Ga naar inhoud


Telfort ADSL - Storing?


Gast Tha Great Mac

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb nu 3 jaar Telfort, en ben er zeer tevreden over. Ook de downloadsnelheid is super, haal de volle snelheid hier in Groningen.

 

Heb mijn Voipbuster account in de modem geconfigureerd, en kan deze dus gewoon als huistelefoon gebruiken, hierdoor geen bel abbo van Telfort nodig.

 

 

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben december 2009 gemigreerd van compuserve naar Telfort.

Snelheid is wat afgenomen in die tijd, paar keer een korte storing gehad. 1 keer 1 1/2 dag down maar dat kwam omdat me telefoonlijn er uit lag had toen ook geen analoge telefonie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: borsjea
Ik ben december 2009 gemigreerd van compuserve naar Telfort.
Snelheid is wat afgenomen in die tijd, paar keer een korte storing gehad. 1 keer 1 1/2 dag down maar dat kwam omdat me telefoonlijn er uit lag had toen ook geen analoge telefonie

Al met al best wel prima te overzien dus...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na kwello internet plus bellen gehad van KPN, nooit problemen mee gehad maar wel duur samen met de gesprekskosten. Toen over gestapt naar T(H)elfort en sindsdien regelmatig storingen. Nu valt het de laatste tijd mee en ik denk ook wel dat men druk doende is om het netwerk te verbeteren maar toch... Telfort is van KPN en ze hebben Telfort alleen overgenomen om ook een goedkope speler op de ADSL markt erbij te hebben. Als ze nou eens de hardware van KPN gingen gebruiken hadden we minder vaak storing. Maar goed, het is en blijft goedkoop en dat is toch wel belangrijk tegenwoordig.

 

De snelheid is overigens prima, ik haal van de 20Mb nu een dikke 12 omdat ik redelijk ver van de centrale zit.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Mee eens. Buiten dat is ADSL nu eenmaal een uitkomst voor de satelliet-kijker, die dan niet gebonden is aan de kabelaar. Telfort is volgens mij één van de weinigen die standaard alleen maar een starttarief rekent voor bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik heb het gelezen. De consumentenbond vraagt 10.000 mensen elke twee maanden naar de ervaringen van de afgelopen twee maanden. Jammer genoeg kun je hieruit niet afleiden dat de spreiding van deze ondervraagden een beetje egaal is over het hele land. Op zich ook wel weer logisch als je ziet dat ook Zeelandnet is meegenomen in het onderzoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: bobelen
telfort heeft weinig storingen

Dit klopt helaas absoluut niet, in 2010 had Telfort de meeste storingen. Zie onder andere: Meeste storingen bij Telfort


Telfort? = Traagfort,
Ik heb het de deur uitgedaan, niks dan ellende in Twente, traag, traag, ja,ja dan adverteren met tot 20Mb mad, nou ik daar nog geen 10 % van, bah...

Storingsgevoelig? poeh... om de haverklap modem resetten en dan weer overnieuw beginnen

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... er is veel geschreven! Bedankt voor jullie reacties...

Het scheelt ontzettend begrijp ik. De een is blij de ander vindt het rotzooi... pfffff...

Na alles vergeleken te hebben ben ik toch maar gegaan voor telfort. Ik zie het een jaartje aan, en dan kan ik altijd nog overstappen naar een andere provider. Hier in de buurt heeft vrijwel iedereen Zeelandnet, dus ik ga er vanuit dat er niet al te veel drukte op de adsl lijnen zal zijn... Als ik kabel tv zou willen kijken, zou ik nooit weg gegaan zijn bij Zeelandnet... heel erg stabiel en nooit problemen... maar ik vind het een beetj et egek om verplicht voor de kabeltv te moeten betalen als je er nooit naar kijkt...

In principe zou telfort ingaan op 5 april... de oude provider heb ik stopgezet per 18 april, zodat ik toch nog online ben ook al zijn ze bij telfort te laat.

Ik zag dat je inderdaad bij telfort (en andere adsl'lers) een modem met ingebouwde wifi-router krijgt... dat is weer wat nieuws voor mij, maar ook dat zal waarschijnlijk wel goed zijn

Voor telefonie blijf ik gewoon mijn siemens gigaset c470ip gebruiken, die ik dan in de telfort router plug... Ik las in de reacties dat je blijkbaar aan het modem ook een gewone telefoon zou kunnen aansluiten... dat ga ik ook maar eens onderzoeken, ik heb op zolder nog een oude fax staan uit de tijd dat ik een gewone vaste telefoonlijn had. Misschien kan deze weer tot leven gewekt worden... maar eerst maar eens afwachten of alles werkt zoals ik hoop dat het zal gaan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Sverige
Ik zag dat je inderdaad bij telfort (en andere adsl'lers) een modem met ingebouwde wifi-router krijgt... dat is weer wat nieuws voor mij, maar ook dat zal waarschijnlijk wel goed zijn

Ja, die heb ik ook en... dat was wel een beetje een teleurstelling, qua bereik dan. Uiteraard moet ik er wel bij vertellen dat ie bij mij in de meterkast hangt en ik in mijn werkkamer (aantal meters en muren verder) geen bereik heb. Nu vind ik dat niet zo heel erg, gewoon WiFi op het adsl-modem uitgezet en mijn good-old WRT54G erbij gehangen en klaar was ik weer. Bijkomend voordeel, ik hoefde aan instellingen op pc's, laptops etc niks te doen, want... good-old wrt... :D

De oorzaak van het slechte bereik zoek ik trouwens wel direct in het modem, deze heeft alleen maar interne antenne(s) en geen externe...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kan dus nog steeds je oude wireless router gebruiken als dat nodig zou zijn... mooi. Eerst ga ik wel gewoon even kijken of het door Telfort geleverde pakket werkt... als dat zo is,ben ik tevreden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...