Ga naar inhoud


problemen HD Canal Digitaal met Philips 7141 in Barcelona


Gast barcelona952

Aanbevolen berichten

Gast barcelona952

hallo ,

 

 

ik heb een vraagje over HD Kanalen via Canal Digitaal, met Philips 7141, ik ben woonachtig in Barcelona Spanje en het lukt me niet om de HD kanalen te ontvangen met deze receiver, alle kanalen met 19,2 kan ik bekijken e 23,5 echter niet . TV geeft bij alle 23,5 kanalen lost signal aan. De DiseqC -A , staat op 23 en daar heb ik geen signaal , de DiseqC- B staat op Astra 19 en geeft goed signaal , zet ik Astra 23 op Diseqc- B dan geeft hij goed signaal , maar ontvang ik nog steeds geen HD Kanalen op 23 , zet ik Astra 19 op diseqC-A , dan zegt de receiver dat er geen signaal is , maar ontvang ik toch alle kanalen behalve HD Nederland pakket. Heeft er iemand dezelfde ervaringen? ka i in Spanje met 64 cm diameter HD kanalen canal Digitaal ontvangen, en is er iemand die een gebruiksaanwijzing heeft om de receiver qua kanalen en satteliet goed in kan stellen?

 

bedankt voor uw antwoord

 

 

Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat van lnb gebruik je, een duo lnb van c.d. ,ik denk dat daar het probleem zit.

Dit zou je ook op kunnen lossen met nog een schotel er bij .

1 voor de 23,5 en 1 voor de 19,2.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
Wat van lnb gebruik je, een duo lnb van c.d. ,ik denk dat daar het probleem zit.

Wanneer kunnen we dit verhaal nu voor eens en altijd uit de wereld helpen.
Vooropgesteld dat het hierbij om een goede schotel gaat, de DUO LNB correct is afgesteld en de DiSEqC correct is ingesteld dan kun je met een Triax 64 en een CD DUO LNB de satellieten ASTRA1 en ASTRA3 prima in Spanje (tot zeker aan Valencia en misschien nog wel zuidelijker) ontvangen.

Zelf heb ik de afgelopen 2 jaar voor langere tijd in Benicasim (net boven Valencia) een prima ontvangst gehad met een Triax 64 en een CD DUO LNB.

Ik vermoed dat de TS de DUO LNB foutief op de LNB houder heeft gemonteerd.
Dit baseer ik op het feit dat de TS schrijft dat hij de DiSEqC voor ASTRA3 op A (of 1) hebt staan en dat moet B (of 2) zijn.
Waarschijnlijk zit de LNB nu met de voor ASTRA3 bestemde LNB in de LNB houder.
Dus het bijgeleverde vulstuk moet op de DUO LNB op de rechtse LNB geplaatst worden, dit van achteren tegen het typeplaatje van de DUO LNB uit bekeken.
Daarna nog circa 7 á 10 graden in de juiste richting verdraaien en het probleem zou moeten zijn opgelost.

Kijk voor de handleiding maar naar <DEZE> link van Canal Digitaal.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het al geprobeerd met de handleiding van Jürgen, maar waar je ook om moet denken,

dat de schotel vrij uit schicht moet hebben, misschien zit je te dicht op een huis of gebouw

een stuik of boom, maak anders even een paar foto's .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch ook nog even een aanvulling.

Ik moet wel toegeven dat het opzoeken van ASTRA3 met een DUO LNB zonder een passende Satfinder in deze streken niet echt gemakkelijk is.

Je zit er vrij snel naast en hebt dan al gouw de neiging te denken dat je ASTRA3 niet kunt ontvangen.

Uiteindelijk was dit ook voor mij een reden om de CD DUO LNB door 2 losse LNB's te vervangen maar ik moet dan ook regelmatig opnieuw afstellen.

 

Toch wil het uiteindelijk met enig geduld bij het zoeken wel lukken met een goed resultaat als gevolg.

Gewoon even doorbijten en niet te snel opgeven.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Je zit er vrij snel naast en hebt dan al gouw de neiging te denken dat je ASTRA3 niet kunt ontvangen.
Uiteindelijk was dit ook voor mij een reden om de CD DUO LNB door 2 losse LNB's te vervangen
Eigenlijk bevestig je met deze uitspraak dat de duo lnb niet geschikt is voor Barcelona (en zuidelijker). De signaalsterkte is gelijk aan die in Nederland, het probleem is de vaste afstand tussen de LNB's die niet klopt voor Spanje. Door te spelen met de skew en beide satellieten 'onscherp' te zetten kan het kennelijk nét, maar moeilijk. Makkelijker is natuurlijk een schotel waarbij je beide lnb's los kunt afstellen of twee schotels. In Barcelona zijn ook Astra2d ontvangstrapporten op 60 cm, dus met een Wavefrontier T55 bijvoorbeeld kun je eenvoudig Astra1,2, 3 en hotbird ontvangen. Voor de prijs van zo'n schotel (ca. €60,-)zou ik niet gaan klungelen met een duo lnb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Eigenlijk bevestig je met deze uitspraak dat de duo lnb niet geschikt is voor Barcelona (en zuidelijker).

Dit bevestig ik dus niet want de DUO LNB is uit ervaring prima geschikt om ASTRA3 in Barcelona te ontvangen.
Wat ik wel bevestig is het feit dat het afstellen van een DUO LNB soms even lastig is en wat meer tijd kost maar dat wil niet zeggen dat als de fix op beide satellieten eenmaal aanwezig is dat er dan geen goed signaal beschikbaar is.
Althans dat zijn mijn bevindingen zoals ik die in de laatste 2 jaar met een DUO LNB in het midden van Spanje heb ervaren.

Ikzelf heb uiteindelijk voor 2 losse LNB's gekozen omdat ik tijdens mijn trektochten in Spanje soms 2 á 3 keer in de week de schotel opnieuw moet afstellen en dat gaat nu eenmaal met een Single LNB wat sneller.

...en een 2e schotel is al helemaal niet nodig want met 2 losse LNB`s op één schotel en een bijbehorende switch kun je zelf in Zuid Spanje prima signaal van ASTRA3 oppikken.
Maar hierover is ook al herhaaldelijk geschreven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schiet mij maar lek:

Je vindt zelf dat het makkelijker is om twee losse LNB's te gebruiken, en dus is een DUO lnb goed bruikbaar in Spanje. confused

 

Er zijn veel berichten van gebruikers in Madrid die het gewoon opgegeven hebben om het met een duo lnb te proberen. Kennelijk lukt het een ervaren schotelaar wel, maar ik zou het niet als advies geven. Voor twee losse lnb's zitten de satposties bij de meeste schotels te dicht bij elkaar. Op een gewone 60 cm lukt dat niet, wel op een Visiosat of bigsat e.d. Voor een amateur/leek is een extra 60 cm schotel bijplaatsen veel makkelijker.

 

@Gerard 76: Zeker, het totaalplaatje is duurder dan een Triax+duo lnb (bij elkaar ca €60 ). Maar dan heb je 4 satellieten in-focus staan in plaats van 2 nét niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je laat berekenen, wat de verschillen tussen Barcelona en Amsterdam zijn, kom je op de volgende verschillen tussen Astra 1 en Astra 3 uit.het volgende uit.

 

Amsterdam, 5,2 graden verschil in azimuth en 4 graden verschil in skew. Elevation is 0,9 graden verschil.

Barcelona, 5,8 graden verschil in azimuth en 3 graden verschil in skew. Elevation is 1,7 graden verschil.

 

Daar al deze verschillen cummulatief werken, betekent dit, dat een duo lnb, waarvan de twee feedhoorns gefixeerd zijn voor juiste werking in Amsterdam, niet ideaal is voor Barcelona.

 

Jürgens constatering, dat je alle zeilen moet bijzetten, om in Barcelona met een Canaaldigitaal duo lnb bevredigend resultaat wilt hebben, is dus hiermee verklaard.

 

Het is dus aan te bevelen om 2 losse lnb's te monteren, welke afzonderlijk te optimaliseren zijn.

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt heel erg op een probleem dat ik ook heb met dezelfde receiver. Welke LNB ik op Diseqc B zette werkte maar ik kon niet switchen. Het is (per toeval) opgelost door Diseqc A leeg te laten (dus niet met een LNB linken). Sindsdien krijg ik bijna alle kanalen.

Heel raar maar ik raak niks meer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...