Ga naar inhoud


Windows 7 werkgeheugen uitbreiden van 4 naar 8 Gb,zinvol???


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Mijn PC is nu 1 jaar oud en tijdens het "parren en rarren"

van een gedownloade film is tie erg langzaam met alles.

Met andere zaken nergens last van.

Ik defragmenteer 'm regelmatig en met CCleaner maak ik 'm dagelijks schoon.

 

Is dit gewoon voor een i5 quad core met 4 Gb geheugen?

 

Hier wat specs..

 

 

Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz processor,Quad core,LGA1156 Socket

 

MSI H55M-E33 - moederbord - micro ATX - iH55

 

Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM

240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V -

niet-gebufferd -

 

Is 't zinvol om extra geheugen bij te plaatsen,

of zit de oorzaak ergens anders?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


zou eerder zeggen zet er eens OpenSuse 11.3 naast als dualboot

dan zie je echt snelheid en prestatie

 

32 of 64 bit maakt niet zo gek veel

32 is breder (supported)

 

met correct voorbereiden kun je altijd terug naar w7

 

oorzaak langzaam worden is cumulatief inzake virtueel geheugen+indexeren+backup_uninstall updates

ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer geheugen heeft alleen zin als je een 64 Bits os hebt. Meer is altijd beter maar of dit in jouw geval (veel) helpt, betwijfel ik. De genoemde SSD zal je meer soelaas bieden maar als je een beetje goeie wil hebben kost dat minimaal het vijfvoudige van een geheugenuitbreiding..

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Hier een printscreen van taakbeheer.

Het lijkt alsof er geen geheugen meer vrij is,
vandaar m'n vraag namelijk.


Als je nu 4 Gb hebt werk je met 32 Bits zo te zien. (Totaal fysiek geheugen 3 Gb). Je kunt uitbreiden, maar dat is compleet nutteloos zonder een nieuwe installatie.

Nog even over het feit dat Windows veel geheugen gebruikt. Ja dat is zo: gelukkig wel.... Veel mensen zijn gauw over de rooie hierover "moet je kijken hoe weinig geheugen ik over heb en er staat bijna geen programma open" Het simpele antwoord is wees blij dat je "dure" geheugen gebruikt wordt om dingen sneller te maken. Dat heet caching. Windows (vooral windows 7) leert je gebruik kennen. Veel gebruikte programma's worden alvast (gedeeltelijk) in het geheugen geladen om sneller op te kunnen starten of om andere zaken sneller te kunnen doen. Het zou toch zonde zijn als je continu 3Gb geheugen vrij hebt? Dan had je het er niet zo goed niet in kunnen zetten.

geheugen.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof ook niet zo dat processor of geheugen hier het probleem is. Rarren en parren is meer een I/O intensief gebeuren. Ik zou het dus meer bij je schijf zoeken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat deze laatste opmerking de juiste is.

Toen ik vorig jaar nog HD content (AVCHD 1.920 x 1.080) d.m.v. Studio 12 bewerkte liep ik tegen hetzelfde probleem aan en toen hielp het wel behoorlijk dat ik een hele snelle HDD (VelociRaptor) i.c.m. 8Gb geheugen heb gemonteerd.

De behaalde snelheidswinst was toen een factoor 3 á 4.

Maar het is nu eenmaal zo, de zwakste schakel bepaalt de sterkte van de keten, een supersnelle HDD loopt misschien weer spaak op de controller en deze daarna misschien weer op het beschikbare geheugen.

 

Overigens gebruikte ik toen en net zoals nu WIN7 met de I5 processor en 4Gb geheugen.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een 32bits versie van windows er op hebt staan, helpt dat niets om meer geheugen er bij te zetten.

Die gebruikt toch maar tot 3 gb.

 

Als je de 64 bits gebruikt, dan gebruikt die wel het volledige geheugen, en kun je daar dus meer geheugen bij pluggen.

 

Zie bericht winwiz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk maar dacht dat alleen Vista 4 Gb aan kon.

Windows 7 niet.

Hoe zit dat nu.

 

Het verhaal is gecompliceerder.

De snelste PC hier is een cheapo self built handpickled components met 1 Gb en goedkoopste pentium moederbordje dat er is met AMD athlon. Rijd alles eruit.

Mijn Dual core van 6 jaar1 Gb geleden heeft niet de genoemde problemen. De super race laptop met Vista, 4 Gb is niet vooruit te branden. what's in a name ............

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudolfdebeer
Leuk maar dacht dat alleen Vista 4 Gb aan kon.
Windows 7 niet.
Hoe zit dat nu.

Het verhaal is gecompliceerder.
De snelste PC hier is een cheapo self built handpickled components met 1 Gb en goedkoopste pentium moederbordje dat er is met AMD athlon. Rijd alles eruit.
Mijn Dual core van 6 jaar1 Gb geleden heeft niet de genoemde problemen. De super race laptop met Vista, 4 Gb is niet vooruit te branden. what's in a name ............


Er zit altijd veel meer achter dan wat je word verteld in eerste instantie.

Level 2 cache, CPU type, Bus snelheden, Hardware compatibaliteit, vervuiling van je PC, instellingen, achtergrond proccessen en ga zo maar door.

Je geheugen is niet zo veel van invloed op de snelheid tenzij je je PC hele zware dingen laat doen of meerdere dingen tegelijkertijd. Als je mailt en surft is 2 of 4 gig niet relevant, ga je video bewerken dan wordt het weer wel een belangrijke factor. XP is een minder zwaar pakket dan Vista. Vista is meer visueel dus moet er weer een betere videokaart inzitten en ga zo maar door. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de juiste drivers en updates...

Maar om terug te komen op je eerste vraag.

32 bit {note: 2^32 = 2 to the power of 32}

2^32 = 4,294,967,296 bytes
4,294,967,296 / (1,024 x 1,024) = 4,096 MB = 4GB

64-bit

2^64 = 18,446,744,073,709,551,616
18,446,744,073,709,551,616 / (1,024 x 1,024) = 16EB (exabytes)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Gerard 76
Mijn PC is nu 1 jaar oud en tijdens het "parren en rarren"
van een gedownloade film is tie erg langzaam met alles.
Met andere zaken nergens last van.

Gooi er eens een extra disk bij en download en unpar en unrar je films op die disk en je zal zien dat je PC prima blijft performen.
Bij het unparren en unrarren is ie met heel veel disk IO bezig en dat houdt de boel op.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...