Ga naar inhoud


[Satelliet] BBC HD gaat in DVB-S2 moduleren


Mrbeam

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: roymar
Origineel bericht van: Zuppelan
Origineel bericht van: Golfdiesel
Teveel zenders op één transponder is gewoon een centenkwestie, de afzetmarkt in NL is zo klein voor een satelliet provider dat ze wel moeten.


Wij tellen die centen er ander voor neer. De Britten en Duitsers niet. In Nederland wordt relatief veel aan televisie uitgegeven.

Ik weet niet of je de prijzen van Sky wel eens bekeken hebt, maar die zijn erg hoog en op sommige zenders is de beeldkwaliteit ook matig


Die zenders zijn vaak om te janken bij sky uk, lage reso van 544x576(hoort gewoon mininaal 704x576 tezijn vind ik) en weinig bandbreete, de hd kanalen daarin tegen zijn gewoon perfect en idd vrij hoge bitrates waneer nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is wel overdreven dat het baggerslecht was bij het Eurovisie Songfestival... maar ik geef toe dat dit niet had gemoeten!!! Hopelijk doet CDS in ieder geval binnenkort dezelfde stap... maar dan meteen goed en overstappen naar DVB-S2 - 8PSK. Met een FEC van 2/3 is dan nog ruim voldoende regenreserve met multytennes.... Dan kan zelfs de kwaliteit iets omhoog zodat de encoders het wel halen (er is echt maar af en toe deze extra hoge bitrate nodig)... en er kan nog een HD(+SD) zender bij...

 

Wel is het inderdaad niet zo dat je zomaar kunt overstappen naar 8PSK. Ook o.a. de zender op het uplink station moet daar geschikt, ofwel fasevast, genoeg voor zijn. Nog lang niet alle uplink versterkers zijn daar geschikt voor....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mrbeam
Omschakeling is een feit.


Zonet een rescan gedaan van de transponder met de nieuwe gegevens.
Naast BBC HD en BBC One HD, vind ik nu ook ITV1 HD (gecodeerd) en 6942, 6945 terug.
6945 lijkt een dubbeltje te zijn van BBC HD.
Op Lyngsat vind ik geen referentie terug naar deze twee kanalen.

Iemand enig idee wat hier de bedoeling van is?

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pletskop
ITV1 HD (gecodeerd)

Via de complete lijst vind ik twee ongecodeerde ITV HD kanalen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mrbeam
Wat er met de extra bandbreedte gaat gebeuren is nog niet bekend gemaakt.

De extra bandbreedte gaat vrijwel zeker gebruikt worden om oa Wimbledon in 3D uit te zenden.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Itt tot voor de omstelling is er wel één zender bijgekomen (ITV1 HD, gecodeerd), of zat deze altijd al op deze transponder? Wanneer er per HD zender ong 12Mbit wordt gebruikt kan er geen HD zender meer bij, tenzij op kwaliteit wordt ingeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Waarom moeten hier alle "experts" iedere keer weer het handwerk van CDS kritiseren? Er moeten iedere keer weer betere encoders aan te pas komen. Als zo´n investment nu een keer gedaan is dan gaat men daarmee verder.
Ga er maar van uit dat CDS echt wel weet waar ze mee bezig zijn.

Dat zou ik graag doen, maar de ervaring leert gewoon anders, OOK op technisch gebied. Hoeveel dingen hebben in 1 keer gewerkt zoals bedoeld en hoeveel dingen werken perfect met apparatuur die DVB-compliant is (i.t.t. "gecertificeerd"). Tel daar nog even bij de gemiddelde doorlooptijd voor het oplossen van een technisch probleem (hint: tel in maanden, soms meer dan een jaar...)

Ik weet bijna zeker dat die "betere" encoders helemaal niet nodig zijn en dat het al een stuk zou helpen als ze een keer de manual zouden lezen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...