Ga naar inhoud


[RE-9000HD] 3x achter elkaar dezelfde skipbug.


David1980

Aanbevolen berichten

Paar opmerkingen hierover die ik niet voor me kan houden:

 

- Ik denk bij VERPLAATSEN niet aan 'maak een 2e kopie van het origineel' maar 'VERPLAATS OPNAME DIRECT'; de 'move' optie en geen 'copy'.

 

- Het lijkt me 'onlogisch' dat als je FAT32 partioneerde HD meerdere .TS* bestanden heeft van de opname, deze dan -alleen- maar de .TS zou verplaatsen en niet de rest. Gezien de ReBOX toch -OOK- de totale bestands-grootte weergeeft bij afspeelmenu. (vb 8.7gb)

 

- JOURNALED is standaard{!} NIET uit te lezen op een Windows-PC, hiervoor kun je alleen gebruik maken van een FTP programma. Daar deze een overdracht heeft van pak en beet 5-6mbyte/s kan een HD-opnametje soms 30-40 minuten duren. Afhankelijk van de lengte/grootte uiteraard.

 

- FAT32 werkt op zich PRIMA, niks mis mee en je HOEFT je HDD niet te formatteren. Dat is alleen 'noodzakelijk' als je HDD bad sectors zou vertonen, wat me stug lijkt bij gloedhagelnieuwe HDDS of HDD 1Tb+ die nog geen jaar oud zijn. Je opnames worden op de hdd weggeschreven alszijnde : Titel.TS + Titel.TS1 + Titel.TS2 etc.. je moet dan de bestanden met dezelfde titel.ts* overgooien naar je PC.

 

Ikzelf gebruik een WD PASSPORT van 320gb via USB, is dus lekker sloom maar werkt altijd. Voordeel hiervan is dat je de hdd snel loskoppelt, aan je pc verbindt en met een beetje editor (bijvoorbeeld VideoRedo) er weer een mooi enkel bestand van kunt maken.

 

Suggestie:

 

Gezien je een 9000 hebt en dus een INTERNE HDD, die JOURNALED formatted is, kun je, als je een WINDOWS PC hebt, de HDD 'moeilijk' -IN- je PC uitlezen. Hiervoor moet je dan toch echt een FTP programmaatje gebruiken. Gooi de data over naar je PC en 'probeer' (als je er zin in hebt) de HDD daarna uit je ReBOX te halen, plug deze in/aan je WindowsPC. Haal de partitie dan weg. Leg er een nieuwe partitie op en formatteer deze dan FAT32. Let even op: gebruik dan voor de zekerheid NIET de /QUICKFORMAT optie, maar laat de HDD zich VOLLEDIG formatteren. Dit duurt een behoorlijk stuk langer, maar dan weet je wel 100% zeker of deze bad-sectors zou bevatten JA/NEE.

Plaats na het formatteren de HDD terug in de ReBOX en maak dan weer een testopname van ruim 5gb (bijvoorbeeld een uurtje of 2 discovery opnemen ofzo) en probeer dan de opname nogmaals te verplaatsen intern op je hdd. Controleer dan nogmaals (evt via ftp) of alle titel.ts* bestanden zijn verplaatst, of alleen de .ts; mocht het laatste het geval zijn, zoek dan ook naar de .ts1 etc. Dan is er duidelijk een bug in de software/firmware van ReBOX nog aanwezig.

 

Heel verhaal.. maar ik ken het gerommel van FAT32/Journaled ondertussen wel. Het 'oh formatteer EFFE journaled' is een optie dat je eigenlijk liever niet wilt tenzij het een absolute noodzaak is waar geen andere oplossing verder meer voor mogelijk is. Altijd proberen een zo universeel mogelijke oplossing te vinden, waarbij de data op meedere media af te spelen/bewerken/verplaatsen valt.

 

Nog altijd wacht ik op de NTFS functie op de ReBOX, die, volgens Octagon-bronnen in diens firmware meegenomen zouden worden, en je dan hoe groot de opname dan ook is met 1 bestand per opname zit.

 

Voordeel/Nadeel:

 

FAT32: Met meerdere bestanden van 4.3gb is het makkelijker een backup op DVDR te maken (zonder edit) bij overdracht bestanden naar PC. Geen bestanden groter als deze 4.3gb mogelijk per opname. Maar een opsomming van meerdere bestanden.

 

Journaled: een goed alternatief voor NTFS; echter incompatible met WindowsPC's bij direct aankoppelen van de HDD op de PC. Windows zal dan vragen om de HDD opnieuw te partitioneren/formatteren ondanks dat er data op staat.

 

NTFS: Windows-based filesystem. Hele grote bestanden mogelijk;

Je ReBOX is een LiNUX box en daar zijn wel Read-NTFS opensource programma's voor, maar WRITE-NTFS is een soort ( C ) aan Microsoft en die doen nogal moeilijk als andere bedrijven gebruik maken van hun Formatteer-techniek. Schrijven is een iets ander verhaal, dat staan ze dan nog wel toe, omdat de HDD dan toch op een Windows PC geformatteerd is.

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er is ook een ext driver voor windows beschikbaar. Zie http://www.fs-driver.org/index.html Daarmee zou het wel moeten lukken om de journalled disk te openen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe allemaal.

 

Ik heb op mijn Windows computer gewoon een driveletter aangemaakt zoals beschreven in de manual.

In de "nieuwe" versie op blz. 42.

Bijvoorbeeld: \\192.168.1.72\storage.

 

Ik zie nu alle opgenomen programma’s. Ook TS1 – TS2 enz. enz.

 

Ik kan gewoon mappen aanmaken en verwijderen.

Ik kan gewoon verplaatsen – kopiëren – hernoemen - verwijderen enz. enz.

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: 'probeer' (als je er zin in hebt) de HDD daarna uit je ReBOX te halen, plug deze in/aan je WindowsPC.

 

Daarom heb ik dus een RE-8000 en een losse USB disk. Veel goedkoper en flexibeler dan een RE-9000 met ingebouwde disk. Heb je alleen een kastje extra, dat wel.

 

Citaat: Dan is er duidelijk een bug in de software/firmware van ReBOX nog aanwezig.

 

Dat is naar mijn inzicht niet het geval; dit is hooguit een klein gebrek aan functionaliteit. Rebox heeft ervoor gekozen de bestandsnaam gelijk te houden en de extensie van een volgnummer te voorzien. Bij overdracht van een opname van een PC kun je dus gewoon Opnamenaam.t* gebruiken. Dat vind ik handiger dan de bestandsnaam van een volgnummertje voorzien (Rebox gebruikt dat voor serie-opnamen met dezelfde programmanaam, wat ik weer erg logisch vind).

Intern doet de Rebox het overigens helemaal goed: bij verplaatsen naar een andere folder verplaatst hij ook eventuele .ts1 en volgende bestanden.

 

Citaat: Nog altijd wacht ik op de NTFS functie op de ReBOX, die, volgens Octagon-bronnen in diens firmware meegenomen zouden worden, en je dan hoe groot de opname dan ook is met 1 bestand per opname zit.

 

V1.08.87 voor de Atevio AT7500 (gelijk aan Rebox RE-8500) heeft inmiddels NTFS-ondersteuning. Deze versie is er nog(?) niet voor de RE-9000 kloon AT7000. De vraag is echter of deze versie bij lange opnamen opnamebestanden groter dan 4 Gbyte aanmaakt, en ik verwacht eerlijk gezegd van niet, want dan moet je nieuwe code gaan schrijven voor de opnameroutines en de mediaplayer. En waarom zou je: het huidige systeem met op 4Gbyte begrensde bestanden werkt toch ook prima (en nog op alle bestandssytemen ook)?

 

En wil je toch één groot bestand, dan is dat op de PC zo gefikst met een binary copy in een commandoprompt:

 

COPY /B opname.ts + opname.ts1 + opname.ts2 groot_bestand.ts /B

 

Samenvattend: ik denk dat NTFS niet zoveel zal toevoegen aan het geheel en weer een potentiele bron van bugs kan zijn.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Er is ook een ext driver voor windows beschikbaar. Zie http://www.fs-driver.org/index.html Daarmee zou het wel moeten lukken om de journalled disk te openen.


Da's inderdaad handig programmaatje.
Hiermee is de data wel leesbaar. En net als met NTFS4DOS/LiNUX is dit ook Read-Only. Dus je kunt dan iig uitlezen. Dat scheelt een hoop extra werk en kun je 'snel' data overzetten van de los-gekoppelde-interne hdd in je pc.

Ik gaf echter alleen aan, in mijn grote stuk hierboven, dat 'standaard' IFS/Journaled niet ondersteunt wordt.

Iig bedankt voor de app.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Citaat: 'probeer' (als je er zin in hebt) de HDD daarna uit je ReBOX te halen, plug deze in/aan je WindowsPC.

Daarom heb ik dus een RE-8000 en een losse USB disk. Veel goedkoper en flexibeler dan een RE-9000 met ingebouwde disk. Heb je alleen een kastje extra, dat wel.

Ik heb ook een 8000 en ik gebruik een externe USB hdd. Zelfde reden smile

Origineel bericht van: Audioniek

Citaat: Dan is er duidelijk een bug in de software/firmware van ReBOX nog aanwezig.

Dat is naar mijn inzicht niet het geval; dit is hooguit een klein gebrek aan functionaliteit. Rebox heeft ervoor gekozen de bestandsnaam gelijk te houden en de extensie van een volgnummer te voorzien. Bij overdracht van een opname van een PC kun je dus gewoon Opnamenaam.t* gebruiken. Dat vind ik handiger dan de bestandsnaam van een volgnummertje voorzien (Rebox gebruikt dat voor serie-opnamen met dezelfde programmanaam, wat ik weer erg logisch vind).
Intern doet de Rebox het overigens helemaal goed: bij verplaatsen naar een andere folder verplaatst hij ook eventuele .ts1 en volgende bestanden.

Dat is ook fijn dat ReBOX die opnummering gebruikt; Ik bedoelde echter, mocht nu blijken dat bij het verplaatsen niet de .ts* wordt meegenomen (dus alle titel.ts*) maar alleen de enkele .ts (dus titel.ts) dan is dat een foutje en zou dat aangepast 'moeten' worden. Ook vindt ik het vreemd dat er een COPY modus gebruikt wordt, ipv een MOVE.

Origineel bericht van: Audioniek

Citaat: Nog altijd wacht ik op de NTFS functie op de ReBOX, die, volgens Octagon-bronnen in diens firmware meegenomen zouden worden, en je dan hoe groot de opname dan ook is met 1 bestand per opname zit.

V1.08.87 voor de Atevio AT7500 (gelijk aan Rebox RE-8500) heeft inmiddels NTFS-ondersteuning. Deze versie is er nog(?) niet voor de RE-9000 kloon AT7000. De vraag is echter of deze versie bij lange opnamen opnamebestanden groter dan 4 Gbyte aanmaakt, en ik verwacht eerlijk gezegd van niet, want dan moet je nieuwe code gaan schrijven voor de opnameroutines en de mediaplayer. En waarom zou je: het huidige systeem met op 4Gbyte begrensde bestanden werkt toch ook prima (en nog op alle bestandssytemen ook)?

Firmware versies voor de 8500/8000/9000 zijn in weze identiek aan elkaar. Het zou dus een niet al te grote moeite zijn om naast de huidige 2 modus bestandsstructuren er een aan toe te voegen. Als je HD opnames maakt worden deze (zeker bij FULL-HD) al na 1 uur opname al groter dan 4Gb. Vandaar.

Origineel bericht van: Audioniek

En wil je toch één groot bestand, dan is dat op de PC zo gefikst met een binary copy in een commandoprompt:

COPY /B opname.ts + opname.ts1 + opname.ts2 groot_bestand.ts /B

Hier ga je -klein beetje- de fout in, aangezien de GOP structuur en andere kleine technische dingen dan overlappen, tijdscodes niet meer kloppen etc. Hiervoor zou ik een programmaatje als TSDoctor of VideoRedo voor gebruiken. Deze 'strippen' die 'overtollige' zooi dan weg en maakt er een compatible transportstream van. Normaal gesproken zou ik 't met je eens zijn, mocht 't een directe overlapping zijn, maar dat is het (helaas) niet. Denk headertjes/footertjes. Daarbij zit niet iedereen te wachten op nog meer handelingen -> hoe minder je moet doen voor je opname te bewerken/bekijken des te beter.

Origineel bericht van: Audioniek

Samenvattend: ik denk dat NTFS niet zoveel zal toevoegen aan het geheel en weer een potentiele bron van bugs kan zijn.

Groeten,
Audioniek.


Ik denk zelf dat 't een hele fijne toevoeging zou zijn. Hierin verschillen we van mening. En dat is niet erg. Zo zijn mensen gelukkig. Ik zou 't prettig vinden als het ook ondersteunt wordt.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Normaal gesproken zou ik 't met je eens zijn, mocht 't een directe overlapping zijn, maar dat is het (helaas) niet.

 

Ik denk dat er geen overlapping is. Als je naar verschillende opnamen verdeeld over meer dan 1 bestand kijkt, dan is de bestandsgrootte van alle bestanden van de set (behalve de laatste natuurlijk) altijd exact 4.294.702.080 bytes. De Rebox lijkt dus bot op bestandsgrootte en zonder rekening te houden met de GOP-structuur te verdelen. Als dat inderdaad zo is, zal de binary copy probleemloos werken.

 

Ik heb hem al meerdere keren benut en nooit problemen gezien. Ook op andere fora wordt deze aanbeveling gedaan en in de antwoorden klaagt nooit iemand dat het kunstje het niet doet of problemen bij de bestandsovergangen geeft.

 

Als er een overlapping zou zijn wordt de code voor afspelen of weer aan elkaar plakken voor invoer in een videopakket erg ingewikkeld omdat de overlap er dan moet worden uitgehaald. Zonder overlap, kun je bij End-Of-File gewoon de volgende file openen en verder lezen waar je gebleven was. Lijkt me wel zo gemakkelijk en is een basisfunctie van ieder besturingssysteem. Ook gezien (het gebrek aan)/(de) diepgang in de Rebox code lijkt me de simpele benadering meer voor de hand liggen. Tel hier verder bij op dat er niet zoiets is als een standaard MPEG-stroom (zowat iedere zender heeft wel een andere variant op hetzelfde thema in gebruik) en het overlapverhaal wordt dan wel heel erg ingewikkeld. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben: ik heb de Rebox broncode ook niet.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eenvoudige /b-copy methode heeft iig bij mij met de ReBOX opnames altijd tot problemen geleid. Vandaar dat ik dit alleen als uiterste noodsituatie zou gebruiken. Daarnaast zijn de PMT/PGC structuren in de .idx/.rap files meegenomen, welke normaal gesproken IN de .ts behoren te zitten. Je houdt dus veelal een 'raw' .ts over zonder de desbetreffende informatie.

 

Daarom raad -ik- een editortje aan. Mocht dat buiten het bereik liggen, wat kan, dan is de /b-optie een 0ct alternatief dat (tot op zekere hoogte) prima kan werken, maar bij sommige(n) tot (kleine) problemen kan(!) leiden.

 

(Wel leuke discussie zo...) IIG, het ging om de bugs en was maar een suggestie om de Topic-Starter een beetje op weg te helpen in de mogelijkheden die er zijn.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...