Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Aankoop Rebox 9000 HD PVR


astroh999

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: David1980
Ik ben zeer tevreden over me Rebox-9000
Een prima HD PVR, en een prima vervanger

Door mijn opmerking wil ik geenszins de indruk wekken dat ik de RE-8000/9000 een slechte ontvanger vind, in het tegendeel, ook ik vind deze ontvangers nog steeds prima.
Wat ik wel alleen wilde zeggen is dat diversen nieuwe ontvangers met open software tegenwoordig ook prima door leken kan worden gebruikt zonder enige kennis op dat gebied.
... en voor de prijs hoef je het ook niet te laten dus Rebox zou toch wel met iets moeten komen om de interesse in deze ontvangers weer wat op te vijzelen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In een mail aan een medelid stelt Rebox, dat de 8500 een krachtigere processor heeft t.o.v. de 9000.

Daarom is besloten dat de 9000 niet voor plugins opengesteld wordt, omdat dit ten koste zou gaan van de stabiliteit.

 

De 8500 zou wel de mogelijkheid krijgen voor plugins.

 

>Klik<

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik ook al gezien, dus technisch is de vooruitgang er wel maar menigeen zal er met de nogal hoge prijs van de RE-8500 moeite mee hebben.

Immers is de RE-8500 gemiddeld 20% duurder dan de ET9000.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
In een mail aan een medelid stelt Rebox, dat de 8500 een krachtigere processor heeft t.o.v. de 9000.
Daarom is besloten dat de 9000 niet voor plugins opengesteld wordt, omdat dit ten koste zou gaan van de stabiliteit.


Dat zou dus betekenen, dat alle Octagons in Duitsland en wijde omstreken, instabiel zouden zijn ??

Als je daar de forums er op naleest, dan weet je wel beter.

Rebox gebruikt oneigenlijke argumenten, ze willen gewoon niet.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dagoe

Dat zou dus betekenen, dat alle Octagons in Duitsland en wijde omstreken, instabiel zouden zijn ??

Als je daar de forums er op naleest, dan weet je wel beter.

Rebox gebruikt oneigenlijke argumenten, ze willen gewoon niet.

Inderdaad een dommme beredenering. Het is juist makkelijk aantoonbaar dat de plugin's weinig stabiliteitsproblemen geeft. Alle andere merken doen het ook met waarschijnlijk dezelfde hardware, dus als er problemen waren dan kwam het wel naar boven. Als ze slim zijn, dan plaatsen ze gewoon een disclamer dat het draaien van de plugin's op eigen risico is en nadelig kan zijn voor de performance, maar verbied het niet. De consument moet dit gewoon zelf weten.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vasthouden van deze firma om net als de 9000 deze nieuwe

rebox 8500 te knevelen van alternative plugins,grenst aan een

arogante houding.ze hebben van deze open linux machine gewoon hun eigen bekrompen firmware geimplenteerd,men heeft van het gedonder met ex rebox 9000 bezitters niets aangetrokken,laat staan dat ze zich op dit forum hebben laten zien of horen.

want concreet gezien is de rebox 8500 geen open linux 0ntvanger

je kunt wel een plugin laden maar alleen van rebox zelf,en daar ligt het probleem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Rebox pretendeert geen Dreambox te verkopen.

Ze verkopen een Satelliet ontvanger voor "leken" en bepalen hun eigen koers.

 

Wanneer je dat niet zoekt, koop je geen Rebox.

 

Ik zelf ben prima tevreden met deze ontvanger en zijn mogelijkheden.

Het feit, dat er regelmatig software updates komen, die de stabiliteit en functionaliteit verbeteren geven blijk van betrokkenheid van de fabrikant.

 

In het eerste begin van deze ontvanger was dit duidelijk minder.

Sommigen hier hebben alleen die begintijd meegemaakt, en daarna hun ontvanger weggedaan.

Klagen over hoe het toen was doet geen recht aan deze ontvanger met de huidige software.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een eerste uur gebruiker van de Rebox. In het begin veel ellende gekend, maar tegenwoordig werkt het wel. Maar toch heb ik ook nog steeds mijn bugs

 

Alleen wat ik persoonlijk een beetje jammer vind, is dat vroeger de bugs sneller opgelost werden dan nu, toen kwam bijna maandelijks een update uit. Kom je nu met een bug, dan kan je wel even gaan wachten smile Waarbij ik dus nu ook niet echt het gevoel heb dat het ooit opgelost gaat worden. Ikzelf heb dus nog steeds problemen met History HD, de bovenste kaartlezer die niet werkt en een Aston module die eigenlijk ook niet goed werkt. Ook op de Rebox website is er weinig informatie terug te vinden van configuraties die wel of niet ondersteund zijn.

De laatste firmware is nu uit begin januari, waarbij de nieuwe beta's ook niet echt veel problemen aanpakken. Dus de box vrijgeven opent volgens mijn gevoel ook nieuwe deuren, omdat dan andere mensen in elk geval mee kunnen denken met problemen. Uiteindelijk wil ik natuurlijk gewoon probleemloos TV kijken en heb ik niet een hobbybox nodig. Maar ik word dus ook niet vrolijk van de problemen die ik nog steeds heb (waarbij sommige al langer dan een jaar)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ik ben een eerste uur gebruiker van de Rebox. In het begin veel ellende gekend, maar tegenwoordig werkt het wel. Maar toch heb ik ook nog steeds mijn bugs

Alleen wat ik persoonlijk een beetje jammer vind, is dat vroeger de bugs sneller opgelost werden dan nu, toen kwam bijna maandelijks een update uit. Kom je nu met een bug, dan kan je wel even gaan wachten smile Waarbij ik dus nu ook niet echt het gevoel heb dat het ooit opgelost gaat worden. Ikzelf heb dus nog steeds problemen met History HD, de bovenste kaartlezer die niet werkt en een Aston module die eigenlijk ook niet goed werkt. Ook op de Rebox website is er weinig informatie terug te vinden van configuraties die wel of niet ondersteund zijn.
De laatste firmware is nu uit begin januari, waarbij de nieuwe beta's ook niet echt veel problemen aanpakken. Dus de box vrijgeven opent volgens mijn gevoel ook nieuwe deuren, omdat dan andere mensen in elk geval mee kunnen denken met problemen. Uiteindelijk wil ik natuurlijk gewoon probleemloos TV kijken en heb ik niet een hobbybox nodig. Maar ik word dus ook niet vrolijk van de problemen die ik nog steeds heb (waarbij sommige al langer dan een jaar)


Ik ben blij dat ik nu een open ontvanger heb, waarbij er dagelijks nieuwe software uitkomt. En je kunt je issues gewoon inschieten in een ticketsysteem. Ook is het mogelijk om zelf aanpassingen te doen in de software.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
In een mail aan een medelid stelt Rebox, dat de 8500 een krachtigere processor heeft t.o.v. de 9000.
Daarom is besloten dat de 9000 niet voor plugins opengesteld wordt, omdat dit ten koste zou gaan van de stabiliteit.

De 8500 zou wel de mogelijkheid krijgen voor plugins.

>Klik<


Als ik de handleidingen van de 8000, 9000 en de 8500 naast elkaar hou, zie ik eigenlijk alleen dezelfde STi-chipset voor processing. Zonder info over snelheid etc.
Enige wat dan opvalt is dat de 8500 overduidelijk meer intern geheugen heeft en een iets grotere eprom.

Dat noem ik bij elkaar geen 'krachtigere processor' als je alleen maar een kleine plugin zou willen draaien.
IMHO, een onzin reden door ReBOX; alleen maar willen overhalen tot weer een aanschaf van een nieuwe box.

Wacht nu al bijna 2 maanden op die .8* firmware. Als ReBOX je alleen maar in-wil-peperen dat deze 'linux'-box eigenlijk een gesloten CD-box is, waarom spuug je dan over het Linux logo op? Dat is misleiding.
Heb nu meer dan ooit de melding 'GECODEERDE ZENDER' op de standaard NL1/2/3 kanalen. Ook bij het draaien van de schotel van bijv. Astra1 naar 2-3 en dan weer terug naar 1 levert nog wel eens problemen op. NATUURLIJK dubbelgechecked of de schotel goed alligned was en dat staat ie. Identiek aan de originele keer dat ie opgesteld was. Tot de 0.0001% nauwkeurig identiek.

Het valt me allemaal erg tegen van ReBOX. Ik heb deze box nu toch ook een behoorlijk tijdje, heb ReBOX kort-krachtig zeker 15x ge-emailed en NOG NOOIT ook maar 1 berichtje terugontvangen.

Ik hou me ReBOX tot ik over ga stappen op een DM 800 HD SE ofzo.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD
Als ik de handleidingen van de 8000, 9000 en de 8500 naast elkaar hou, zie ik eigenlijk alleen dezelfde STi-chipset voor processing. Zonder info over snelheid etc.
Enige wat dan opvalt is dat de 8500 overduidelijk meer intern geheugen heeft en een iets grotere eprom.


Wel eens een kloppende handleiding van Rebox gezien? De RE-8500 heeft een processor die ten opzichte van de RE-8000/9000 op een hogere clocksnelheid loopt, en die is dus wel degelijk krachtiger.

Origineel bericht van: MACKerMD
Wacht nu al bijna 2 maanden op die .8* firmware.


Dan zet je er toch Atevio of Octagon firmware in? Dat kan tegenwoordig zonder de bootloader te veranderen.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Origineel bericht van: MACKerMD
Als ik de handleidingen van de 8000, 9000 en de 8500 naast elkaar hou, zie ik eigenlijk alleen dezelfde STi-chipset voor processing. Zonder info over snelheid etc.
Enige wat dan opvalt is dat de 8500 overduidelijk meer intern geheugen heeft en een iets grotere eprom.


Wel eens een kloppende handleiding van Rebox gezien? De RE-8500 heeft een processor die ten opzichte van de RE-8000/9000 op een hogere clocksnelheid loopt, en die is dus wel degelijk krachtiger.

Tja, een pc kun je ook overclocken, wat 'm nog warmer maakt, wil niet zeggen dat de boel dan ook echt krachtiger is. Ikzelf kon althans niets over de kloksnelheid terugvinden. En ik geef je na, tot nu toe klopt geen enkele handleiding, gezien bijv. in eerste instantie de opties die er later nog altijd niet (goed) in zitten. etc..

Origineel bericht van: Audioniek

Origineel bericht van: MACKerMD
Wacht nu al bijna 2 maanden op die .8* firmware.


Dan zet je er toch Atevio of Octagon firmware in? Dat kan tegenwoordig zonder de bootloader te veranderen.

Groeten,

Audioniek.


Hmm.. nog even wachten ivm garantie. Maar 't wordt iig een stuk eenvoudiger merk ik al aan dat regeltje om de firmware over te gooien en -wel- gebruik te kunnen maken van plugins bijv. Zonder alle overtollige poespas die er in het begin aan te pas kwam.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...