Ga naar inhoud


[CI+ Module] Goed nieuws voor gebruikers van een CI+ Module.


Aanbevolen berichten

Goed nieuws voor gebruikers van een CI+ Module.

 

Zoals algemeen bekend geeft het gebruik van een CI+ Module behoorlijk wat beperkingen in het gebruiksplezier van de televisiekijker.

Zo kan de CI+ Module het bijv. onmogelijk maken dat:

- een programma kan worden opgenomen,

- kan worden gekopieerd,

- na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken,

- ook kan CI+ voorkomen dat tijdens het afspelen van een opgenomen programma

de reclame kan worden overgeslagen.

 

Al met al behoorlijk wat beperkingen.

Gelukkig blijkt het nu mogelijk om de beperkingen van CI+ op te heffen.

 

Na intensief experimenteren blijken een paar slimme jongens een oplossing te hebben gevonden om de restricties die een CI+ module geeft te omzeilen.

 

Het blijkt namelijk mogelijk om de CI+ restricties met speciale filterfolie terug te filteren naar een normale CI Module.

Door deze filterfolie aan te brengen op de goudkleurige chip die op de smartcard aanwezig is, worden als het ware de CI+ restricties eruit gefilterd, waardoor ontvangst en zelfs internsharen met een dreambox-achtige ontvanger gewoon mogelijk blijft.

 

De naam van deze filterfolie is Celfix ft12mm en is door een handige hobbyist gemakkelijk zelf aan te brengen, het is echter wel belangrijk dat de chip volledig wordt afgedekt met de speciale filterfolie.

 

De ontdekkers waarschuwen echter wel dat het aanbrengen en gebruik van deze filterfolie volledig op eigen risico plaatsvindt en aanvaarden dan ook geen enkele aansprakelijkheid, maar wensen u wel veel kijkplezier zonder de CI+ beperkingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Een beetje doorzichtig allemaal.. Als ze nu komen met een zogenaamde flash voor de CI+ dan zouden er meer mensen voor 'vallen' denk ik.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het ook bij "spam" werken?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, ik heb het erop zitten, en het werkt.

 

Alleen kan ik nu de reclame blokken niet meer zien.

 

Weet iemand hier een oplossing voor?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even bij de buren geweest die hadden ook CI+ Module. ,ik heb er ook even filterfolie op

geplakt, maar nu staat de ondertiteling in spiegelbeeld

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar ik mis de reclame boodschappen wel. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terradon
Hmmmmmm welke satelliet dan.....krijg hier constant op elke zender "plijskaart mee?" als ondertitel


:D:D:D


Groetjes..............

Misschien is je kaart wel vanuit China gehijacked? eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...