Ga naar inhoud


[M$ wil graag upgrades naar Win 7 en IE9]


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Golfdiesel
Origineel bericht van: wiz

En al die satellietrecievers? Thuis nasjes? Firewalls? Voip centrales?

een Linux telefoon (Google Android).



Android is met al die wijzigingen in de kernel nauwelijks meer linux te noemen.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
Origineel bericht van: Hellum
@wiz Visio 2007 draait hier (net als de rest van office 2007 trouwens) probleemloos onder Wine

MVG. Gerard


Klopt, maar die versies die wij hebben inmiddels weer niet. En dan loop je weer te knoeien met stencils die niet compatible zijn en bestanden die niet uit te wisselen zijn.

En ach, eigenlijk vind ik het wel prima zo. Vroeger beheerde ik me laptop zelf en was het als de hardware stuk zou gaan een kwestie van laptop in thuisnetwerk hangen, booten van netwerk, clonezilla image terugzetten en 20 minuten later werkt alles weer, nu duurt het wat langer...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Zuppelan
Citaat:
Zodadelijk komt Microsoft met een Tablet? Daar zijn ze echt VEEEEL te laat mee.


Niet dat ik me heel comfortabel voel ten voordele van Microsoft te argumenteren, maar hier is de geschiedenis toch wel ten voordelen van Microsoft. Microsoft was het eerst met Tablet PC's. Volgens Wikipedia ddateert hun initiatief uit 2001. Dat is fenomenaal geflopt. Nu lukt het Apple wel.


Klopt, het was een uitgeklede versie van xp met touch screen implementatie. Maar niet te vergelijken met de huidige tablets. Het ontbrak destijds aan fatsoenlijke touch screens, en aan applicaties die er mee overweg konden.

En als je geen apps hebt voor een tablet, wat moet je er dan mee?

Overigens, als men windows 7 een beetje netjes in elkaar had gezet, dan had het toch een eitje geweest om dat op een arm processortje te laten draaien in een tablet, of een andere niet intel low power cpu?? Touch screen support was er al.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Jullie relaas lezende over windhoos en lienux, is het jammer dat destijds os2 warp van IBM flopte.

Ik had het op een PC en vond het prettiger dan W, soepeler.

 

Jammer is het ook dat OSses als sun en anderen, inzekere zin onbetaalbaar zijn.

 

Graag zou ik alternatieven zien verschijnen voor de thuis PC, maar hier is wens de vader van de gedachte, wat nog lang zo zal blijven denk ik.

 

De opmerking, als w7 netter inelkaar gezet zou zijn, ik denk dat dit nu juist de kern is waarom alle W versies, de een meer dan de andere zo'n ontiechlijke puinhoop zijn, dat het werk is al een wonder tenoemen, en verbazend want IE kampt nog steeds met fouten uit IE 4 of 5, althans dat las ik in een wiki oid.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ach, Ubuntu is een aardig alternatief voor thuis. Ik draai overigens W7 Ultimate en heb de IE9 update al gedraaid, niks mis mee. Al doen zich wel wat compatibiliteitsproblemen voor hier en daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Ach, Ubuntu is een aardig alternatief voor thuis.


Ik gebruik Ubuntu juist niet voor thuis; op m,n reisnetboekje (Asus EEE) draait tot volle tevredenheid Ubuntu (je moet dat eens zien opstarten met z.n SSD) en thuis heb ik Win7 op m,n laptop.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste C,

 

OS/2 werkt(e) inderdaad perfect. OS/2 was een gezamenlijk project van IBM en Microsoft. OS/2 is niet geflopt, maar door Microsoft de nek omgedraaid.

 

Om OS/2 tegen te werken is Microsoft toen plotseling uitgekomen met Windows95.

 

Waarbij de tegenwerking gespeeld werd via de hardware afdeling van IBM. Toen nog een belangrijk product van IBM. Deze zouden Windows 95 niet meer geleverd krijgen. Etc. etc.

 

Hier heeft nog een OS/2 systeem jaren gedraaid, zonder ooit een probleem te hebben gehad.

 

De goede werking van Linux is nu mede te danken aan de ondersteuning van Linux door IBM.

 

Door het open karakter van Linux gaat de ontwikkeling zeer snel en zit Linux in steeds meer producten. Van Sat ontvanger tot super computers.

 

Microsoft is duidelijk op zijn retour. Geen enkele nieuwe trend heeft zijn oorsprong bij MS. Mogelijk als Steve Balmer vertrekt kan dit concern misschien nog overeind blijven.

 

Al bezit je veel geld, dan is het nog geen garantie voor succes. Resultaten uit het verleden zijn ....... etc.

 

En monopolies worden eens afgebroken.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M$ is altijd al trendvolger + copycat geweest.

Ik draaide al windowsachtig op mijn C-64 lang geleden (GEOS)

Maar Atari zat zelfs al daarvoor.............

 

Linux is echt alleen voor de handige jongens willen ze iets meer dan Open Office. aan Linux kun je ook echt je handen branden. Zeker aan de latere Kubuntus. Dat heb ik geweten ook.

(Ook de aan/uit knop) En er zijn dus wel degelijk betaal/koop distro's. Altijd geweest. Heb HP DV9700 die gaat dus geen Win 7 doen, en ook geen fatsoenlijke linux omdat de special driverrs niet door HP aangereikt zullen worden. Trieste van Laptops............. Geen componentwissel mogelijk of vrij moeilijk. Er zijn trouwens aaast Apple , Linux en de windowsjes andere minder bekende bestuurssystemen (b.v. Beos).

 

Kort door de bocht, max. na 3 jaar word je "abgezockt" in de beurs ...... M$ vaak lachende certified meegenieter

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: rudolfdebeer
M$ is altijd al trendvolger + copycat geweest.


Onder het motto "Beter goed gejat als slecht bedacht" :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Niet eens goed gejat. Een C-64 zou ook nu nog een een zeer zinvol werkpaard op kantoor zijn. Hem jaren in de zware industrie vol toegepast toen IBM-PC niks voorstelde.

 

Die Apple II's waren het helemaal niet......

Nu willen ze allemaal linux boxen. Ben begonnen met een analoge chinese Morgan's clone. en die was verdomd goed op die Astra. Heb hem nog......

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudolfdebeer
Niet eens goed gejat. Een C-64 zou ook nu nog een een zeer zinvol werkpaard op kantoor zijn. Hem jaren in de zware industrie vol toegepast toen IBM-PC niks voorstelde.


Je hebt het over een Commodore-64? Waar ik als 6 jarige ventje begin 80-iger jaren met een power cardridge spelletjes kraakte en me pa met een soldeerbout van alles en nog wat aanpaste?

Dat waren leuke dingen en leuke tijden. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: rudolfdebeer
Niet eens goed gejat. Een C-64 zou ook nu nog een een zeer zinvol werkpaard op kantoor zijn. Hem jaren in de zware industrie vol toegepast toen IBM-PC niks voorstelde.


Je hebt het over een Commodore-64? Waar ik als 6 jarige ventje begin 80-iger jaren met een power cardridge spelletjes kraakte en me pa met een soldeerbout van alles en nog wat aanpaste?

Dat waren leuke dingen en leuke tijden. smile


GEWELDIGE tijden !!

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...