Ga naar inhoud


Camping schotel welke diameter ?


Daan

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Eduard07
Als je creatief bent, kun je er inderdaad voor zorgen dat de schotel inklapbaar buiten de camper bevestigd zit.
Ik ken Engelsen die heel Europa door gingen met een camper en een 80cm inklapbare schotel op het dak. Hebben ze jaren plezier van gehad. Ze hebben alleen op het vasteland een nieuwe tuner
gekocht, omdat ze er een van SKY hadden en daarmee konden ze niet vrij surfen op andere satellieten zoals Astra1 en Hotbird.
In oost-Europa hadden ze immers geen Freesat meer. Dus niks. eek


Ondertussen heb ik de spullen gehaald,triax schotel van 64, moet voldoende moet wezen voor Salou, ik vroeg me af wat de breedtegraad daar ongeveer is bij ons rond de 30 en daar ?
degene waarvan de schotel is die heeft er echt geen verstand van
ben benieuwd of hij de schotel daar kan installeren :D
hopend daar landgenoten te vinden op de camping...

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
degene waarvan de schotel is die heeft er echt geen verstand van.

ben benieuwd of hij de schotel daar kan installeren

 

Ik weet niet of geld een groot probleem is voor deze mensen.

Maar als instaleren een probleem op kan leveren.

 

Zou ik voor een vol automaat gaan.

Zoals b.v de oyster vision, de satenne van mobisat, Zen-matic, of de teleco magicsat ( easy ).

Maar daar zit natuurlijk wel een prijskaartje aan van tussen de € 1500,- en de € 2500,-.

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alventali
Citaat:
degene waarvan de schotel is die heeft er echt geen verstand van.
ben benieuwd of hij de schotel daar kan installeren


Ik weet niet of geld een groot probleem is voor deze mensen.
Maar als instaleren een probleem op kan leveren.

Zou ik voor een vol automaat gaan.
Zoals b.v de oyster vision, de satenne van mobisat, Zen-matic, of de teleco magicsat ( easy ).
Maar daar zit natuurlijk wel een prijskaartje aan van tussen de € 1500,- en de € 2500,-.


Dat zal het probleem niet wezen ik leg het van de week even uit hoe hij moet uitrichten heb ook zo satfinder erbij dus ik installeer hem nog even bij hem in de tuin kan ie zien hoe het ongeveer werkt makelijker kan het niet.



Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Daan
degene waarvan de schotel is die heeft er echt geen verstand van
ben benieuwd of hij de schotel daar kan installeren :D

Dat gaat lukken, ik heb 't mijn buur ook kunnen bijbrengen. Gewoon schotel + statief ff neergezet in de tuin en uitgelegd hoe hij elevatie moet berekenen middels GorbTrack, wat ik op z'n laptop heb gedeponeerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac

Dat gaat lukken, ik heb 't mijn buur ook kunnen bijbrengen. Gewoon schotel + statief ff neergezet in de tuin en uitgelegd hoe hij elevatie moet berekenen middels GorbTrack, wat ik op z'n laptop heb gedeponeerd.

Volgens mij gaat de losse pols nog sneller. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Dat zou je denken, maar als persoon in kwestie een beetje van a naar b naar c etc. trekt, dan kan de elevatie in 1 vakantie toch ettelijke malen wijzigen. Dat is voorkennis mbv GorbTrack wel erg handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Haal bij de lokale satboer een pisbakken stalen schotel van 80cm op voor tussen de 25 en 50 euro.
Gebruik 'm de laatste dag als skottelbraai en trap 'm daarna de container in.


Wow ! Lees ik goed ? En dat voor een Nederlander. :D

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te laat als advies maar ik gebruik een Technisat Multitenne 45 cm.

In ieder geval in heel Frankrijk geen probleem mee gehad (tot in Perpignan bij de Spaanse grens) dus die moet het in Spanje ook doen. Afstellen doe ik met de hand mbv van een SatLink WS-6906.

 

De meeste campings zijn niet vlak dus de elevatie is toch meestal mis en met de azimuth is het: dishpointer op je Android-GSM gebruiken; of opletten hoe de andere campeerders hun schotel hebben staan; of gewoon opletten waar de zon op zijn hoogst staat.

 

-----------------
GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.
Home of Satellite Director.
Azbox, Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

..is het dak van de camper van aluminium?

Zo ja, klim op het dak, hop even op en neer en je hebt de meest grote en ruimte besparende schotel die je maar kunt bedenken.

Het enige wat je nog hoeft te doen is het brandpunt opzoeken en met wat zoekwerk de LNB in een bepaalde hoek monteren om de astra te ontvangen.

Dit kun je bijvoorbeeld doen met een stang aan een soort van gootsteenontstopper.. :D

 

( even een geintje tussendoor ) laugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...