Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.09.20 voor de rebox 9000


noes

Aanbevolen berichten


  • Reacties 208
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

CITAAT:

misschien hebben jullie helemaal niets aan mijn antwoord, maar ik ben van de 108.75 nu ook naar de 109.20. gegaan, had eerst veel last van meldingen van gecodeerde zenders nu niet meer. kan nu ook niets vinden bij mijn Rebox wat het niet goed doet, kan nog komen wie weet, maar ik hoop het niet. gr. Gert

 

@Gert, wat voor loader versie heb je op jouw 9000?

 

@Cees, ik heb zelf loader 1.23 en FS 1.08.75. Behalve melding gecodeerde zender verder weinig problemen. Nieuwe FS met de USB stick laden gaat altijd prima. Maar al die teksten die ik voorbij zie komen over loader 1.54 middels porter en nul- modemkabel, wordt toch een brug te ver voor een "gewone" gebruiker.

Is dat niet anders op te lossen ? Voorlopig wacht ik met FS 1.09.20 zolang het TV kijken en regulier gebruik van mijn 9000 en 4000 niet teveel irritatie geeft. Zie op de rebox site ook nergens staan hoe aan Loader 1.54 te komen INDIEN tzt nodig ???

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
OK indrukken en dan de rode knop een aantal keren indrukken tot hij op tuner staat.
Daar even kijken of hij op tuner alle staat.
Als hij hier op tuner 1 of 2 staat dan kun je maar van een tuner gebruik maken.


Dit werkt inderdaad. Ook al gaf hij dus aan dat hij alles zou kopieren naar tuner 2, dat had 'ie niet gedaan. Door te doen zoals hierboven staat lukt het wel. Ik heb hier mee de zenderlijst van T1 naar T2 gekopieerd.

Dus tot nu toe is alleen de "teletext mix" het nadeel van v1.09.20 die ik tot nu toe gevonden heb.
Ik sla de opgenomen bestanden nog steeds op op de externe usb HDD. Als dit stabiel blijft ga ik de interne SATA (NTFS) schijf gebruiken voor opslag.

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pillo2
CITAAT:
misschien hebben jullie helemaal niets aan mijn antwoord, maar ik ben van de 108.75 nu ook naar de 109.20. gegaan, had eerst veel last van meldingen van gecodeerde zenders nu niet meer. kan nu ook niets vinden bij mijn Rebox wat het niet goed doet, kan nog komen wie weet, maar ik hoop het niet. gr. Gert

@Gert, wat voor loader versie heb je op jouw 9000?

@Cees, ik heb zelf loader 1.23 en FS 1.08.75. Behalve melding gecodeerde zender verder weinig problemen. Nieuwe FS met de USB stick laden gaat altijd prima. Maar al die teksten die ik voorbij zie komen over loader 1.54 middels porter en nul- modemkabel, wordt toch een brug te ver voor een "gewone" gebruiker.
Is dat niet anders op te lossen ? Voorlopig wacht ik met FS 1.09.20 zolang het TV kijken en regulier gebruik van mijn 9000 en 4000 niet teveel irritatie geeft. Zie op de rebox site ook nergens staan hoe aan Loader 1.54 te komen INDIEN tzt nodig ???

loader versie 1.23 gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een uitstapje naar de Octagon firmware (wat veel slechter werkte) Rebox 1.09.20 er op gezet.

Toen werd alles nog erger, tijdens kijken steeds fouten van MCAS plugin (die vreemd genoeg nog steeds scheen te werken),

melding 'Invalid smartcard' en blokken in het beeld.

Fabrieksreset werkte niet, box liep vast.

Heb toen met Porter bootloader 1.54 erop gezet, cleanup firmware geladen, en de systeeminstellingen weer terug gezet.

Alles lijkt nu weer te werken. (Even afkloppen...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Na een uitstapje naar de Octagon firmware (wat veel slechter werkte) Rebox 1.09.20 er op gezet.


Hoi Peter,

Wat werkte er tijdens het gebruik met de Octagon FW slechter en welke versie MCAS gebruikte jij dan i.c.m. deze FW?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
...Heb toen met Porter bootloader 1.54 erop gezet, cleanup firmware geladen, en de systeeminstellingen weer terug gezet.
Alles lijkt nu weer te werken. (Even afkloppen...)

Bij een firmware up/downgrade; of als je zelfs de plugin's weghaalt..dan blijft er vervuiling achter van de plugin's. Je hebt, zoals je aangaf, speciale tools die de plugin's echt op een low level weghaalt. Ik weet ook nog niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan en wanneer ik deze moet gebruiken. Ik ga voor maximale stabiliteit dus als ik een firmware aanpas, dan zorg ik er eerst voor dat met deze "tool"(is eigenlijk ook een firmware .ird bestand) echt alles van plugin's eerst opgeruimd zijn voordat ik een firmware aanpas.
Ik moet even afkloppen nog, maar verder geen problemen met de Octagon .28 firmware op dit moment

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: remo
Ik heb boot v1.21 en vanavond ook de laatste software versie erin gezet.
Geen problemen ondervonden tot nu toe.
Wel draait hij nog altijd op maxiboot.


Ik heb twee RE-9000HD boxen.
één met bootloader V1.21 en één met bootloader v1.23.
Beide (ook de bootloaders) origineel gelaten zoals ik ze gekocht hebt.
Wél telkens update's (t/m v1.08.75) uitgevoerd vanaf de site van Rebox.

Wat is wijsheid ???

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat werkte er tijdens het gebruik met de Octagon FW slechter en welke versie MCAS gebruikte jij dan i.c.m. deze FW?

- Ik kon de EPG niet meer gebruiken. (op meeste kanalen onzin)
- Fabrieksreset werkte niet meer (loopt vast)
- Tijdens afspelen van een opname loopt de box altijd vast bij drukken pauze.
- Vaker 'scrambled' in het display.
- MCAS was de laatste versie ik dacht van mei 2011


VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion

Ik heb twee RE-9000HD boxen.
één met bootloader V1.21 en één met bootloader v1.23.
Beide (ook de bootloaders) origineel gelaten zoals ik ze gekocht hebt.
Wél telkens update's (t/m v1.08.75) uitgevoerd vanaf de site van Rebox.

Wat is wijsheid ???


Op het andere forum had ik jouw desgevraagd al het onderstaande antwoord gegeven.

Garantie kun je hierover nergens krijgen want met alle Bootloaders zijn problemen gemeld waarbij de meeste met een versie lager dan 1.23.
Ik ben overigens niet overtuigd dat alle gemelde installatieproblemen ook daadwerkelijk aan de Bootloader lagen maar kunnen wellicht ook aan de gebruikte USB stick liggen.
We weten nu eenmaal allemaal dat Rebox nogal wat problemen heeft met de verschillende merken USB sticks.

Uiteraard kun je wachten maar je kunt natuurlijk ook de nieuwste Bootloader 1.54 voor de serie RE-8000/9000 installeren.
Voor de RE-4000 is dat 2.54.

Ikzelf heb (had) zowel op mijn RE-8000 als 9000 Bootloader 1.23 zitten en had geen problemen met het installeren van de laatste Rebox en Octagon FW versie.

Toch heb ik nu n.a.v. het door Octagon Forum aangegeven dringende advies om i.c.m. de nieuwste FW de Bootloader 1.54 te installeren de Bootloader in mijn RE-8000 naar 1.54 ge-upgraded.
Met het upgraden van mijn RE-9000 naar 1.54 wacht ik nog even totdat ik zeker weet dat de RE-8000 met 1.54 goed blijft functioneren.
Ik denk niet dat dit problemen oplevert want de changelist van 1.54 t.o.v. 1.23 is bijzonder minimaal en niet schokkend.
Tot nu toe functioneert alles perfect en uiteraard met de laatste versie octaMCAS want anders kan de Rebox de CD Smartkaart niet lezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat

- Ik kon de EPG niet meer gebruiken. (op meeste kanalen onzin)
- Fabrieksreset werkte niet meer (loopt vast)
- Tijdens afspelen van een opname loopt de box altijd vast bij drukken pauze.
- Vaker 'scrambled' in het display.
- MCAS was de laatste versie ik dacht van mei 2011

Dit zijn wel heftige issues.
Ik heb nu toch enige malen zowel de Rebox als Octagon FW v.v. zonder problemen geïnstalleerd.
Daarbij moet ik wel toegeven dat ik niet elke keer alles conform de voorschriften heb gedaan, dus soms geen fabrieksreset en / FastScan en toch blijft alles gesmeerd lopen.

Bij dergelijke problemen heb ik toch de neiging om een format van de HDD te adviseren want dan raak je nogal wat (belastende) troep kwijt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Op het andere forum had ik jouw desgevraagd al het onderstaande antwoord gegeven.


Ik had het gelezen Jürgen, dank je wel voor je antwoord(en).
Ik blijf dus een beetje angstig op te upgraden. Het werkt nu "goed" dus ik wacht nog even af.
Ben wel een beetje benieuwd naar de EPG en de naamgeving van de opgenomen bestanden.

Groeten,

Paul.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan natuurlijk altijd overwegen de softwareupdate d.m.v. het programma Porter te installeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Ben wel een beetje benieuwd naar de EPG en de naamgeving van de opgenomen bestanden.

Het is nog te vroeg om al zeker van te zijn maar tot nu toe functioneert de 7-daagse EPG prima nadat de ontvanger uit de 'diepe Stand-by' is gekomen.
Zodra de ontvanger opgestart is beschik je onmiddellijk over de EPG.
Ook wordt het bestand EPG.txt op de HDD goed bijgewerkt.

Voor zo ver ik het nu kan beoordelen is het probleem met de naamgeving van de periodieke opnamen opgelost maar deze indruk hadden we al eerder en na verloop van tijd kwam het probleem toch weer terug.

Er zit in elk geval vooruitgang in.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier ook even een melding doen die ik elders op dit forum ook geplaatst heb, maar die ik hier echter ook wel op zijn plaats vind.

 

Na instalatie van de laatste FW(1.09.20)het volgende:

Enkele dagen geleden de interne SATA schijf weer aangesloten. Vandaag ben ik hem gaan gebruiken voor opname's. En binnen een uur had ik weer een vastloper. Beide opnames's waren vastgelopen en ook het beeld waar ik naar keek.

 

Conclusie:

Probleem met de aansturing van de interne SATA schijf is nog niet opgelost. Ik ga hem weer uitzetten (openschroeven en de voeding van de schijf eruit trekken) en maar weer wachten op de volgende FW. Ondertussen ga ik weer opnemen via de USB HDD, dat gaat tot nu toe zonder grote problemen (heel af en toe kan ik een bestand niet wissen en het geluid loopt soms niet helemaal synchroon.)

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...