Ga naar inhoud


Wie werd onlangs door CDS gebeld i.v.m. een contractverlenging?


Michel

Aanbevolen berichten

Citaat:

je blijft toch je nieuwe prijs betalen voor je familie pakket....

Hoe komen jullie aan dit sprookje? Dat is helemaal niet waar. Je kunt die aanbieding gewoon afzeggen binnen de termijn en alles blijft bij het oude....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Misschien kunnen we met zijn allen even on-topic blijven?

 

Mijn vraag was wie er ook door CDS benaderd is om te verlengen, dat niet wilde, ofwel niet is ingegaan op het aanbod, maar toch een brief ontving waarin de contractverlenging werd bevestigd.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben niet gebeld..

Bij online aanmelden voor de smartcard je telefoon nr zo opgeven.

In mijn geval Almere

0360000000

10 cijfers, wordt geacepteerd door de aanmeld procedure.

Blank laten gaat helaas niet.

 

Je kunt ook je gegevens wijzigen met mijn canaldigitaal

Dan kun je telefoonr vervangen door bovenstaand dan

met eigen net nr.

Dit voorkomt gebeld worden door canaldigitaal.

 

Schriftelijk ben ik wel benaderd.

 

Ik denk dat heel wat mensen een "Gratis" ontvangertje gebietst hebben.

Ik niet, de ontvanger is nl in BRUIKLEEN.

 

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb via PM een aantal reacties gekregen van mensen die op dezelfde dag als mijn kennisje zijn gebeld en ik vermoed door dezelfde helpdesk medewerker (een heel brutaal kereltje) en die ook een paar dagen later een bevestiging kregen van een verlenging waar ze nooit opdracht voor hadden gegeven.

 

Waarschijnlijk zal kassa met totaal 4 meldingen niets doen, maar ik heb het wel gemeld.

 

CanalDigitaal is naar mijn mening een achterbakse boevenclub. Dat callcenter pleegt mijns inziens gewoon fraude en telefoonterreur.

 

Ik kan aan de hand van de maar liefst 9 gespreksopnames van telefoontjes door het CanalDigitaal service center naar één klant binnen een periode van 2 weken er niets anders van maken.

 

Als je de gesprekken hoort wordt er door de klant duidelijk totaal 7 x gezegd dat er geen prijs wordt gesteld op die telefoontjes en ze niet meer moeten bellen op dat nummer.

 

Toch wordt er steeds weer gebeld, de laatste keer door een zeer brutale medewerker die zelfs zegt niet meer te willen helpen als er niet ingegaan wordt op de verlenging.

 

Schandalig. Andere woorden heb ik er niet voor.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

Michel,

 

Ben je nu niet wat te veel aan het veralgemenen. Ik stel - uit je bevindingen die je neerschrijft - vast dat blijkbaar één call-center-medewerker het te bont maakt en zulks is natuurlijk onaanvaardbaar, maar dat wil m.i. nog niet zeggen dat het steeds zo is

 

Het is toch niet omdat op dit forum één iemand schuttingtaal gebruikt, dat alle leden van dit forum vuilbekken zijn.

 

Volgens mij gaat het om externe firma's die door CDS aangezocht worden te bellen en die dit soort opdrachten laten uitvoeren door om het even wie, meestal lukt dat nog behoorlijk, maar soms zit daar inderdaad een rotte appel tussen.

 

Het enige dat dan helpt is de situatie te melden aan CDS met vermelding van datum en tijdstip. CDS heeft bij zo'n situatie toch ook geen baat.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Als je de gesprekken hoort wordt er door de klant duidelijk totaal 7 x gezegd dat er geen prijs wordt gesteld op die telefoontjes en ze niet meer moeten bellen op dat nummer.

Op het einde van zo'n gesprek wordt je altijd naar een computer doorverbonden waar je je netjes kan afmelden en CDS belt dan echt niet terug!!! Tenminste dat is mijn ervaring. Dus op het einde van het gesprek niet direct opleggen!!!
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel diezelfde vogel zijn toen ik een tijd geleden gebeld werd en daarna de kaart werd geblokkeerd werd. Moet wel erbij zeggen toen ik gebeld heb met canal digitaal werd ik direct weer geactiveerd en heb volledig pakket voor 1 maand gekregen.

 

Maar boeven blijven het snap niet dat zoiets nog in nederland kan met al hun wetten en regls.

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Paullo, ik heb werkelijk in ruim 10 jaar nog geen enkele goede ervaring opgedaan met CanalDigitaal.

 

Dat begon 10 jaar geleden met het opzettelijk 'kwijt raken' van inschrijfformulieren van de winkel van een kennis van mij.

10 inschrijfformulieren in één enveloppe, resulteerde 9 van de 10 keer in het registreren van 2 inschrijfformulieren waar een abonnement op zat en het op mysterieuze wijze 'kwijt raken' van de andere 8 formulieren met alleen set-top-box pakket (dat toen nog gratis was).

 

Na wat doorvragen bij andere winkels bleken die winkeliers dezelfde ervaringen te hebben.

Inschrijfformulieren waar niets aan te verdienen viel, verdwenen bij CanalDigitaal dus in de kliko, waardoor een klant de dure helpdesk moest gaan bellen als hij na de 2 - 4 weken proefperiode geen beeld meer had en waar de helpdesk medewerker altijd alsnog even een duurder pakket probeerde te verkopen.

 

Er werd steenvast steeds gezegd dat het inschrijfformulier niet was aangekomen, maar de andere formulieren (met abonnement) in dezelfde enveloppe waren dus kennelijk wel aangekomen.

 

Dan het 'akkefietje' dat ik had met CanalDigitaal. Destijds was ik een behoorlijke expert op het gebied van Irdeto kaarten. Ik werd via via door CanalDigitaal uitgenodigd om in Hilversum uit te leggen hoe die kaarten gemanipuleerd konden worden. Omdat ik dat uitsluitend als hobby deed, wilde ik van CanalDigitaal wel een schriftelijk stuk waarin stond dat men mij niet aansprakelijk kon houden voor enig vergrijp voor het geven van die uitleg. Een dag na die uitleg kwam men met politie en deurwaarder bij de kennis die dit gesprek geregeld had kijken en werd mijn laptop in beslag genomen.

 

Op die laptop werd niets gevonden, maar er werd wel door medewerkers van CanalDigitaal zonder mijn toestemming op de laptop rondgeneusd terwijl die in tijdelijke bewaring was bij de deurwaarder.

Toen ik mijn laptop met mijn aankoop bewijs in de rechterhand een 20 minuten later weer kwam ophalen, zaten de heren van CanalDigitaal onwettig mijn privacy te schenden.

 

Dan het feit dat CanalDigitaal naar mijn mening hun dealers gewoon naait waar ze bij staan. Ze gaan apparatuur zelf verkopen, veranderen zelf steeds frequenties en encoding en als dat problemen oplevert sturen ze de consument massaal naar de dealer die dat gratis op mag gaan lossen en niet meer aan zijn normale (betaalde) werk toekomt.

 

Zelf heb ik een heel lang traject achter de rug waar ik na de zoveelste fout van CanalDigitaal (adreswijzigingen herhaaldelijk niet doorvoeren, foutieve facturen sturen enz.) permanent van mijn top-pakket af wilde en ze me bleven achtervolgen met incassobureaus en deurwaarders.

Pa na 2 jaar hebben ze die vorderingen stop gezet omdat ze eindelijk inzagen dat ze niet in hun recht stonden.

 

Ook heb ik talloze keren meegemaakt dat kaarten massaal uitgeschakeld werden en de klant verplicht werd een destijds 70 eurocent per minuut nummer te bellen om die kaart weer aan de gang te krijgen.

 

Dan de aanhoudende telefoon (verkoop) terreur waarmee klanten lastig gevallen worden en met onduidelijke verkoop praatjes waardoor ze snel aan iets vast zitten dat ze eigenlijk niet wilden. Sommige klanten worden wel 3 tot 4 x per week gebeld.

 

Ik mis nu nog talloze gevallen waar CanalDigitaal zich ook niet naar behoren gedroeg. Er zijn ook talloze andere ernstige gevallen op sat4all terug vinden.

 

Ik heb echt geen goed woord over voor CanalDigitaal. het blijft een bende waar altijd wel iets niet klopt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Als je de gesprekken hoort wordt er door de klant duidelijk totaal 7 x gezegd dat er geen prijs wordt gesteld op die telefoontjes en ze niet meer moeten bellen op dat nummer.

Op het einde van zo'n gesprek wordt je altijd naar een computer doorverbonden waar je je netjes kan afmelden en CDS belt dan echt niet terug!!! Tenminste dat is mijn ervaring. Dus op het einde van het gesprek niet direct opleggen!!!


Nou niet dus. Als een helpdeskmedewerker daar geen enkele melding van maakt (en dat is wel wettelijk verplicht!) dan weet je dat niet en hang je dus op.

Op geen van de 7 gesprekken waar door de klant heel erg duidelijk is gezegd dat ze niet meer op dat nummer gebeld wenst te worden, is een dergelijke melding gemaakt en is de verbinding normaal (ik denk door haar, dat is niet hoorbaar) verbroken.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Als je de gesprekken hoort wordt er door de klant duidelijk totaal 7 x gezegd dat er geen prijs wordt gesteld op die telefoontjes en ze niet meer moeten bellen op dat nummer.

Op het einde van zo'n gesprek wordt je altijd naar een computer doorverbonden waar je je netjes kan afmelden en CDS belt dan echt niet terug!!! Tenminste dat is mijn ervaring. Dus op het einde van het gesprek niet direct opleggen!!!



Ja dat klopt,ben laatst ook gebeld door cd kon als trouwe klant het familliepakket 3 maanden gratis krijgen,deze heb ik afgeslagen,na het gesprek werd ik doorgeschakeld naar een keuze menu heb aangegeven dat ze niet meer moeten bellen voor dit soort actie's :D

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

Michel,

 

Ik denk dat je twee zaken van mekaar moet scheiden.

 

Er is dat Irdeto-verhaal, dat zeer specifiek is en niet echt representatief is voor de wijze waarop klanten behandeld worden bij CDS en anderzijds de klachten die de gemiddelde consument in contact met CDS kan hebben.

 

Ik heb er eerlijk gezegd geen idee van of hetgene jij beschrijft schering en inslag is of uitzonderlijk is. Als je met een grote organisatie werkt, zitten er bij het personeel altijd mensen die niet werken, slecht werken of gewoon een slechte dag hebben en lopen er zaken mis, zoals documenten die verloren gaan, opzeggingen die niet doorgegeven worden etc ... Ik denk niet dat zoiets eigen is aan CDS, maar ook bij andere grote organisaties en bedrijven met veelvuldig contact met consumenten voorkomt.

 

Ik denk dat CDS veel wrevel zou kunnen wegnemen door de kosten voor de service-lijnen te verlagen tot het nationale tarief en een controlesysteem op te zetten voor alles wat contact met de klant inhoudt.

 

Want het heeft natuurlijk niet veel zin om via dure reclamecampagnes klanten te werven, die vervolgens weer vertrekken omdat ze ontevreden zijn over niet eens het product, maar de service rond het product.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand een negatieve arvaring heeft tot een rechtszaak aan toe (ik kan me zoiets nog herinneren) dan kan ik me goed voorstellen dat men eeuwig lang negatief tegenover een instelling staat. Of dat nu nog reeel is of niet. Die wonden slijten niet meer....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb dat oude voorval er bij betrokken, maar diverse negatieve ervaringen zijn ook zeer recent en in het recentste geval niet mijn ervaringen maar die van een kennis waarvan ik tot aan de gespreksopnames aan toe uitgebreid kennis van heb kunnen nemen.

 

Het is dus geen oud zeer maar gewoon een zeer recent voorval zoals je er tot op de dag van vandaag ettelijke gevallen tegenkomt als je dit forum eens goed doorleest.

 

Het is te toevallig dat er te vaak dezelfde dingen mis gaan. Dan spreek je niet van een incident of een toevalligheid, maar eerder gewoon van een te laag serviceniveau en een regelmatig niet correct werkend verkoop apparaat.

 

CanalDigitaal schijnt tot op de dag van vandaag niet te begrijpen dat je het voor 50% moet hebben van positieve mondelinge reclame en dat je dan dit soort voorvallen met alle mogelijke middelen moet voorkomen zodat je ze niet eens op hoeft te lossen en ze ook niet leiden tot negatieve mondelinge reclame.

 

Als je in 7 gesprekken, allen met verschillende helpdesk medewerkers 7 x aan moet geven dat je op dat nummer niet meer gebeld wilt worden betreffende verkoop en dan toch nog een 8e en een 9e keer gebeld wordt is er structureel iets mis.

 

Als je dan in het 9e gesprek ook nog een zeer onbeschofte medewerker aan de lijn krijgt die kennelijk uit wrang over het moeilijk lopende gesprek jou een verlenging aansmeert terwijl je duidelijk hebt verteld dit niet te willen, is er in ieder geval bij die medewerker iets helemaal mis en daar is CanalDigitaal wel direct voor verantwoordelijk.

 

Het is weliswaar na een schriftelijk bezwaar netjes opgelost, maar dit zou niet moeten kunnen gebeuren!

 

Het kost de klant tijd, geld, ergernis en alweer een slechte ervaring met CanalDigitaal.

 

Leuk dat ze tegenwoordig een soort online form hebben (geen email!) en een soort klachtenforum, maar ze zouden meer moeten doen aan het voorkomen, in plaats van het 'genezen'.

 

Tot slot: Als CanalDigitaal besluit frequenties te veranderen en zelfs originele receivers het niet meer doen, moeten ze die mensen niet naar een dealer verwijzen maar zelf zorgen voor deskundige helpdeskmedewerkers die je telefonisch kunnen begeleiden. Nu wordt iemand gewoon naar de dealer verwezen die uit beleefdheid voor dergelijke zaken geen geld kan vragen, maar wel dagenlang gebruiksaanwijzingen aan het downloaden en bestuderen is om klanten telefonisch te kunnen helpen.

 

Ik vind het schandalig dat Canaldigitaal anderen met de door hen veroorzaakte problemen opzadelt. Ga nou niet beweren dat dit incidenteel gebeurt, want dit is al 10 jaar een soort van 'policy' bij CanalDigitaal en wat dat betreft is er helemaal niets veranderd alleen worden de dealers nu nog meer genaaid dan vroeger.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

Daarover ben ik het volledig met je eens en dat kan je maar voorkomen door in de processen waar er contact is met de klant in controle te voorzien.

 

Controle van de helpdesk en controle van de verkoopskanalen, met mogelijkheid voor de klant om misbruiken te melden en nazicht van deze meldingen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oftewel: Ze moeten gewoon de standaard ISO 9000 procedures vastleggen, hanteren en zich laten certificeren.

 

Dat is niks bijzonders ( wel voor canaldigitaal) en zou eigenlijk een wettelijke eis moeten zijn om een dergelijk bedrijf te mogen voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...