Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.09.20 voor de rebox 9000


noes

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Met de laatste versies software zijn over het algemeen de problemen rond vastlopen tijdens opnemen verleden tijd geworden.

Daarom is dit probleem volgens mij geen software gerelateerd probleem meer en hoort het niet meer in dit draadje thuis.

 

Misschien kan je eventueel nog proberen de huidige HDD opnieuw te formatteren, heb je dan nog steeds problemen zou ik hem vervangen.

 

Terug on topic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 208
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik sluit me aan bij Remo maar wil nog wel even toevoegen dat de AV-GP Serie de voorkeur heeft omdat deze serie specifiek voor Audio - Video apparaten zoals o.a. Satelliet receivers is ontworpen.

 

Een mogelijke optie zou de AV-GP WD10EVDS, 1TB kunnen zijn.

Kijk maar op Tweakers.net/pricewatch

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar weer terug on topic...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bootlaoder vervangen, nu 1.54 er op.

 

Op de wijze die remo aangaf, gegevens van AAF op de usb gezet en zo bootloader 1.21 van Atevio in de box gekregen (poorter werkte niet).

Dus nu was het een Atevio, na fabrieksreset (op de wijze die abrahahamsat had aangegeven) reseller aangepast met AAF naar Octagon, en octagon firmware geladen.

De door rebox weggehaalde bootloader 1.23 was met poorter ook niet in te laden zoals ook de firmware met de ingebakken bootloader welke ik eerst wilde proberen, vandaar mijn overstap naar Octagon.

 

Met HDF flasher bootloader 1.54 er in kunnen zetten, laatste versie software er opgezet.

Tussen alle handelingen wel een fabriekreset aangehouden.

Let wel op, het was geen 5 minuten klusje.

 

Zo te zien werkt alles heb alleen nog geen storingen, alle menu's kan ik benaderen en alles instellen.

Momenteel staat de laatste Octagon firmware er op en één dag uitgetest (had visite die alle zenders wilde bekijken en op ÉÉN het wielrennen opnam) geen enkel probleem tegen gekomen (even voor 18 uur de box weer offline gezet om de ET900 aan te sluiten voor de avond voorstellingen), had geen zin een probleem te verkrijgen ook al had ik dat niet meer verwacht met deze bootloader en firmware.

 

Na anderhalf jaar werkt dit kastje dus waar het voor bedoelt is al kan ik niet zeggen dat één dag alles uittesten voldoende zou zijn dus ga ik hem uitlenen aan vrienden (op voorhand sorry)met de garantie dat ik niet weet of ze al dan niet tv kunnen kijken met deze octagon/rebox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Na anderhalf jaar werkt dit kastje dus waar het voor bedoelt is al kan ik niet zeggen dat één dag alles uittesten voldoende zou zijn dus ga ik hem uitlenen aan vrienden (op voorhand sorry)met de garantie dat ik niet weet of ze al dan niet tv kunnen kijken met deze octagon/rebox.


Hoi catw.
Ik heb een heel raar geluidsprobleem, op mijn installatie.
Ik heb me HTC van Samsung al terug gebracht, maar daar kunnen ze niets ondekken.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ds_#Post2003753

Ik zou eigenlijk een andere pvr willen proberen, mag ik vragen waar jij ongeveer woont.

Ik woon zelf in Amsterdam.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry David1980,

 

De receiver gaat eerst mee op vakantie, niet met mij, en daarna hoogst waarschijnlijk naar mijn broer.

 

Met deze receiver heb ik nooit enig probleem gehad met het geluid, aangesloten via spdif.

Hier een paar huizen verder hadden ze ook eens een geluidsprobleem maar een flesje lucht heeft dat verholpen, even de stof weggeblazen (klepje had tijden, zonder aansluiting, open gestaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel jij het 'rare geluidsprobleem' waar jij een paar berichten terug over schreef?

Had je dit probleem dan niet met de vorige FW 1.08.94 of .75 of .52?

Als dat zo is ga dan even terug naar de vorige FW en controleer of het probleem dan niet meer aanwezig is.

Hiermee kun je in elk geval bepalen of het geluidsprobleem door de nieuwe FW 1.09.20 veroorzaakt wordt.

Ik heb in elk geval geen problemen met het geluid (via Toslink).

 

Wellicht heb je dit probleem al ergens uitgebreider beschreven maar misschien is het handig om het probleem of problemen (want jij schrijft problemen in meervoud) hier nogmaals te beschrijven.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Jürgen dat probleem bedoel ik niet.

 

Ik had het al geschreven, zomaar twee x een freeze. Gisteravond laat ging de rebox wat opnemen. En de afgelopen ochtend stond de Rebox nog aan, en had helemaal niets opgenomen.

Met de vorige versie's o.a. 094 en 075 had ik NOOIT problemen.

En nu dus wel, een beetje te veel toeval, of niet.

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk, althans nu begrijp ik het.

Je staat dan niet alleen want ik had ook al gemeld dat ik een freeze had.

Ook hier ging het fout tijdens een door de Timer Manager gegenereerde opstart waarna de ontvanger hing op Loader 1.23 en dus geen opname.

Tot nu toe maar één keer gebeurd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...