ik houd jullie op de hoogte, het huis wordt in april opgeleverd dus dan kan ik aan de slag.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat denk ik wel, een bisat is zeker een prima schotel.

Bij veel regen heb je weleens een dia-show, maar over het algemeen is een bisat prima.

Waarom vraag je dit de TS? Hij heeft toch (nog) geen ervaring met een bisat?

 

Als jij denkt dat de gekozen schotel geen goed idee is moet je hem dat zeggen en dan niet in de vragende vorm.

 

Origineel bericht van: Eduard07
Denk je dat de gekozen schotel voldoende signaal en reserve houdt bij storm en regen? Het wordt niet de Big BiSat, zo begrijp ik van je.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekozen voor een 'gewone' Bisat vanwege de grootte van de schotel in relatie tot de plaats waar ik hem wil hebben. Ik denk dat de regenreserve wel meevalt, ik heb nu een triplesat en alleen bij erg harde regen of sneeuwval enige minuten uitval.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een prima idee. De bisat is een uitstekende schotel hoor! Als je hem goed uitricht doet hij het altijd goed. Alleen van die dikke zwarte onweerswolken zijn funest, maar dat geldt voor iedere schotel.

 

Ik heb zelf voor de goedkopere inverto lnb's gekozen voor de buitenste satellieten (hotbird en astra 28.2/28.5). Dit zou je nog kunnen overwegen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je deze lnb maar niet neemt,het is een goede lnb, alleen als hij nat word valt hij uit.

 

Inverto Multiconnect lnb

post-33015-1318261803,4304_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
Als je deze lnb maar niet neemt,het is een goede lnb, alleen als hij nat word valt hij uit.

Inverto Multiconnect lnb


Dat meen je? ik heb er net 2 gekocht hier.. en was van plan om er nog 2 bij aan te schaffen..
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Snel terugbrengen en omruilen voor iets wat wel tegen regen bestand is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pruts
Origineel bericht van: satencom
Als je deze lnb maar niet neemt,het is een goede lnb, alleen als hij nat word valt hij uit.

Inverto Multiconnect lnb


Dat meen je? ik heb er net 2 gekocht hier.. en was van plan om er nog 2 bij aan te schaffen..

Linkje

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Het is gelukt, we hebben eerst het huis volledig mooi gemaakt en on toen aan de schotel. De beschreven schotel staat en ik heb er nu 3 TV's aangehangen. Eén box is een PVR met dubbele tuner. Kabel trekken was gemakkelijk en ik heb alles netjes in de meterkast met elkaar verbonden. Na enig afstel werk, wat behoorlijk makkelijk ging heb ik nu prima beeld en signaal (op mijn Rebox 84%) op alle 4 de satellieten. Dank zij het forum, veel lezen en de bevestiging in dit topic heb ik nu mijn 'droom' installatie.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon vanaf het platte dak makkelijk in de servicekoker komen om onder het huis naast de meterkast uit te komen.

Een maat van me was zo aardig om onder het huis te kruipen voor het aanleggen van buizen van de meterkast naar de TV :-)

Geen loze leiding nodig in mijn geval.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...