Ga naar inhoud


Geen ontvangst sommige HD zenders


Gast alank

Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen week mijn canaal digitaal abonnement omgzet naar een HD pakket inclusief het Film1 pakket.

Na de activatie heb ik geconstateerd dat een aantal zenders van de astra3 wel doorkomen en sommige niet. bv: NED1 HD, NED2 HD, NED3 HD, RTL4 HD,SBS6 HD en de zenders van Film1 kunnen niet worden ontvangen, terweijl andere kanalen van de Astra3 wel kunnen worden ontvangen (schotel lijkt dus goed te staan).

Ik heb een Clarke Tech 5000 HD ontvanger en zelfs met de nieuwste firmware werkt het nog steeds niet.

De smartcard heb ikal een keer of 3 opnieuw geactiveerd.

 

Wie heeft enige suggesties???

Link naar reactie
Delen op andere sites


@alank

 

Ik denk niet dat het aan je ClarkeTech 5000HD ligt wat die heb ik zelf ook en die werkt prima op alle HD-zenders. Het zal wel komen omdat je schotel niet helemaal goed is uitgericht.

Mijn eerste vraag is dan ook, welk merk schotel heb je en welke diameter, welke lnb, merk en type en heb je de Astra 19,2 in de klem staan of de Astra 23,5 graden.

Ik ga er dus van uit dat je RTL5HD, RTL7HD,VeronicaHD en Net5HD wel kunt ontvangen. Kun je History-HD, Eurosport-HD en Travel Channel-HD wel ontvangen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee schotels met ieder een QUAD LNB die op een multiswitch (Spaun SMS 9949 NF) zijn aangesloten. De clarke-tech settop boxen krijgen hun signaal via deze switch.

 

schotel 1 - astra 3

Triax 70 cm met een inverto IDLP-40QDL LNB

 

schotel 2 - astra 1

Visiosat 100 cm met ??? LNB

 

De door jou gevraagde zenders kan ik ook niet ontvangen (geen signaal).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen signaal hebt, heeft een (her)activatie ook geen zin.

Dus lijkt het op een niet goed (genoeg) uitgerichte schotel.

Ik neem tenminste aan dat je wel een recente kanalenlijst hebt?

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alank

 

Dat je op History-HD, Eurosport-HD en Travel Channel-HD geen signaal hebt, duidt er al wel op, dat je schotel niet goed genoeg staat uitgericht. Ze zitten op de zwakste transponder van de Astra 3 12109MHz horizontaal. Bovendien is het voor deze transponder erg belangrijk, dat je schotel heel precies op 23,5 graden oost staat uitgericht omdat op 26 graden oost, de Badr 4 satelliet zit die op precies dezelfde frequentie uitzendt. Een triax van 70cm heeft een redelijk grote openingshoek waardoor hij gemakkelijk signalen van de Badr 4 mee kan opvangen en daardoor een slechte signaalkwaliteit ofwel hoge Ber-waarde kan wordt verkregen. Hierdoor kan je tuner er geen of geen goed beeld meer van kan maken.

Je schrijft trouwens een 70cm Triax hebt. Bedoel je de Triax 78 met de afmetingen 70x78cm of bedoel je de Triax 64 met afmetingen 60x65cm.

Als je je schotel voor de Astra 3 beter gaat uitrichten, let er dan op dat de signaalkwaliteit zo hoog mogelijk is en kijk niet naar de signaalsterkte. Lees je Ber-waardes uit (Bit Error Rate, oftewel hoeveel bitjes zijn er fout ontvangen), dan moet dit zo laag mogelijk zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een enkel geval moet de Clarke-Tech 5000HD terug naar de fabrieksinstellingen. Ik spreek hierbij uit ervaring! cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al deze feedback allemaal.

 

Ik had al een beetje gehoopt dat het aan de afstelling van de schotel zou liggen. Ik heb echt geen zin om weer nieuwe settop boxen te kopen. De huidige bevallen me prima.

 

De zenderlijst heb ik inderdaad opnieuw geladen. de frequenties die in de zenderlijst staan kloppen met het overzicht van CD.

 

Dan naar de schotel. De triax schotel die ik gebruik voor de astra 3 is 70 x 78 cm. Ik heb vandaag geprobeerd om de schotel beter af te stellen. Als ik op de settop box kijk, dan kom ik helaas niet verder dan een signaal level van ongeveer 90%, maar de kwaliteit blijft op een schamele 2% steken en wil met geen mogelijkheid omhoog. Een BER test kan ik op mijn settop niet terugvinden dus daar kan ik niets over vermelden.

 

Tenslotte heb ik op advies van Eduard07 de settop teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Helaas heeft ook dit niet geholpen.

 

Als ik een en ander zo lees dan lijkt het erop dat ik een prof moet inschakelen om de schotel heel precies uit te richten. Een alternatief zou nog kunnen zijn om een andere schotel te plaatsen die een minder brede ontvangst hoek heeft. Op zich moet dit kunnen omdat ik er toch maar 1 satelliet mee hoef te ontvangen. Vraag is dan welke schotel dan het beste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alank

 

Om nu meteen te beginnen om de 78cm Triax te vervangen, is wel erg kort door de bocht. Het is toch echt wel mogelijk om met deze schotel de HD-zenders na behoren te kunnen ontvangen. En een prof inschakelen om je schotel goed uit te richten is echt het laatste waar je aan moet denken. Maar wat ik niet begrijp is dat je aangeeft dat je op de Astra 3 wel een aantal (HD?)zenders goed kunt ontvangen en een aantal niet.

Een kwaliteit van 2% wil gewoon zeggen dat je niks ontvangt. Een signaal-level van 90% wil eigenlijk niet meer zeggen dat je wel verbinding het tussen je tuner en de lnb maar zegt nog weinig over het uitrichten van de schotel. Geef eens via het menu handmatige scan aan welke transponders op de Astra 3 goed door komen en welke slecht. Geef daar even de kwaliteitspercentages van aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik mij even af vraag is deze multiswitch wel geschikt voor QUAD LNB's

of bedoel je Quattro LNB's

Probeer het even zonder multiswitch ,rechtstreeks aan sluiten op de ontvanger,

en kijken of je dan de zenders ook kunt ontvangen van de 23,5

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alank

Tenslotte heb ik op advies van Eduard07 de settop teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Helaas heeft ook dit niet geholpen.

Hier baal ik evenveel van als jij. blush
Ik weet hoe frsuterend het is als dit niet helpt en je bent al je eigen geschiedenis kwijt.
Origineel bericht van: alank

Als ik een en ander zo lees dan lijkt het erop dat ik een prof moet inschakelen om de schotel heel precies uit te richten. Een alternatief zou nog kunnen zijn om een andere schotel te plaatsen die een minder brede ontvangst hoek heeft. Op zich moet dit kunnen omdat ik er toch maar 1 satelliet mee hoef te ontvangen. Vraag is dan welke schotel dan het beste is.

Wie heeft de schotel uitgericht? Jijzelf? Met een satbeeper?
M.b.t. de frequentie van Eurosport moet het uiteindelijk lukken. die is de zwakste. Dan heb je de rest ook.
En geen schakelaars ertussen, clean uitrichten!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn excuses voor de lange stilte. Wegens drukte ben ik een tijdje niet in staat geweest om te reageren. De toegepaste multiswitch is geschikt voor 2 Quattro LNB's. Een van de twee schotels werkt perfect (dit is de nieuw geplaatste schotel welke nu naar de Astra 19,2 kijkt). De oude schotel stond op 19,2 (en werkte daar ook) kijkt nu naar 23,5. Ik heb de afgelopen weken diverse keren zonder resultaat geprobeerd om de schotel handmatig goed af te stellen. Ik krijg een deel van de zenders door, maar niet allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Allen,

 

Het probleem is verholpen. Het heeft lange tijd geduurd, maar uiteindelijk zat het probleem in de verwisseling van twee coax kabels op een van de LNB's (de 23,5 graden). Het vreemde is dat deze opstelling meerdere jaren goed heeft gewerkt toen de schotel nog op de 19,2 stond. Schijnbaar heb ik nooit naar zenders gekeken die op deze coax kabels zaten.

 

Het heeft even geduurd, maar gelukkig kan ik nu weer alle gewenste zenders zien.

 

Groet, Anton

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...