Ga naar inhoud


[MATRIX REV] geen beeld meer op RTL 4, 5, 7, 8 enz..


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: CP
Hoi Terradon,

Ten eerste bedankt voor je reactie.
Begrijp ik goed dat ik dus geen nieuwe module hoef te kopen maar een soort kastje waarmee ik de module via de lap kan programmeren, en die het dan weer doet?
Kan ik dat zelf, of moet ik daarvoor iemand zoeken, maw wat kost zo'n kastje of moet ik ergens een techneut zoeken?
En dan volgende vraag, zijn die kosten het nog waard of kan ik beter een nieuwe decoder kopen (verder is deze nog goed.
Weet je toevallig ook antwoord op mijn eerste vraag (no free port available?)
Alvast bedankt maar weer...



Die 'kasjes' zijn te koop voor rond de 30/40 euro tweedehands en kan kun je redelijk eenvoudig zelf je cam proggen, is echt een hobby ding als je er dus lol in hebt dat te gaan doen prima maar de hoogtij dagen van het camproggen zijn eigenlijk wel een beetje voorbij, dus wil je gewoon kijken vraag dan of er iemand bij jou in de buurt dat wil doen of koop anders een bv. Mediaguard of Aston 1.07 cam ook voor rond te 40 euro te koop

Origineel bericht van: satencom
(no free port available?
Dat betekent dat laptop geen contact heeft met jou satontvanger,
je moet met het programma om software over te zetten
een com poort selecteren




Klopt idd maar dat heeft niks te maken met het proggen van je cam maar dat soort verbindingen met seriële en nulmodem kabels is meestal bedoeld om software van je laptop/computer op je satelliet receiver te zetten dus nieuwe firmware of emu software.


Groetjes...........
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ Terradon:

 

Ik heb al via Marktplaats gezocht of iemand zich daarmee aanbied (in de buurt of niet) maar helaas...

Je zegt dat ik net zo goed een nieuwe module kan kopen? Deze kan ik alleen maar vinden voor 59-60 euro, maar is dat dan niet gewoon een betere oplossing als al dat gezoek?

Dan over het overzetten van de USB > seriele poort, dat gaat idd om het overzetten van de nieuwe software/firmware van de decoder, want het heeft een verouderde versie terwijl er nieuwere is, alleen die wil het kassie niet zelf van de sateliet halen dus ik dacht dat zo te doen, en misschien ook wel het probleem op te lossen, vandaar...

Maar daar krijg ik dus wer de bewuste melding...

????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi CP,

 

Heb ff voor je gekeken binnen een minuut had ik er al eentje eek zie pm voor de link.

 

Voor wat betrft het flaschen van je receiver moet je even goed kijken welke kabel je nodig hebt dat verschild nogal ...de een wil een seriële een ander een nulmodem en weer anderen zelfs een combinatie van serieel en de oude printerkabel....dus kijk even goed uit wat je doet want voor je het weet is je receiver naar de kloten ....een tip meten is weten want ook al staat er wat op de kabel even de pin bezetting door meten en je weet het zeker

 

 

Groetjes..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cp,

 

Ook cammetjes kun je redelijk goedkoop tweedehands kopen voor 30 tot 50 euro dat hangt van het type af.

Wil je zekerheid neem dan een Mediaguard van cd 25/30 euro wel een trage zapper beter is een Aston 1.07 met software 2.23,2.25 of 2.26 is iets duurder maar snelle zapper en een goede cam zeker als je een twin tuner hebt 40/50 euro

 

Dan nog de hobbycammetjes die je dan wel zelf of moet laten proggen er zijn er meer dan ik noem maar hier heb ik ervaring mee en weet dat het werkt Dragon/trex cam met software predator 3.80 ook rond de 40/50 euro.

matrix Reborn met software Zcas 1.1 (is de originele software)of terminator 1 en eventueel Neo 4.04 MBR xxx enz. 30/40 euro alle prijzen tweedehands en bij benadering natuurlijk.

 

Groetjes...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CP

 

Als je meer wilt weten hoe je de ontvanger kunt updaten, dan kan je beter

even een nieuwe vraag stellen in het Inverto/lemon forum,

dat hoort hier eigenlijk niet thuis

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roland CNW

Hoi,

 

sinds kort is het beelds zwart bij RTL zenders en is las al dat het probleem aan de CAM-module ligt nu is de vraag of er oplossingen voor zijn.

 

DVB= Topfield 5000CI

CAM= Matrix reloaded (UCAS 3.0 of 3.1 moet ik even navragen)

Canaal digitaal kaart

 

ik heb ook nog een matrix revolution liggen mocht dat makkelijker zijn.

 

Zelf heb ik een XCAM en die werkt wel met RTL zenders.

 

Vraag:

Is de CAM-module het probleem ?

En zo ja is de firmware te oud UCAS ?

En is deze te updaten of is een andere CAM-module de oplossing ?

 

 

 

Groeten,

Roland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roland CNW


Vraag:
Is de CAM-module het probleem ?
En zo ja is de firmware te oud UCAS ?
En is deze te updaten of is een andere CAM-module de oplossing ?

Groeten,
Roland



Als je nou eens het hele draadje leest staat je antwoord er ook tussen eek en anders hier,
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...et_#Post2020133


Groetjes.........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roland CNW

 

Snelle reactie smile

 

ik heb er overheen gelezen dus met MR cam gaat het niet meer lukken.

 

Een nieuwe Aston CAM is dan het beste in dit geval.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een Matrix Cam Reloaded. Als ik het goed begrijp is het misschien mogelijk om hier Keyfly 4.50 op te installeren, zodat ik de RTL-zenders weer kan ontvangen Hoewel ik ook las dat dit alleen op de Matrix Revolution mogelijk is. Twee vragen:

 

1- Gaat dit werken op de Reloaded-versie? En

2- Hoe krijg ik zo'n programma op de module geïnstalleerd (of (waar) kan ik dat laten doen)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ik probeer het allemaal te begrijpen: rev,cas, pm, mrv, dvbs mrev,cam,cs,cds... Voor een leek niet altijd even eenvoudig.

Hier bijvoorbeeld: http://www.ucassupport.nl/forum/index.php?topic=77928.0 denk ik te lezen dat keyfly ook op een reloaded past, en ook hier:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...e_m#Post2021309

maar in sommige voorafgaande postings weer niet.

Hoe je het er op krijgt weet ik nu ook nog niet, met een cas?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stbp

Hier bijvoorbeeld: http://www.ucassupport.nl/forum/index.php?topic=77928.0 denk ik te lezen dat keyfly ook op een reloaded past, en ook hier:
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...e_m#Post2021309
maar in sommige voorafgaande postings weer niet.
Hoe je het er op krijgt weet ik nu ook nog niet, met een cas?


Hoi, tot op heden heb ik nog niemand gehoord die keyfly 4.5 op een Reloaded heeft met werkende seca 3 kaart, Maar wel werkt keyfly op de REVOLUTIONS.....daar is de soft ook voor gemaakt.

En het proggen van de Matrix cammen doe je met een Casinterface versie 2 of 3.


Groetjes............
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de keyfly 4.5 krijg je wel op de reloaded , maar de seca 3 kaart werkt er niet mee .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...