Ga naar inhoud


[RE-9000HD] 3x achter elkaar dezelfde skipbug.


David1980

Aanbevolen berichten

3x dezelfde skipbug.

Vandaag had ik wat vreemds.

 

Ik neem elke zondagavond Lie to Me, en CSI Miami achter elkaar op, op RTL5

Afgelopen middag ga ik kijken, Liet to Me ging goed, verschillende keren de reclame over geskipt.

Daarna meteen er achteraan CSI Miami kijken. Tot de eerste reclame ging het goed, toen ik weer over de reclame wou skippen ging het mis, eind programma, de Rebox stopte met verder spelen. Wat ik ook deed ik kon CSI niet meer afkijken, terwijl de aanwijzer in de voortgangsbalk nog lang niet aan het einde was.

 

Okay, kan een keer gebeuren dacht ik.

 

Maar toen ik de tweede serie ging kijken had ik precies hetzelfde, en bij de derde keer ook.

 

Heeeft iemand dat ook wel eens mee gemaakt, of enige idee wat dat kan zijn.

 

En nee, ik had niet het programma te kort op genomen ))

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee, maar je zegt dat je van alles geprobeerd hebt. Heb je ook geprobeerd om naar hetzelfde punt terug te gaan en dan niet te skippen, maar gewoon de reclame uit te zitten en te zien of het programma daar wel verder loopt? Of kun je de opname totaal niet meer bekijken? Dat zou ik namelijk als eerste uitproberen, dan kun je in ieder geval je opname wellicht nog bekijken.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had en heb alles geprobeerd.((

 

Ik had nog een oude opname staan zag ik.

Tot me verbazing was die maar 4GB groot.

En de laatste opname van afgelopen zondagavond is 7.62Gb groot.

Dus ergens is de rebox gestopt met opnemen, terwijl de tijd wel door liep. [Want er staat dat de opname 2h.20min. is]En dat toevallig drie zondagavonden achter elkaar.

 

Ik vind het maar vreemd.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik vorige week ook weer gehad. Opname van NDR. Aangegeven werd dat de opname 1.30 minuten duurde. Echter maar 400 mb opgenomen , hoewel dit wsl rond de 2gb zou moeten zijn. Opname niet af te spelen alleen zwart beeld. Ging niet om een gecodeerde zender en er werd ook niets anders opgenomen. In het verleden is iets dergelijks ook al een aantal keren voorgekomen. Je kunt het dus al in de bestandslijst zien: een opname met een opname grootte die niet overeenkomt met de opnameduur. Zit geen regelmaat in. Gaat heel lang goed en dan heb je soms weer zo'n mislukte opname.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een soortgelijk probleem had ik met mijn Sharp TV die een ingebouwde recorder en satontvanger heeft.

 

Het probleem was dat er soms een storing in de uitzending was, waarna de ontvanger zich niet meer herstelde, en de rest van de opname (of soms de hele opname) op zwart zette. Het probleem deed zich heel frequent voor toen ik een erg gestoorde ontvangst had ... door een boom waarvan ik niet in de gaten had dat hij voor mijn antenne was gegroeid...

 

Ik zie hier in dit forum al een aantal keren dat mensen vastlopers melden in de nieuwe software. Zou het kunnen dat een dergelijke vastloper tijdens de opname bovenstaand probleem veroorzaakt? Ik zou overigens niet weten hoe je daar nu exact achter kunt komen, maar ik zou het wel in die richting zoeken...

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij geen sprake van boom oid die ontvangst kan beïnvloeden. Tijdje terug is de installatie weer opnieuw afgesteld met ontvangstkwaliteit op astra1 van 88%.

Daar kan het volgens mij niet aan liggen. Opnemen gaat heel vaak goed, maar soms zit er om voor mij onduidelijke redenen een mislukte opname tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een fikse regenbui, die je ontvangst tijdens de opname even laat wegvallen zou dit ook kunnen veroorzaken.

 

Sommige van mijn ontvangers herstellen de ontvangst weer zelf, wanneer het "zicht" op de satelliet weer is hersteld.

 

Ik heb ook ontvangers, die je dan even moet uit en aan schakelen om weer beeld te krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Ik heb het dus gehad, drie keer op hetzelfde tijdstip, en op dezelfde dag [zondagavond]

Een goede opname is 7.62Gb en een verkeerde opname is 4Gb bij me.


In zo'n situatie zou ik toch eerder denken aan een externe oorzaak dan in je Rebox. Een tijdschakelklok die inschakelt? Een wasautomaat die via een klok begint te werken? Een grote stroomverbruiker bij de buren? Maak je op andere avonden rond hetzelfde tijdstip ook opnamen? (die dus wel lukken?).
Ik zeg overigens niet dat dit de oorzaak zál zijn, maar het zou kúnnen...

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook wel eens gebeurd, en dus een mogelijkheid is waarom de skipbug bij jou voorkomt, (vooral sinds de laatste paar firmware updates) - ONGEACHT HET WEER - (zelfs bij heldere hemel dit al zelf een aantal keer ondervonden) de melding : "Gecodeerde zender" verschijnt. Als de opname dan loopt, neemt deze dan ook de 'gescramble'de' boel op.. deze wordt achteraf niet descrambled en zit je dus met een bak troep op je hddtje. Deze opnames zijn achteraf ook niet (normaal) bewerkbaar, leveren een hoop frustraties op etc.

 

MISSCHIEN is dit opgelost in de beloofde .82 update die er nog altijd niet is.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik had met mijn RE-9000 een opname die vannacht even na middernacht is opgenomen en die maar voor de helft afspeelbaar was.

Tot circa de helft kon ik doorspoelen maar daarna bleef de cursor hangen terwijl het afspelen doorliep maar dan met stilstaand beeld.

 

Ik denk dat je gelijk in kan hebben v.w.b. de melding 'Gecodeerde zender' want dan hangt de ontvanger maar de opname gaat wel door echter zonder te decoderen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...