Ga naar inhoud


hypotheekrente vastzeten ?


loodvrij

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik geloof dat pas geleden bij radar een goeie tip kwam.

 

Als je in de grens streek bij duitsland woont dan loont het zich om eens over de grens naar een bank te gaan. Dan krijg je een rente tarief die veel lager ligt dan hier en met dezelfde garanties.

Er zijn zelfs al duitse banken die in de grensstreek dependances hebben voor nederlandse klanten.

 

Het is iig iets wat je kan uitzoeken. Je kan zo echt veel geld sparen.

 

hier een artikel van www.z24.nl

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac

Als je toch al denkt aan een deel aflossingsvrij en een deel spaarhypotheek, neem dan in gedachten mee dat dat twee verschillende hypotheken zijn. Je aflossingsvrije deel kan dan bv variabel zijn en je spaardeel rentevast.

 

Je hebt dan wat voordeel en weinig risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: loodvrij
en voor de duidelijkheid, ik ga van huren naar kopen
Ik dat geval heb je nog een paar grote voordelen:

-aanbieders moeten je 'binnenhalen', daar zijn extra kortingen voor beschikbaar, onderhandelen loont. Elke 0,1% korting zie je elke maand terug als winst voor je eigen portemonnee.

-de huizenmarkt is een puinhoop, veel huizen staan al erg lang te koop en de verkopers worden wanhopig. Vooral als ze al 2 jaar in hun nieuwe woning zitten, want dan vervalt de dubbele aftrek waardoor huizenbezitters financieel kopje onder gaan.

Daar kun jij gebruik van maken, de prijs kan nog veel verder omlaag. Biedt vèr onder de vraagprijs. Ook al is die al 20% gezakt, er kan nog gemakkelijk meer af. Desnoods moet de verkopende makelaar ook maar wat inschikken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: 1664
Vooral als ze al 2 jaar in hun nieuwe woning zitten, want dan vervalt de dubbele aftrek

Dat was 2 jaar, is nu 3 jaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: 1664
Vooral als ze al 2 jaar in hun nieuwe woning zitten, want dan vervalt de dubbele aftrek

Dat was 2 jaar, is nu 3 jaar.

Weet je dat zeker ?
Waar staat dat ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wist ik niet.

Mijn gevoel (voor wat het waard is) zegt me dat dit een nutteloze maatregel zal blijken te zijn. Als koper loont het nog meer om toch maar te wachten met kopen. Weliswaar lijkt de rente te stijgen (vooral de korte rente overigens) , maar de te verwachten verdere daling van de huizenprijzen compenseert dit ruimschoots. Het kost de staat dus vooral belastinggeld van anderen en (bijna) niemand zal profiteren. Alleen een jaartje langer ellende voor de onfortuinlijke verkoper.

 

Maar ja, als je verliefd bent geworden op die ene woning dan zijn statistieken nietszeggend. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: 1664
Mijn gevoel (voor wat het waard is) zegt me dat dit een nutteloze maatregel zal blijken te zijn.

De maatregel is natuurlijk bedoeld om mensen uit de problemen te houden, dus positief.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de rente altijd vastzetten. Het leven in de euro landen wordt steeds riskanter en de inflatie (en uiteraard rente) schieten omhoog... de rentestijging van volgende maand zal heus niet de laatste zijn! Bedenk dat als je je rente vastzet je 100% weet wat er komt, en door de inflatie wordt dit bedrag relatief gezien dus steeds minder. Afhankelijk van wanneer je alles vervroegd wil aflossen hoeft dit ook niet echt "duur" te zijn.

 

De tip om in het buitenland te kijken is uiteraard erg goed... de vraag is alleen of het makkelijk zal zijn een hypotheek te nemen voor een voor de bank in het buitenland gelegen huis.

Een andere tip is om ook de kleinere hypotheek verstrekkers niet te vergeten als Moneyou en tal van anderen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Sverige
door de inflatie wordt dit bedrag relatief gezien dus steeds minder.

Inflatie kan een reden zijn voor zoveel mogelijk aflossingsvrij. Je profiteert lang van fiscale voordelen en als het moment van aflossen daar is, is de schuld dusdanig door inflatie 'aangetast', dat het misschien nog 'een middenklasser waard is'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...