Ga naar inhoud


[RE-8000HD] twee zenders tegelijk opnemen


marcow

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik wilde voor het eerst twee opnames maken van programmas

die gelijk werden uitgezonden en naar een andere zender kijken.

 

Toen de tweede opname startte schakelde de tuner ook naar

dit kanaal en ik moest eerst een opname verwijderen om weer terug te kunnen schakelen naar de zender waar ik naar wilde kijken.

 

In de handleiding van de Rebox staat dat je 2 zenders gelijk

kan opnemen maar klaarblijkelijk moet dit ook een zender

zijn waar je gelijktijdig naar kijkt.

 

Dit vindt ik een beetje raar want je neemt niet zo snel

een programma op waar je ook naar kijkt.

Deze optie heeft alleen zin als je niet thuis bent .

 

Heb ik het een en ander verkeerd begrepen .

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Hans,

 

Dit zal inderdaad niet lukken om de hiervoor al genoemde reden.

Alle 3 genoemde zenders zitten op verschillende transponders.

 

Je kunt NED2 (HD) en NG Wild wel tegelijkertijd opnemen maar dan kun je tegelijkertijd alleen nog maar kijken naar een van de zenders die op dezelfde transponder zit van NED2 (HD) of NG Wild.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de simpele servicelijst aan hebt staan, en je 2 tuners gebruikt worden voor opnames van verschillende transponders, kan je zien welke zenders je verder nog kan bekijken.

Deze zijn dan helder oplichtend, terwijl de zenders die op "onbereikbare" transponders zitten, dan donker zijn.

 

Je kan dus 2 programma's opnemen maar daarna niet iedere zender tegelijk bekijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou prettig zijn als de Publieken allemaal naar 1 transponder gaan. Dan kun je altijd daarvan opnemen en alle andere zenders bekijken. Of wil CDS juist hiermee voorkomen dat er heel veel opgenomen wordt?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Het zou prettig zijn als de Publieken allemaal naar 1 transponder gaan. Dan kun je altijd daarvan opnemen en alle andere zenders bekijken. Of wil CDS juist hiermee voorkomen dat er heel veel opgenomen wordt?


Dat was een tijdje geleden wel zo, maar ik vind juist nu, dat we meer op kunnen nemen.
Eigenlijk heeft beide optie's ze voor en nadelen

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat de transponder indeling te maken heeft met de statische verdeling van bandbreedte bij de encoders.

 

Verder ligt bij een eventuele storing niet meteen alle publieken eruit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...