Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Aankoop Rebox 9000 HD PVR


astroh999

Aanbevolen berichten

Goedemiddag beste mensen,

 

Als tevreden eigenaar van een dreambox 7000 ben ik van plan over te stappen op een Rebox RE-9000 HD PVR.

 

Ik heb een aantal vragen:

 

Kan ik op deze ontvanger net als de op dreambox ook een RSS plugin installeren?

Werkt deze ontvanger met enigma 2?

Kan ik verschillende images installeren? Bijvoorbeeld PLI?

Kan ik ook cardsharing doen?

Ik heb nu 1 schotel aan de muur met 4 koppen, moet daar nog iets aan veranderd worden of kan ik de kabel (1) die naar binnen komt zo aansluiten?

Zijn er verder nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

 

Graag uw reactie, mag ook per mail

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

1 Nee

2 Nee

3. Nee

4. Nee

5.Schotelinstallatie kan er zo mee werken.

 

 

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: astroh999
da's geen best nieuws :-( ik vind de prijs t.o.v. de dreambox zeer aantrekkelijk. wat is een goed alternatief wat wel kan wat ik wil?

Ik denk de clark tech of de VU Duo+

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal wel een ET9000 worden lijkt mij. Ben bang dat Rebox weinig ontvangers gaat verkopen nu een echt open stabiele Linux ontvanger goedkoper is ofwel even duur.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Rebox wordt ook gekocht, door kijkers, die geen open software zoeken maar een familie ontvanger voor in de huiskamer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
De Rebox wordt ook gekocht, door kijkers, die geen open software zoeken maar een familie ontvanger voor in de huiskamer.


Net als de mensen die de 9000 destijds kochten,naderhand werden ze wakker en voelden zich bekocht,en zijn inmiddels masaal naar een
open linux overgestapt (vu+ ET 9000) inplaats van een halfgesloten rebox.en je krijgt nu weer een herhaling met de 8500 die ook afgesloten is
als de 9000,dus bezint eer ge begint.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch is er een markt voor gesloten "plug and play" ontvangers.

En een Rebox heeft daar wel degelijk een plaats in.

Diegenen die een hobby ontvanger zoeken zullen zich eerst inlezen, en dan een keuze maken.

TS heeft hier voor aanschaf informatie gehaald, en aan de hand daarvan zijn keuze gemaakt.

 

Ik voel mij niet bekocht met mijn Rebox, en ik heb geen behoefte aan een "open" ontvanger in de huiskamer.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
De Rebox wordt ook gekocht, door kijkers, die geen open software zoeken maar een familie ontvanger voor in de huiskamer.

...en toch denk ik dat dit verleden tijd is want een ontvanger met open software kan tegenwoordig ook een familie ontvanger voor de huiskamer zijn.
Hierbij een voorbeeld.

Vorige week heeft een goede kennis van mij een ET9000 gekocht.
Nu is dit toevallig ook een persoon die niet gehinderd wordt door enige kennis op het gebied van satelliet receivers.
Omdat ik natuurlijk heel nieuwsgierig was ben ik er even langs gegaan.
Het apparaat is de doos uitgekomen, aangesloten, Smartkaart in de interne lezer en alle (HD) kanalen kwamen zonder enige inspanning in beeld.

Nu moet ik wel bij vertellen dat zijn dealer vooraf alles al had ingesteld en ik geloof dat hij Enigma2 erop had gezet.

Uiteraard zal het wel schelen dat de dealer alles heeft voor geïnstalleerd maar ik wil hierbij alleen aangeven dat een ontvanger met open software prima als familie ontvanger gebruikt kan worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een motivatie kan zijn als de Rebox een goedgekeurde ontvanger is, om dan deze te nemen boven de andere. Maar dat is het niet, dus ik zou hem dus nu niet meer adviseren boven de andere linux modellen.

Als rebox de decoder zou openstellen, dan kunnen misschien bestaande problemen sneller opgelost worden en kunnen we meer met de decoder door de plugin's.. Ook zijn wij (de huidge gebruikers), degene die via mond op mond reclame decoders verkopen aan andere, dus als wij blijer zijn dan verkoopt het product dus ook beter..

 

Ik snap dus ook niet waarom de 8500 wel open gesteld is en de 8/9000 generatie niet. De firmware ontwikkeling stagneert dus ook compleet, de v83 is er niet en de huidige problemen worden niet opgelost. In mijn optiek is een goed product een product waar veel ontwikkeling op is (bugs zijn er altijd) en dat is het nu niet..

 

Ik zie het hierdoor ook wat somber in met de toekomst en zal dus andere ook geen 8500 hierdoor adviseren smile

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om op het verhaal van Jürgen in te haken: Mijn ervaring met open-source is prima. Het is inderdaad waar dat het configureren lastig kan zijn voor een gemiddelde gebruiker. Daar staat tegenover dat van een eenmaal geconfigureerd apparaat eenvoudig een backup getrokken kan worden. Het terugzetten van een backup kan zelfs een leek!

 

Sinds een paar weken kijkt mijn familie via een Vu Duo (met open pli). Het is hen nog niet gelukt het apparaat te laten crashen. De Rebox is verbannen uit de woonkamer en komt er niet meer in!

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeer tevreden over me Rebox-9000

Een prima HD PVR, en een prima vervanger voor iemand die geen UPC of een andere kabelboer in ze huis wil.

 

Nogmaals voor iemand die enkel maar CD zenders kijkt, en een vervanger zoekt voor UPC of Ziggo e.d. voldoet de Rebox-9000 prima.

 

En me Rebox werd ook kan en klaar geleverd, door me dealer.

 

En waarom abrahamsat ze eigen steeds mengt in een Rebox discussie hier is me helemaal een raadsel, aangezien hij zelf geen eens een Rebox heeft, en dus niet uit ervaring kan spreken.

 

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...