Ga naar inhoud


alps 0.8db t.o.v MTI High line Twin lnb 0.2db


stevie-v

Aanbevolen berichten

Citaat (ik begrijp het ook dat ik wel meer signaal kan krijgen op de 0.8 en 4.8 maar dan ga ik redelijk wat verliezen op de 28.2 en dat wil ik niet

en daarom de vraag is het ook mogelijk om al die 6 satelietten te ontvangen met goed signaal op de t85 schotel) Je geeft zelf al aan wat de resultaten zijn van je pogingen. Heb je geen vertouwen in wat je doet? De uitslag lijkt me dan bekend, omkijken naar een andere schotel. Ik heb dat hier voorheen ook gehad en dat werkte met een 95cm noname parabool. Big bisat of Wave frontier is ook een optie.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: stevie-v
ik begrijp het ook dat ik wel meer signaal kan krijgen op de 0.8 en 4.8 maar dan ga ik redelijk wat verliezen op de 28.2 en dat wil ik niet
en daarom de vraag is het ook mogelijk om al die 6 satelietten te ontvangen met goed signaal op de t85 scotel

Heb je de schotel zuiver waterpas staan?
Zo niet, dan is dat een mogelijke verklaring van het signaalverlies. Hoe verder een lnb op de rail verwijderd is van de centrale positie-lnb, des te meer afwijking (naar boven of naar beneden) van de Clarke-belt krijg je dan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

helemaal waterpas staat die niet maar dat heb ik opgevangen mbv de grades hij staat nu op 33 graden ongeveer

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik ook gedaan ik heb overal goed signaal behalve op de 4.8 en 0.8 niet heb ook het maximale eruit voor mij op dit moment ik heb aan de grades gezeten ook aan de lnb houders heb met de schotel gedraait ik heb echt alles gedaan meer krijg ik er niet uit op die 0.8 en 4.8

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iets naar voren en dat heb ik gecorrigeerd met de grades aan de achterkant vandaar 33 graden nu

op de viasat heb ik zo`n 62% maar lang niet op alle zenders en op canal digital 55%

 

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zit gewoon de 23,5

de 23.5 en 19 en 13 en 28.2 hebben nergens last van die hebben hoge waardes als het om signaal gaat tot wel 98%

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Juist... Dat betekent dat 28.2/23.5/19.2 redelijk in het midden zitten, 13.0 iets erbuiten en 4.8/0.8 nog verder naar buiten.

Voor een wat evenwichtiger signaal zou je 13.0 meer naar het midden willen hebben, zodat 0.8 en 28.2 ongeveer evenveel naar buiten zitten vanaf de arm gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het dan verstandiger zijn om de 19.2 in het midden te plaatsen en moet ik dan ook wat aan de hoek doen van 90 graden of aan de 33 graden waar die nu op staat ?

en als ik dat doe verlies ik dan veel signaal op de 28.2 ?

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Feitelijk wil je een zo evenwichtig mogelijke verdeling van LNB's, de buitensten zo mogelijk evenver van het midden. Dat betekent dat je je schotel moet draaien, stukje richting het westen en dat je ook de elevatie (die 33 graden die jij noemde) zult moeten aanpassen (iets omhoog).

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je dan ook wat doen aan die 90 graden en als ik de 19 in het midden plaats zal ik op de 28 wel wat signaal verliezen he ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ja, dat zit er wel in, echter op 28.2E heb je signaal genoeg om evt ook een beetje te kúnnen missen...

Kijk ook eens op de site dishpointer, dat helpt je ook met uitrichten van je schotel... (even zoekmachine gebruiken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...