Ga naar inhoud


Video doet raar met beeld in zwart/wit en kleur + klepje


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sony Video recorder type SLV-E705VP.

 

Sinds gisteren geeft het de ene keer zwart / wit en de andere keer kleuren beeld. Het beeld wordt wel in kleur opgenomen, dus het moet wat anders zijn.

 

Ik heb van alles geprobeerd qua stekkers en kruizen van apparatuur, maar het apparaat doet waar het zin in heeft.

 

Verder nog een ander probleempje, de lift doet het wel, maar het klepje wil al een tijdje niet zelf meer open en is daarom met een stukje plakband open gehouden. Dat gaat al tijden goed, maar beter is anders, iemand een tip?

 

Ik weet dat het een oud beestje is, maar als het nog even zou mee kunnen zou dat erg fijn zijn.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


voor dat klepje is het noodzakelijk dat je het front paneel er af schoeft aan het klepje zit een lipje ,zal wel afgebroken zijn,verder reinig de video koppen en loopwerk met alcohol,de koppen heel voorzichtig met zeemlederen doekje,nat maken met alcohol,er tegenaan houden en dan voor zichtig de koppen trommel met de hand rondt draaien,dus niet wrijven!De aandrukrol en as met wattenstaafje reinigen.Als de rol beschadigt is of poreus moet deze worden vervangen.Meer info over dé en montage zie service manual.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op zich zijn deze aanbevelingen niet slecht, het is het normale onderhoud van het loopwerk van een video recorder.

 

Wat het uitvallen van de kleur betreft, zal dat vermoedelijk niet gaan helpen.

 

Ik denk, dat er ergens een hulp oscillator in frequentie verlopen is, of dat er geen lock plaatsvind op de kleurdraaggolf.

 

Bij oudere recorders willen er nogal eens tantaal elco's en condensatoren in waarde verlopen.

 

Dit word een project voor een hobbyist.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frans B
Het zal wel een condensator zijn in het pal gedeelte. Typisch een sony euvel.


Dat klinkt goed, maar is die ergens te vinden? smile

In het begin is het wel kleur, daarna zwart/wit.

Ik heb zoiets ooit met mijn TV-tje gehad, daar moest in een instel condensator bijstellen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Steve
staat de video wel op pal ingesteld ?


Yep, het gebeurde zomaar ineens, dus denk ik langzaam einde oefening, maar als het eenvoudig op te lossen is, dan kan die nog even mee.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn flip 550 overleden, Naar die koeiemarkt gegaan.

voor 100 euro ene gepakt met video en DVD

had nadeel wat veel lawaai. Op de keeper zijn eigenlijk ook mijn videobanden aan einde latein. Dus beste oplossing digitaliseren op harde schijf niet op DVD/CD!!

 

Ben nog aan kijken naar DIVX conversies op sticks.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het heeft niets met het mechanische gedeelte te maken, want ook als er geen videoband draait, maar ik wel via de video naar de satelliet-TV kijk, dan gebeurd het dat er wel en niet een zwart/wit beeld ontstaat. Het lijkt wel of het aan de warmte ligt, ik ben al aan het zoeken geweest naar een los soldeercontactje.

 

Ik zal nog eens wat kruistesten doen, wie weet komt er toch wat anders boven tafel, maar het komt volgens mij uit de video. (scart)

 

Het begint te verouderen, maar het voldoet nog, dus waarom nu snel nieuw kopen als er veel onduidelijkheid op de sat markt is en de LED-TV's als bakstenen in prijs zakken?

 

Ik vind een beetje knutselen best leuk, daardoor heb ik hier op sat4all ook een tip gekregen voor mijn 37cm CRT 3:4 TV-tje weer het beeld in kleur te bekijken.

 

Geeft toch voldoening voor ik het om een simpel bijdraaien van een instel condensator zou weg gooien.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...