Ga naar inhoud


[Satelliet] BBC HD gaat in DVB-S2 moduleren


Mrbeam

Aanbevolen berichten

... in het bijzonder omdat de huidige concensus is dat de huidige MPEG2-encoders dicht liggen bij wat technisch mogelijk is. Encoderfabrikant zullen ongetwijfeld mooie verkooppraatjes houden hoeveel ze hun encoders nu weer verbeterd hebben, maar ze kunnen gewoonweg niet voorbij de grenzen die MPEG2 oplegt.

 

(We zijn aan het afdwalen van het onderwerp...)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Er zijn zeker zaken die beter kunnen, maar voor een kleine speler biedt CD zeker waar (kwantiteit) voor zijn geld, en daarnaast een voor die prijs verdedigbare kwaliteit.

 

De tendens op ons forum is meestal dat men meer zenders voor minder geld wil hebben.

 

Wanneer je deze thread doorleest, zijn er leden die ervoor pleiten, de foutcorrectie op te offeren voor...meer capaciteit, waarna een ander lid meteen voorstelt, op die capaciteit te gaan gebruiken voor nog meer zenders....

 

Wil je betere kwaliteit, kan je ook kiezen voor het upgraden van je ontvanger, die is namelijk voor een belangrijk deel bepalend, hoe je de beeldkwaliteit ervaart.

 

Wil je dat CD een hogere bitrate gaat leveren per programma, voor dezelfde kosten, zal je zenders moeten inleveren of gaan betalen voor meer transponders.

 

Maar het gaat hier over BBC HD en niet over CD.

Een CD fastscan levert de nieuwe instellingen voor de zenders die overgegaan zijn op de DVB-S2 codering.

 

De britten betalen een behoorlijk bedrag aan kijk en luistergeld, dan kan je, evenals de duitsers je de luxe permiteren van een hoge bitrate.

 

En nogmaals, de bitrate zegt niet alles over beeldkwalitei!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat de link naar dezelfde audio/video PID is???

 

Er gaat momenteel een TAMTAM rond dat de bandbreedte in eerste instantie gemaakt is niet voor betere kwaliteit, maar voor BBC-3D tijdens een zeer bekend tennistoernooi in Londen.

 

Ondanks dat ITV1-HD toch een NDS ECM pid heeft is deze altijd nog FTA geweest. Alleen ITV2,3 en 4HD zijn gecodeerd.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jassy
De PID's van BBC HD en 6945 zijn hier hetzelfde.

Dat zag ik ook, maar de ene heeft EPG en de andere niet... confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een Noob vraag, maar de BBC HD en BBC 1 HD zijn voor mij uit de lucht. Moet ik ze opnieuw inscannen na deze wijziging?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast papillon

Ik ben er nu een paar keer mee bezig geweest, opnieuw ingescand maar beeld ho maar, "no signal" op de 2 BBC's..Ik werk met een Azbox P.HD en weet echt niet waar ik het moet zoeken, heel vreemd...Daar gaat m'n formule 1 zondag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een handmatige transponderscan doet, vergeet dan niet bij 'systeem' DVb-S te veranderen in DVB-S2. Anders kan je scannen wat je wil, maar dan blijf je niets zien.

 

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast papillon

Het is me nu wel gelukt: scan all frequenty en bij modulation DVB-S2/8PSK: bij DVB-S2/QPSK vond hij ze wel maar geen beeld, ik ben gered, blijft een spelletje he

 

groet Pim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...