Ga naar inhoud


"scheel" kijken gevoel bij 3D tv's?


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: cookie monster
3D = njet vooormij (helaas) !!
weges o.a. gen dieptezicht frown

Vervelend, dat is jammer voor je

Citaat:
OFF-Topic: 3D wel nnodzakelijk ??

Niets is noodzakelijk, maar 3D is heel eenvoudig in te bouwen, dus iedere nieuwe TV heeft 3D.

Citaat:
Zij die 3D aaankunnen , veeelplezier !! smile

Dank!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In de CT-magazine (FNL) heeft afgelopen maand een test gestaan.

Hierbij werd een groep mensen, die zelf nog geen 3d TV hadden, gevraagd om met de drie verschillende systemen divers materiaal te bekijken. Polarisatie werd door de meeste toch als beste ervaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SimonLeBon
In de CT-magazine (FNL) heeft afgelopen maand een test gestaan.
Hierbij werd een groep mensen, die zelf nog geen 3d TV hadden, gevraagd om met de drie verschillende systemen divers materiaal te bekijken. Polarisatie werd door de meeste toch als beste ervaren.


Dat klopt helemaal, zie dit berichtje op dit forum.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dat 3D is leuk... voor een keer.

 

Ik zou dat niet als koopargument meenemen, want waarschijnlijk ga je na 1 x proberen, werkelijk nooit 3d kijken.

 

Ik heb nu zelfs 2d naar 3d conversie en wat denk je. Ik kijk werkelijk nooit 3d. Dat wordt (is) volgens mij de flop van het decennium. Misschien dat 3d zonder brilletjes een kans maakt, maar dat hoeft voor mij eigenlijk ook niet zo...

 

Gewoon een goed beeld is volgens mij vele malen belangrijker dat dat hele 3d gebeuren.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ik heb geen rode uitlopers of zoiets, heb juist kleur en halo gecorrigeerde lenzen van Zeiss.
maar ik bedoelde dat er niet langdurig mee naar tv te kijken is zonder hoofdpijn te krijgen of de ogen oververmoeid worden,

omdat het focus gedeelte voor verzien erg beperkt is en je nekspieren altijd onder spanning staan hetgeen tot hoofdpijn leidt

en als iemand iets te kortbij voor mijn gezicht houdt afbeelding of tekst / laat staan ik moet een A0 tekening controleren die op tafel ligt, wordt ik duizelig door die multifocus
zet ik de leesbril op of de normale bril heb ik dat niet.

de vraag was of andere mensen het herkennen met variofocus, dus ja excl. rood.

Psychosammie heeft een belangrijk punt aangesneden, je hersenen gaan 3D interpreteren als werkelijkheid, DUS OOK als de camera beweegd om een object interpreteren de hersenen het beeld 3D met licht en schaduw invalshoek (hetgeen richting wijziging betekend) en TOCH ontbreekt de belangrijke sensorische melding van het lichaam dat je beweegt (het evenwicht orgaan en druk / gewicht G-force)

een 3D film bekijken van 5 minuten van een rollercoaster ritje (stilzittend in stoel) was op een universiteit in Australie genoeg om meer dan 75% van de probanten kostmisselijk te maken.

nu nog de Gforce TVzetel dus :D


ik kan niet voor big twin antwoorden, maar ik wordt onwel met 3d teevee.
ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: bigtwin
Dat 3D is leuk... voor een keer.
...Dat wordt (is) volgens mij de flop van het decennium. Misschien dat 3d zonder brilletjes een kans maakt, maar dat hoeft voor mij eigenlijk ook niet zo...


Het is nu al bewezen dat het niet zo is. De verkoop heeft een enorme boost gekregen juiste door de introductie van 3D TV.

Heel veel mensen verruilen hun 2D TV momenteel vroegtijdig door een 3D TV, dus dat geeft al aan dat de gemiddelde consument er dus heel anders over denkt.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In de bioscoop is het passief en ik krijg na 1,5 a 2 uur ook het gevoel dat ik scheel kijk. Onlangs heb ik nog pirates of the caribbean on stranger tides in een IMAX bios gekeken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik had het 'probleem' ook bij de voormalige JT bioscoop in Eindhoven waar de Barco projector wel dezelfde techniek gebruikte.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: grunnsat
Brildragers weten dat iedere nieuwe bril gewenning vraagd, alles lijkt in het begin vervormd etc.

Dat fenomeen komt in meer en mindere mate voor inderdaad, met name als de vorm, dan wel het formaat van de glazen afwijken van de vorige.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...