Ga naar inhoud


satteliet kijken in canada


et9000

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Even een vraagje over satteliet ontvangst in Canada.

wij hopen binnen nu en 2 jaar definitief naar canada te gaan.

wie weet hoe het zit in canada met satteliet ontvangst is dat zo ongeveer zoals europa en kan je je spullen uit nederland meenemen zoals je schotel in mijn geval een triax 78 met multifeed en een clarke tech et9000 ik weet dat het stroomnet in in canada 110 volt is maar daar heb transformators voor die 110volt omzetten in 220

 

met vriendelijke groeten johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Canada en Noord-Amerika is BVN 24 uur per dag, free-to-air te ontvangen via de SES-1 satelliet.

Ik heb je een pm gestuurd, voor meer info.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is zit er een sticker op de ontvanger waar de ingangspanning op staat,in sommige gevallen is dit tussen de 90 en 240 bv op mijn laptop adapter staat 100-240V tussen de 50 en 60 Hz, en dan heb je natuurlijk geen trafo nodig.

 

Ik heb het even opgezocht, in de handleiding staat

 

 Netzkabel Stecken Sie das Netzkabel nur in eine dafür vorgesehene Steckdose. Die

Netzspannung darf nur 110V/60Hz oder 230V/50Hz betragen.

 

aangezien ze in canada 120V en 60 Hz draaien moet dit geen probleem zijn

 

groet Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou wel even kijken, of in Canada dezelfde DVB-S norm gebruikt wordt.

Je ontvanger dient eventueel ook geschikt te zijn voor 480i.

 

Drs Ijzerbout kan je dat verder precies vertellen, hij resideert regelmatig in Canada, en vroeger deed hij daar sávonds na de programmasluiting en het volkslied de TV zenders uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BellVU gebruikt in Canada DVB-S met Nagravision codering.

DirecTV gebruikt DSS, is niet te ontvangen met een DVB-S ontvanger.

Mijn advies is om je spullen in NL te verkopen, en in Canada de satelliet provider te bellen. Ze komen graag gratis de installatie installeren, en dan ben je verzekert van goede ontvangst.

Er is niet veel te beleven kwa FTA daar. 90% is gecodeerd, en hetgeen wat je kan ontvangen is over het algemeen religieus etc.

Feeds zijn nagenoeg altijd gecodeerd in PowerVU o.i.d. Dat zijn coderingen die met adresseerbare ontvangers werken, dus zonder smartcard, en volledig gesloten zijn... (Als iemand mij via PM kan wijzen op een manier om PowerVU educatief te bekijken zal ik zeer dankbaar wezen...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar welke stad in Canada ga je?

In Canada zijn alle terrestische zenders (via antenne) in HD en free to air.

Dat zijn er al vrij veel, met name:

CBC, CTV, Global TV in alle steden en dan veel lokale affiliates.

Woon je dicht bij de grens naar America dan krijg je ook ABC, NBC, CBS en veel lokale zenders gratis.

In Noord Amerika heet DVB-T: ATSC. Het is van zeer goede beeld kwaliteit.

De programma´s zijn waardeloos. Het TV kijken doe je niet met plezier, er is nog meer reklame dan op de NL zenders. Voor betere programma´s zul je echt naar BELL VU moeten gaan of een goed kabel pakket.

In de grote steden kijkt bijna iedereen via de kabel: Rogers TV.

Wil je satelliet dan zul je naar een BELL VU winkel moeten gaan. Je krijgt dan gelijk 4 ontvangers en de installatie wordt voor je gedaan.

Ik heb mijn Humax 5400 meegenomen en die doet het goed op 110 volt en de Free to Air zenders via satelliet.

Mijn locatie is Montréal (Longueuil).

Als ik jou was zou ik alles in NL laten en in Canada wat kopen.

Denk niet dat alles in Canada goedkoper is. De melk is er 4 x zo duur als in NL. Te gek voor woorden. Alles is er veel duurder dan in Europa, behalve de benzine.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Denk niet dat alles in Canada goedkoper is. De melk is er 4 x zo duur als in NL. Te gek voor woorden. Alles is er veel duurder dan in Europa, behalve de benzine.


Vandaar dat al die Nederlandse boeren daar naar toe gaan!

Toen ik in Montreal was waren de Lobsters (grote kreeften) ook goedkoop.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...