Ga naar inhoud


iemand die zo'n fototoestel heeft : Sony DSLR-A580?


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Hi,

 

ik ben van plan mezelf eens te verwennen met een goed fototoestel, nu ik meer en meer foto's trek, wil ik wel goede.

 

Ik was eerst belust op de Canon 550D mag nadat ik deze in handen had met demo was snel duidelijk dat de autofocus toch 3-5 seconden nodig had om scherp te stellen,dus niet te doen.

 

ik had de sony A580 in mijn handen en wat ik zag was verbluffend.

natuurlijk in een demootje van 1 uurtje max kan je niet alles weten of zeggen ze misschien ook niet alles.

 

Heeft iemand toevallig zo'n camera, of kent er meer van dan ik (niet moeilijk) en weet waar ik zeker moet op letten?

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi satMann,

dat je vandaag jarig bent zullen we maar even vergeten... :D

 

proficiat

 

maar ter zake;

de 550 of a580 en het snel "focuseren / scherpstellen" is wel OOK een combinatie van body en lens.

 

het kan zijn dat je met een andere lens (spreek vak terminologisch objectief) veel betere resultaten hebt dan die genoemde 3~5 seconden.

 

als je al aan dergelijke camera's denkt laat je dan in de goede vak-zaak meerdere objectieven geven.

 

ciao

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: SatMann
Ik was eerst belust op de Canon 550D mag nadat ik deze in handen had met demo was snel duidelijk dat de autofocus toch 3-5 seconden nodig had om scherp te stellen,dus niet te doen.

Gefeliciteerd!!

Ik heb de voorloper van de Canon EOS550D, de 400D en moet zeggen dat de autofocus toch echt ruim binnen de seconde zijn werk doet. Als objectief gebruik ik eentje van het merk Tamron.

Tonskidutch suggereert dat je de body met meerdere objectieven zou moeten testen, ik deel die mening volop.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Canon SLR camera's hebben nog al wat instel mogelijkheden.

Wanneer je het verkeerde programma gebruikt, kan het scherpstellen wat langzamer gaan, maar 3-5 seconden heb ik nog nooit meegemaakt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb zelf een sony A200 en een sony A350 en beide zijn ook traag met de autofocus.

 

Vooral in een wat donkere omgeving is dat wel lastig.

Maar of een canon sneller is durf ik niet te zeggen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Canon 550.

 

Overdag, veel licht:

1a)Scherp stellen ZEER SNEL zonder Live view, dus door de zoeker kijken

 

1b)Scherp stellen SNEL met Live view, dus op het grote LCD scherm!

 

's avonds:

2a)Scherp stellen ZEER SNEL zonder Live View, dus door de zoeker kijken.

2b)Scherp stellen in donkere ruimte is SNEL zonder Live view, dus door de zoeker!

2C)Scherp stellen LANGZAAM met live view, dus op het grote LCD Scherm!

 

Deze camera heeft vele mogelijkheden. Het scherp stellen kun je nog sneller maken als je een USM lens heb!!!

 

Succes.

Een zeer blije gebruiker van een Canon 550D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Gertitombo
2C)Scherp stellen LANGZAAM met live view, dus op het grote LCD Scherm!

Da's niet erg, fotograferen doe je met de zoeker, niet met een schermpje...
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je foto`s gaat trekken doe je dat met een canon of een nikon en niet met een sony,maar ja dat is mijn mening.canon richten indrukken en schieten wat wil je nog meer.binnen 1,5 seconde wat een plaatjes.canon dat zeg ik.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zet hem maar eens in de sportstand, en houd de knop maar eens ingedrukt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: ceesv
Zet hem maar eens in de sportstand, en houd de knop maar eens ingedrukt.

Ja, da's lachen, een heel foto-album vol binnen 10 seconden :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: Gertitombo
2C)Scherp stellen LANGZAAM met live view, dus op het grote LCD Scherm!

Da's niet erg, fotograferen doe je met de zoeker, niet met een schermpje...


Dat bedoel ik ;-). Ik wilde het wel even vermelden. Er zijn mensen die ECHT via de lcd scherm willen fotograferen......Kunnen ze beter een goedkope ***geen-reclame*** camera kopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Dat bedoel ik ;-). Ik wilde het wel even vermelden. Er zijn mensen die ECHT via de lcd scherm willen fotograferen......Kunnen ze beter een goedkope ***geen-reclame*** camera kopen.

 

Ben ik niet helemaal mee eens.

Tuurlijk fotografeer je het meeste via de zoeker maar als je een foto boven je hoofd moet maken of met je neus in de modder moet liggen dan is een klapschermpje wel heel erg handig.

 

Wat wel zonde is het feit dat veel mensen de camera op automatisch zetten en die begrijpen het doel van een spiegelreflex niet.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Matchless
Wat wel zonde is het feit dat veel mensen de camera op automatisch zetten en die begrijpen het doel van een spiegelreflex niet.

Inderdaad, even zelf de lichtsoort instellen, doel van je foto etc etc etc... Je maakt echt betere foto's als je zelf experimenteert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...