Ga naar inhoud


[Sat4all] 2ehands forums: Werkt anders, aangepaste regels.


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Zoals enkelen onder jullie wellicht al gezien hebben, is de werking van de 2ehands forums aangepast.

 

Voorheen kon een lid met meer dan 25 berichten op zijn naam, een advertentie plaatsen en die slechts 5 minuten wijzigen. Iedere aanpassing op de advertentie moet dan d.m.v. een reactie geschieden. Leden konden reageren om een advertentie middels een reply of een PM.

 

De situatie is nu als volgt:

 

Een lid met meer dan 25 berichten op zijn naam kan een advertentie plaatsen, die advertentie gedurende 14 dagen aanpassen (bijvoorbeeld om de vraagprijs te verlagen of een foto toe te voegen) en na 30 dagen verdwijnt de advertentie. Wil je de advertentie vanwege b.v. verkoop eerder sluiten, gebruik dan de functie 'Waarschuw moderator' en vraag de moderators de advertentie te sluiten.

 

Het is niet toegestaan binnen die 30 dagen dezelfde artikelen nogmaals aan te bieden. Staat je oude advertentie er nog, mag je geen nieuwe plaatsen.

 

Leden kunnen alleen nog d.m.v. een PM reageren. Een reply op een advertentie is niet meer mogelijk.

 

Het bleek voor ons te veel werk steeds alle reacties te lezen en op de regels toe te zien.

Er blijven strenge regels van kracht voor het plaatsen van advertenties. Lees die gewijzigde regels aandachtig, want wij blijven daar ook streng op toezien.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij deze regel stel ik mij vragen: Wij behouden ons het recht voor om leden zonder verdere motivatie de toegang tot de 2ehands sectie te ontzeggen.

 

Zonder motivatie wil dit zeggen zomaar? Dat je er geen uitleg bij hoeft te geven als iemand compleet uit de bocht gaat dat begrijp ik nog maar dit komt toch wel raar over. Roger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Uiteraard wordt daar zoveel mogelijk gewoon netjes over gecommuniceerd.

 

Als wij echter vrij zeker weten dat iemand aan het handelen is, maar dat zelf blijft ontkennen, behouden wij het recht voor iemand toch de toegang te ontzeggen.

 

Er zijn immers mensen die denken dat zwart (in)kopen van spullen en die met winst doorverkopen, geen handel is, terwijl wij daar net iets anders over denken. Voor dergelijke praktijken is sat4all iig niet bedoeld.

 

Het kunnen plaatsen van advertenties is en blijft een gunst en geen verworven recht.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een heldere aanpak

zelf had ik nog strikter de materie aangepakt

geen handel dus ook geen tweedehands <of> enkel eenmalig plaatsen bericht/maand

 

maar dat is misschien te zwaarwegend

 

overigens er zijn zoveel verkoop sites voor tweedehandsspullen ik begrijp "die handelaars niet" die hier aandacht claimen.

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Het is niet toegestaan binnen die 30 dagen dezelfde artikelen nogmaals aan te bieden. Staat je oude advertentie er nog, mag je geen nieuwe plaatsen.
ahaaa , 1 "advrtentie" per keeer !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie monster
Origineel bericht van: Michel
Het is niet toegestaan binnen die 30 dagen dezelfde artikelen nogmaals aan te bieden. Staat je oude advertentie er nog, mag je geen nieuwe plaatsen.
ahaaa , 1 "advrtentie" per keeer !!


Nee. je mag er meer hebben maar hetzelfde artikel mag maar eens per 30 dagen aangeboden worden.

Goed dat men nu ook per item een advertentie moet plaatsen. Bij 3 of 4 artikelen in een advertentie is het nog te volgen maar d'r zijn ook waslijsten die totaal onoverzichtelijk worden.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Mojo
Origineel bericht van: cookie monster
Origineel bericht van: Michel
Het is niet toegestaan binnen die 30 dagen dezelfde artikelen nogmaals aan te bieden. Staat je oude advertentie er nog, mag je geen nieuwe plaatsen.
ahaaa , 1 "advrtentie" per keeer !!



Goed dat men nu ook per item een advertentie moet plaatsen. Bij 3 of 4 artikelen in een advertentie is het nog te volgen maar d'r zijn ook waslijsten die totaal onoverzichtelijk worden.


Die meerdere artikelen is niet moeilijk te volgen met de nwe. regels de persoon kan nu immers de advertentie gedurende 14dgn blijven aanpassen dus de "lijst" zou in de theorie steeds korter moeten worden.

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann

ik vind het niet slecht.

dat je op je eerste bericht dingen kunt aanpassen, anders is het soms een waslijst van vragen.

 

en enkel per pm zal het overzicht houden.

opkuisen na 30 dagen vind ik ook niet slecht, voorkom je en vuilbak van gegevens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Één artikel (of set) per advertentie! In het onderwerp van ieder bericht plaats je een korte maar duidelijke omschrijving van het door jou aangeboden, gezochte of te ruilen artikel. Meerdere artikelen in één advertentie plaatsen is niet toegestaan. Verkoop je iets als SET mag dat uiteraard wel.

Oh nee. frown

Ik moet http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1972531 nog steeds opnieuw aanbieden omdat degene die alles over wou nemen me ermee had laten zitten.

Nu zal ik dus iets van 50 threads moeten openen. En ik wil alles ook graag tegelijk aanbieden omdat ik niet ieder dingetje los wil verkopen en er meestal wel iemand is te vinden die meerdere dingen in één keer wil hebben. Scheelt ook in verzendkosten.

Was ik maar iets eerder geweest. 50 threads. cry

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Tja, je kunt het altijd nog als complete set voor één prijs aanbieden wink

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Tja, je kunt het altijd nog als complete set voor één prijs aanbieden wink

Ja daar zit niemand op te wachten.. Moet ik nou echt voor ieder kabeltje en stekkertje een nieuw topic aanmaken? (en worden jullie er gelukkig van als ik dat echt doe?)

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leven bestaat uit compromissen;

Zou het een ideen zijn dat je tijdens de gehele levensduur van 30 dagen kan wijzigen in de advertentie? Dan kun je alsnog een hele lijst in 1 advertentie zetten en gewoon schrappen wat verkocht is.

Het is maar een idee, maar kan volgens mij wel werken.

 

Voor de rest zit niemand te wachten op al die berichtjes met de tekst "je hebt een PM", dat zie je zo ook wel als je het forum opent.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Al die 'je hebt een PM' en al die andere off-topic discussie in de 2ehands forums leverden ons te veel werk op. Daarvoor waarschuwen had geen enkele zin. Het gebeurde gewoon steeds weer.

 

Wij moe(s)ten al die berichten controleren en dat was niet meer te doen.

 

Vandaar dat je dus nu geen reactie meer kunt plaatsen en om die reden mag er dus ook maar één artikel of één set in één advertentie.

 

Reactie mogen alleen via PM. Dus geen 06-nummers, geen email adressen e.d. in de advertenties. Het eerste contact loopt via sat4all en als je daarna via email of telefoon verder wilt prima.

Als iemand de boel besodemietert moet de koper ons zijn PM conversatie kunnen sturen.

 

De meeste spullen die jij te koop had staan zijn los nauwelijks of niet verkoopbaar, dus 50 losse advertenties heeft sowieso geen zin. wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel

Vandaar dat je dus nu geen reactie meer kunt plaatsen en om die reden mag er dus ook maar één artikel of één set in één advertentie.

Ik zie het verband niet. Reacties in topics plaatsen mag niet meer (ok, vind ik prima) maar dan komt er: "DUS je mag geen lijstjes meer posten".

Er is toch geen enkele reden waarom dat niet meer zou gaan?

Het staat qua verband voor mij op gelijk niveau met "Je mag niet meer wildplassen DUS je moet voortaan een rode vlag op je auto plaatsen.". wink Ik snap gewoon niet waarom/hoe een reactieverbod lijstjes uitsluit.
Citaat:
De meeste spullen die jij te koop had staan zijn los nauwelijks of niet verkoopbaar, dus 50 losse advertenties heeft sowieso geen zin. wink

Nou ik kan best 50 losse topics openen, en dan gebruikers er in ieder topic op wijzen dat ik nog meer topics heb, en dan moet iedereen zich scheel zoeken om alle spullen te vinden die ik in de aanbieding heb.

Maar er zijn vaak wel genoeg mensen te vinden die een paar kleine dingetjes tegelijk willen kopen, maar welke paar kleine dingetjes verschilt per persoon. Daarom is het handiger als ik een lijstje kan posten.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je kunt je bericht om voor de hand liggende redenen maar een beperkte tijd bewerken.

 

Dan is het niet praktisch een hele waslijst in één bericht te plaatsen, want je verkoopt vast niet alles in één keer en je hebt dan geen enkele mogelijkheid om te voorkomen dat leden je gaan PM'en voor spullen die je niet meer hebt.

 

Het is besloten, het blijft zo, dus hier moet je het mee doen.

 

Wij zitten niet te wachten op al het extra werk dat de andere methode met zich mee brengt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...