Ga naar inhoud


4 lnbs uitrichten (hotbird, astra 1, 2 en 3)


Gast Jax

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Jax
En hoe zit het nou met die kompas

Ten eerste: Had je het linkje in mijn eerste antwoord al gevolgd/gelezen?
Ten tweede: Google eens op Dishpointer, vul daar je woonplaats in, scroll naar jouw locatie
en kies een van de 4 satellieten die je noemde.

Dan heb je alvast een idee in welke richting je zonder kompas al kunt beginnen met uitrichten.

vGnp


als je een ruimtelijk inzicht hebt en de dishpointer op de probleem satelliet positie instelt moet je kunnen zien of van schotel de uitricht-lijn op een boom treft.
ciao


Die tip van de dishpointer is wel slim, maar helaas is de resolutie niet zo goed van google maps om die bomen en de schotel goed te zien. Misschien dat ik dat dishpointer tooltje ga installeren op de tel (met andriod) van mijn broer. Die ziet er wel cool uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites


als je zo'n dishpoint afbeelding ziet, kijk je natuurlijk langs de uitrichtlijn of je een markant punt op kaart ziet (eventueel uitzoomen)

bijvoorbeeld een hoek van gebouw of dak of dakkapel oid

dan heb je een heel goede referentie die in de werkelijkheid ook makkelijk te vinden is

 

natuurlijk is die app leuker

ciao

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 jaren later...

Geachte mensen,als je 4lnb,s plaats op de schotel ,moet je eerst 1 lnb richten op de astra sateliet 1 19.2 graden oost of de astra sateliet 3 23.5 graden oost.meestal is de hellingshoek tussen de 27 en 29 graden.gebruik een goede sateliet meter om de lnb,s goed uit te richten.ik heb de volgende lnb,s staan te weten 4 x,1 hotbird 13.0 graden oost,2 astra 1 19.2 graden oost ,astra 3 23.5 graden oost en astra 2 28.2 graden oost.alles is bij mijn signaal op de satelieten 18.5 db astra 1,2 en 3 ,en op de hotbird heb ik 15.5 tot 16 db.richt wel de schotel uit op de astra 3 sateliet op 23.5 graden oost.(let op alles staat wel in spiegelbeeld).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even vergeten ,ik gebruik ook een 1/4 diseqc switch.lnb 1 of poort A op astra 19.2 lnb 2 of poort B op astra 3 23.5 en lnb 3 of poort C op astra 2 28.2 en lnb 4 of poort D op Hotbird.(let op spiegelbeeld.)satelieten hangen dus 28.2,23.5,19.2 en 13.0 graden oost in de clarc belt aan de horizon in het zuiden.schotel altijd op het zuiden zetten.gebruik wel een goede sateliet meter.groetjes allemaal en succes met ophangen,uitrichten van de schotel en de lnb,s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan hier al tientallen topic's om de vier bekende satellieten uit te richten op de Triax schotel.

En nog steeds doet men de moeite niet om deze via de zoekfunctie te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Waar is Sprietje, onze über-deskundige hier in deze thread ?

Een beetje flauw IJzerbout. Een nieuw lid komt ons wat handige informatie brengen die hij zelf heeft uitgevonden en daar heeft hij heel veel van geleerd. Hij heeft toch geen vragen aan ons.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...