Ga naar inhoud


Sier hemelwater afvoer ????


Markve

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Weet iemand misschien hoe de orginele naam is van het ding onder aan de regenpijp in de bijlage? Of nog beter waar ik zoiets kan kopen.

Als ik google op "hemelwaterafvoer spuitmond", zoals het plaatje heet,krijg ik alleen deze en nog een met een afgezaagde bocht te zien.

Ik zou graag ook zoiets onder aan de regenpijp willen maken maar ik kan niks vinden. Een gewone bocht onderaan vind ik te saai en die in de bijlage weer te kitscherig.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

post-3295-1318261974,2557_thumb.jpg

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites


Al eens gedacht aan :

Klei + oventje + creatief persoon en eigen ontwerp ?

Ik heb toevallig mooie dingen gezien in gebakken klei op een opendeur-dag in een psycho-therapeutisch centrum : kost je alleen het materiaal + kleine vergoeding . Maar iedereen die met klei werkt zou je moeten kunnen helpen .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gezocht op hemelwater-spuwer, dan kom je op

spuwers uit maar alleen niet voor maaiveldniveau.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit niet wat?

112px-20100805-015_Amersfoort_-_Waterspu

 

of deze

 

8513783.jpg

 

Gewoon even op waterspuwer zoeken of je creatieve geest aan het werk zetten en zelf wat in elkaar kleien.

 

Een kennis van ons heeft zo ook zelf gemaakt en heeft het zo gemaakt dat als het aardig regent het water niet snel genoeg afgevoerd kan worden en er water in de regenpijp komt te staan en de druk dus groter wordt zodat het water met een mooie boog zo'n 3 m verderop in de vijver komt.

Om overstromingen te voorkomen heeft hij nog wat hoger (op zo'n 3,5m hoog)in de regenpijp een echte spuwer gemaakt zodat bij flinke regenbuien het water niet over de goten naar binnen kan lopen.

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af in hoeverre zo'n sier hemelwater afvoer tot zijn recht komt. Een situatie zoals op het eerste plaatje wordt aangegeven zal in Nederland zelden voorkomen. Alleen bij een tropische hoosbui zal het water uit de afvoer "spuiten"

 

En ook in het geval van het kanon zal het eerder een lullig stroompje zijn dat een flinke waterstraal.

 

Ik denk dat je beter iets kun maken om de afvoer zoveel mogelijk te camoufleren. Als ik het goed begrijp ben je toch niet van plan om het water in het riool te laten lopen, maar over de oppervlakte weg te laten stromen.

 

Misschien is een regenton een optie?

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Delta Star
Origineel bericht van: Markve
Hallo,

Weet iemand misschien hoe de orginele naam is van het ding onder aan de regenpijp in de bijlage? Of nog beter waar ik zoiets kan kopen.
Als ik google op "hemelwaterafvoer spuitmond", zoals het plaatje heet,krijg ik alleen deze en nog een met een afgezaagde bocht te zien.
Ik zou graag ook zoiets onder aan de regenpijp willen maken maar ik kan niks vinden. Een gewone bocht onderaan vind ik te saai en die in de bijlage weer te kitscherig.

Alvast bedankt voor de hulp.

Hallo Mark,
Delta Star hier,ga is naar Holzum in Rees (Duitsland) daar hebben ze alles op regenwater gebied.je kijkt je ogen uit wat ze daar allemaal hebben.
Mvg;D.S.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...