Ga naar inhoud


alps 0.8db t.o.v MTI High line Twin lnb 0.2db


stevie-v

Aanbevolen berichten

ik heb een vraagje ik gebruik nu alps twin lnbs met 0.8db ruis denk je dat het veel verschil in signaalsterkte op gaat leveren als ik die ga vervangen voor MTI High line Twin lnb met 0.2db aan ruis en dan bedoel ik voor de zwakkere satellieten of transponders of merk je dat verschil eigenlijk niet ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac

Ik had LNB's met verschillende ruisgetallen en moet je zeggen dat ik nooit merkbare verschillen heb gehad. Maar ja, we kijken dan ook vooral naar bv 28.2/23.5/19.2/13.0

Misschien dat het op heel zwakke satellieten iets zou uitmaken, op de regulieren niet in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat zeker op voor uit, ik heb het uit geprobeerd op een triax 88 cm,

met een oude lnb had ik 85 procent signaal sterkte ,en de nieuwe lnb van 0,2 db

ging ik naar 100 procent ,maar dit geldt niet voor alle transponders.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu op de 0.8 en 4.8 sterktes van 50 a 55 a 60% en met slecht weer soms blokken dus vandaar dat ik dit is wil proberen

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
Je gaat zeker op voor uit, ik heb het uit geprobeerd op een triax 88 cm,
met een oude lnb had ik 85 procent signaal sterkte ,en de nieuwe lnb van 0,2 db
ging ik naar 100 procent ,maar dit geldt niet voor alle transponders.


Het ruisgetal heeft niets met de signaalsterkte te maken wel met de kwaliteit van de Lnb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je met slecht weer last hebt van blokken, zou ik op dat moment de schotel eens opnieuw afstellen, en kijken of het verschuiven van de feedhoorn en het draaien van de lnb verbetering geeft.

 

Een ruisgetal, opgegeven door de fabrikant is meestal een verkoopmiddel, en heeft weinig te maken met het echte ruisgetal.

 

Verder is de signaalsterkte op je ontvanger voor een groot gedeelte niet interessant. Wat veel belangrijker is, de BER en de S/N van het signaal.

 

Wanneer je de schotel afstelt met een spectrum analyser, zie je soms zelfs, dat je een kwalitatief betere ontvangst hebt, terwijl je ontvanger aangeeft dat het signaal zwakker is.

 

Dit is te verklaren door het feit, dat zo'n meter alle signalen bij elkaar optelt, ook de stoor en nabuur signalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 13 de 19 de 23.5 en de 28.2 zitten goed die zitten op 90% of meer

de 0.8w en 4.8e gaat het om daar haal ik 55% wat ik ook doe meer haal ik er echt niet uit

ik heb een t85 schotel met alps lnbs en met regen valt het beeld daar nogal snel uit op die twee satellieten

ber is overal 0

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met huis tuin en keuken LNB's hebben deze 2 posities bij mij net zoveel signaal als Astra 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: ceesv
Met huis tuin en keuken LNB's hebben deze 2 posities bij mij net zoveel signaal als Astra 1

Precies, dus is het een kwestie van afstellen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat lijkt me van niet want de 23.5 zit netjes op de rail onder het getal 23.5 en heb ik signaal van 97% ook de 13 en de 28.2 hebben 80 tot 90% signaal de 19 heeft ook meer dan 90% en als ik dan de 4.8 en 0.8 plaats dan krijg ik onder geen beding meer dan 55%

dus mijn vraag is wat die ik fout ?

ik heb de 23.5 in het midden zitten op de rail ik heb ook de 13 geprobeert in het midden maar dan is nergens signaal te vinden hoe ik de schotel ook draai is er iets wat ik over het hoofd zie dan ?

en daarbij kan ik hem misschien wel op meer % krijgen maar ik wil ook de 13 19 23.5 en 28.2 op die rail dus het gaat me om alle waardes als ik hem alleen afstel op de 0.8 of 4.8 alleen dan zal je wel hogere waardes halen maar is het ook mogelijk met alles op die rail op een t85

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik je in een ander topic al gezegd.

 

Je kunt natuurlijk niet de LNB in het midden zetten en de schotel dan laten staan :D

 

Je hebt trouwens nooit antwoord gegeven op de vraag wat voor schotel je nu precies had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de t85 heb ik en natuurlijk snap ik dat ik de schotel moet draaien als ik de 13 in het midden zet ik heb in deze topic zelfs een foto staan van de schotel die ik heb het is niet mijn schotel op de foto maar wel zoals die van mij eruit ziet

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp het ook dat ik wel meer signaal kan krijgen op de 0.8 en 4.8 maar dan ga ik redelijk wat verliezen op de 28.2 en dat wil ik niet

en daarom de vraag is het ook mogelijk om al die 6 satelietten te ontvangen met goed signaal op de t85 scotel

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...