Ga naar inhoud


"scheel" kijken gevoel bij 3D tv's?


Aanbevolen berichten

  • Moderator

Omdat ik langzaam aan het sparen ben voor een andere tv ben ik eens naar een winkel geweest om te kijken hoe de tv's tegenwoordig zijn.

 

Met name de 3D techniek.

Ik ben brildrager en heb varifocale glazen.

Daarmee zie ik bij een gewone beeldbuis al rode uitlopers aan de zijkant van de tv als ik niet door het "scherpe" gedeelte van me bril kijk.

Kijk ik recht door de bril dan is er niks aan de hand.

 

Nu had ik in die winkel bij ALLE 3D tv's binnen no time hoofdpijn en vooral bij beelden die "dichtbij" en aan de zijkant van het beeld een gevoel dat mijn ogen ingedrukt werden.

 

Hebben meer leden hier last van of is 3D varifocus brildrager onvriendelijk?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac

Er zijn berichten dat men werkt aan 3D techniek, waarvoor je geen 'flapperbrillen' nodig hebt. Misschien daarop wachten?

 

Mensen worden nu natuurlijk gekgemaakt met 3D tv's, terwijl er weinig (of geen?) uitzendingen zijn, die die techniek ook daadwerkelijk gebruiken. Dat in je achterhoofd houdende kun je natuurlijk ook voor een niet-3D exemplaar gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren Varifocus, negens last van. Ik weet wel dat heel veel opticiens niet goed in staat zijn een bril aan te meten. Dat is wel eens getest, en met bedroevende resultaten.

 

Verder kan er ook nog verschil in merk en type brilleglas zitten.

 

Terug komend op 3D TV, je hebt waarschijnlijk alleen maar met een shutterbril gekeken? Probeer eens de 3D polarisatie TV's van LG (en over een maandje Philips ook). Daar kun je binnenkort ook zo'n zonnebril clip van krijgen die je zo op je bril klikt. Ik keek eergisteren nog naar zo'n TV. Ze konden de afstandsbediening van de BluRay speler niet vinden, dus een echte 3D film afspelen ging niet. Toen maar pseudo 3D geprobeerd met een gewone film. Verbijsterend resultaat, je zag echt diepte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: grunnsat
Terug komend op 3D TV, je hebt waarschijnlijk alleen maar met een shutterbril gekeken? Probeer eens de 3D polarisatie TV's van LG (en over een maandje Philips ook).

Die bedoelde ik dus smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels ook op de leeftijd dat ik varifocus mag dragen :D maar rode uitlopers heb ik nog nooit gezien. Zou zomaar door de glazen kunnen komen?

 

Daarnaast is het mogelijk dat jij niet tegen 3D kan. Je hersenen raken er overbelast van doordat de 3D verhoudingen niet kloppen. Het blijft immers een truc omdat je TV 2D blijft.

 

Ik zou zeggen, vergeet dat 3D. Is voor een paar films leuk maar daarna heb je het wel gezien!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geen rode uitlopers of zoiets, heb juist kleur en halo gecorrigeerde lenzen van Zeiss.

maar ik bedoelde dat er niet langdurig mee naar tv te kijken is zonder hoofdpijn te krijgen of de ogen oververmoeid worden,

 

omdat het focus gedeelte voor verzien erg beperkt is en je nekspieren altijd onder spanning staan hetgeen tot hoofdpijn leidt

 

en als iemand iets te kortbij voor mijn gezicht houdt afbeelding of tekst / laat staan ik moet een A0 tekening controleren die op tafel ligt, wordt ik duizelig door die multifocus

zet ik de leesbril op of de normale bril heb ik dat niet.

 

de vraag was of andere mensen het herkennen met variofocus, dus ja excl. rood.

 

Psychosammie heeft een belangrijk punt aangesneden, je hersenen gaan 3D interpreteren als werkelijkheid, DUS OOK als de camera beweegd om een object interpreteren de hersenen het beeld 3D met licht en schaduw invalshoek (hetgeen richting wijziging betekend) en TOCH ontbreekt de belangrijke sensorische melding van het lichaam dat je beweegt (het evenwicht orgaan en druk / gewicht G-force)

 

een 3D film bekijken van 5 minuten van een rollercoaster ritje (stilzittend in stoel) was op een universiteit in Australie genoeg om meer dan 75% van de probanten kostmisselijk te maken.

 

nu nog de Gforce TVzetel dus :D

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb in die winkel ook die polarisatie filter techniek gezien en daar had ik hetzelfde.

 

Dat uitlopen van rood is bij een gewone beeldbuis tv, bij een lcd lijkt me dat onmogelijk.

 

De brillenglazen zijn varifocus glazen van essilor. Het is wel zo dat ik 4x terug ben moeten gaan omdat er mankementen aan de bril waren.

De 4x keer ben ik zelfs uitgeflipt en het is de laatste keer dat ik daar nog een bril koop.

Ga je extra naar een duurdere brillenzaak en dan zitten er prutsers frown

 

De glazen zitten nu nog los in het montuur door de verkeerde geslepen vorm.

Ik ga de volgende keer wel weer naar een goedkopere zaak. Met het huismerk heb ik het iig helemaal gehad.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Met het huismerk heb ik het iig helemaal gehad

hebben ze achter in het schuurje een eigen slijperij ? :D

er zijn wel qua variofocus twee types mogelijk
t.o.v. het glasformaat
1 meer verzicht gedeelte en klein lees gedeelte
2 meer lees gedeelte en klein verzicht gedeelte

keuze 2 had ik gemaakt en dat was op eigen risico
ja zo iets moet je maar weten dat zulks niet bij iedereen goed komt
dus geen aanpassing of geld terug garantie.

maar des al niet te min
ik neem twee brillen de volgende keer, met een mooi leren etuitje aan de broekruim geen probleem
heb ik ook jaren voor de zonnebril gebruikt.

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn speciale varifocale brillen voor gebruik in huis om het zo maar uit te drukken. Die brillen zijn geschikt voor beeldscherm gebruik, lezen etc. Je mag er niet mee autorijden.

 

Nog even terug naar het scheel kijken bij 3D TV.

 

Ik vermoed dat dit een kwestie van gewenning is. Brildragers weten dat je altijd moet wennen aan een nieuwe bril. Twee jaar geleden kreeg ik een nieuwe ooglens, en het brilleglas voor dat oog is veel minder sterk als het andere brilleglas. Het heeft een paar weekjes geduurd voordat ik niet meer het gevoel had dat de hele wereld bewoog en vertekend werd. 3D TV zal ook zo'n gewenning vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
omdat het focus gedeelte voor verzien erg beperkt is en je nekspieren altijd onder spanning staan hetgeen tot hoofdpijn leidt


Dat snap ik niet. Voor veraf kijken kijk ik normaal recht door de bril. Voor lezen moet ik door de onderkant van de glazen kijken. Kost mijn nek dus geen enkele moeite.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast s10gebruiker

3d tv is idd leuk voor 3d films via een 3d bluray speler,maar een beetje satkijker weet dat er aantal 3d zenders zijn die prachtige 3d beelden laten zien.sport op eurosport 3d is 1 van de zenders dat deze 3d techniek het kijken waard is . het geeft een echt beeld weer hoe je bv tennis hoort te zien.

inderdaad is LG de eerste met cinema 3d waarbij je geen shutterbril bij nodig hebt.ik zelf heb al een 3d tv van lg met shutterbril maar ben aan het sparen voor een cinema 3d tv met "gewone"bril

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sparen voor toch weer een andere tv?

Ik ben van plan om binnenkort ook een 3D tv te gaan kopen.

Ik heb bij die winkel waar ze toch niet gek zijn zo`n tv met polarisatiesysteem bekeken.

Op het eerste gezicht ziet het er aardig uit, maar als je dicht bij het scherm komt zie je van die dunne zwarte lijntjes.

Ook de halve resolutie brengt zo zijn twijfels.

Hoe is jouw ervaring met de polarisatie tv?

Wat ik zelf momenteel overweeg is een 46 inch Samsung uit de 7000 serie.

Dit toestel heeft een rand van slechts 1 centimeter, ziet er dus heel mooi uit.

Heeft LED verlichting i.p.v. CFL en kan ook nog lokaal dimmen.

Is ook nog eens zuiniger dan mijn 40 inch Sony Bravia die ik nu nog heb.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Sparen voor toch weer een andere tv?
Ik ben van plan om binnenkort ook een 3D tv te gaan kopen.
Ik heb bij die winkel waar ze toch niet gek zijn zo`n tv met polarisatiesysteem bekeken.
Op het eerste gezicht ziet het er aardig uit, maar als je dicht bij het scherm komt zie je van die dunne zwarte lijntjes.

En als je nog dichter bij komt zie je de afzonderlijke pixels, en dat wordt erger naarmate de TV groter wordt. Dus als je een heel kleine TV koopt heb je daar geen last van :D . Moraal van het verhaal: Als je geen zwarte lijntjes op de normale kijkafstand ziet heb je ook geen probleem.

Citaat:
Ook de halve resolutie brengt zo zijn twijfels.

Is al herhaaldelijk aan de orde geweest op dit forum. Dat blijkt in de praktijk niet of nauweljks van invloed te zijn.

Citaat:
Hoe is jouw ervaring met de polarisatie tv?
Wat ik zelf momenteel overweeg is een 46 inch Samsung uit de 7000 serie.
Dit toestel heeft een rand van slechts 1 centimeter, ziet er dus heel mooi uit.
Heeft LED verlichting i.p.v. CFL en kan ook nog lokaal dimmen.

Ze staan alleen bekend om hun bleeding problemen. Maak dus een goede afspraak met je leverancier dat je het toestel om kunt ruilen als het bleeding verschijnselen heeft. En je zit natuurlijk vast aan (dure) shutterbrillen, dus als je meer brillen wilt is dat vrij prijzig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3D = njet vooormij (helaas) !!

weges o.a. gen dieptezicht frown

 

OFF-Topic: 3D wel nnodzakelijk ??

 

Zij die 3D aaankunnen , veeelplezier !! smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...