Ga naar inhoud


UTP kabel trekken


DINGES

Aanbevolen berichten


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Dit is niet toegestaan.

 

Sterk en zwakstroomkabels hebben niets bij elkaar te zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet gewoon wat extra gaatjes boren en via kruipruimte, zolder, kast, verlaagd plafond, achter de gordijnen langs langs de verwarmingsbuizen, achter de plinten of wat dan ook die extra kabels leggen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

een goede set lan over power adapters.. werkt hier geweldig!!

( of een setje naar boven, en de rest bedraad)

 

groetjes,

 

Maestro

- - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - -

 

** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maestro
een goede set lan over power adapters.. werkt hier geweldig!!
( of een setje naar boven, en de rest bedraad)

groetjes,

Maestro


Ik heb hier ook een setje in gebruik (tijdelijk totdat de kabels zijn getrokken) en het werkt inderdaad prima.
Het enige dat ik merk is dat ze minder stabiel zijn als er heel veel data verplaatst moet worden zoals van mijn PC naar de NAS.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of gewoon draadloos?

Je kunt nu al 300Mb gebruiken (dus nog sneller dan cat5) en dat werkt ook probleemloos.

 

Zelf hoeft het voor mij niet met al die drl. zooi in huis, want tel maar eens op wat er allemaal zit

stuk of wat drl telefoons, stuk of wat GSM's, drl beveiliging, drl weerstation, drl. koptelefoon, drl thermostaat en ga je de computers ook nog drl maken dan is er nog maar weinig extra nodig om de TL's spontaan te laten branden :D

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Of gewoon draadloos?
Je kunt nu al 300Mb gebruiken (dus nog sneller dan cat5) en dat werkt ook probleemloos.
Gerrit


Ik dacht toch echt dat CAT5 kabel Gigabit Ethernet aan kon en dat is toch echt iets sneller 300mb... :-)

digipaps

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Ik dacht toch echt dat CAT5 kabel Gigabit Ethernet aan kon en dat is toch echt iets sneller 300mb... :-)

CAT5 niet, CAT5e wel.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Of gewoon draadloos?
Je kunt nu al 300Mb gebruiken (dus nog sneller dan cat5) en dat werkt ook probleemloos.

:D

suc6

Gerrit


300 Mbit is 2 kanten bij elkaar opgeteld. Een richting is 150 Mbit en dan moet je heel dicht bij de router zitten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees creatief.

 

BV eerst kabel naar zolder en vanuit daar naar de kamers eronder.

 

UTP-kabel mag probleemloos 100 meter lang zijn dus een omweg is niet erg.

Een onderlinge snelheid van 100 MB is genoeg, dus overweeg om 2 verbindingen via 1 utp-kabel te maken.

Er zijn hier speciale truukverloopjes voor te koop.

Of je maakt het zelf. Zie blz 11 van de bijlage

UTP-netwerk-rptechniek_aansluitschema.pdf

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Origineel bericht van: gerrit B
Of gewoon draadloos?
Je kunt nu al 300Mb gebruiken (dus nog sneller dan cat5) en dat werkt ook probleemloos.
Gerrit


Ik dacht toch echt dat CAT5 kabel Gigabit Ethernet aan kon en dat is toch echt iets sneller 300mb... :-)

digipaps


Cat5e kan inderdaad Gigabit aan, maar wie doet dat en kan dat?
In een woonhuis met korte afstanden en als alles netjes is aangelegd kan het misschien dan nog wel maar zodra je met grotere afstanden werkt gaat je dat met alleen een gigabit switch en gigabit netwerkkaartje niet meer lukken op 5E.
Voor zover ik me dat nog kan herinneren worden bij gigabit op 5e alle 8 aders gebruikt omdat het anders niet kan en ik kan het verkeerd hebben maar denk niet dat veel thuisgebruikers zoiets voor elkaar krijgen.
Als je dan echt snel wilt leg dan meteen glasvezel,is dunner, wordt niet beinvloedt door andere kabels, zou mischien zelfs nog wel bij in je electrabuis mogen en ook 10 Gig is dan geen probleem.
Nadeel is dan wel dat je wat extra apparatuur nodig hebt :D

suc6

gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerrit

 

Lees de IEEE Standards er eens op na :-)

 

Specifications for 1000 Mb/s Operation over 4 pair of Category 5 Balanced Copper Cabling, Type 1000BASE-T

 

Echt over de vertrouwde Cat5 kabel hoor, in het verleden enkele honderden kilometers van die troep gelegd en ook werkend met giga ethernet. Hangt wel mede van je apparatuur af en of het een gecertificeerd netwerk is.

 

digipaps

 

p.s. ik geef toe dat een Cat6 hiervoor de betere keuze zou zijn of glas uiteraard.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt echt nog geen CAT6 nodig, ik heb hier CAT5e van digitus (60 euro voor 305 meter o.i.d.) en ik haal via 2 3com switches 123MB/s = 984Mb/s en die snelheid is ook de max. van de HDD die er in zit.

 

Als je een hoge snelheid wil kunnen halen zorg dan dat je:

PC en server snel genoeg is.

Je goede netwerkkaarten en switches hebt.

Outlets gebruikt want op stugge kabel mag je geen connector knijpen.

Geen knikken in de kabel hebt.

De kabel van van onderen naar boven legt aangezien er een richting in de kabel zit en anders kom je niet goed uit met de draai bij de outlet.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline

Outlets gebruikt want op stugge kabel mag je geen connector knijpen.



Wat een onzin waar haal je die wijsheid vandaan!!!!!!!!!!!!!!

ik instaleer al jaren WIFI en ik gebruik daar altijd stugge( of te wel massief kabel voor) en dat werkt gewoon perfect!!

Bij een goede verbinding is een goede afgeschermde kabel het belangrijkst!!!!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...