Ga naar inhoud


Waarom zenden de publieke omroepen via CDS uit, dat kunnen ze zelf toch ook?


Miauw

Aanbevolen berichten

Wat ik niet begrijp is waarom CDS de Nederlandse publieke zenders op de satelliet doorgeeft en niet de staat zelf.

 

Nederland 1, 2, 3 en de Wereldomroep betalen er voor, anders had je geen (gratis + kaartkosten) Nederland 1, 2 en 3 pakket gehad, zo ook de Nederlandse radio zenders, maar waarom via CDS?

 

Er zijn voldoende zendwagens in het land die tijdelijk een eigen verbinding voor bijvoorbeeld het journaal uitzenden, dat gaat toch niet via CDS? Waarom de rest dan wel?

 

Regionaal / Provinciaal is eigenlijk onzin om op Satelliet uit te zenden, dat doen lokale omroepen ook niet. Waar ik wel voor zou zijn is dat de provinciale omroepen hun nieuws samen achter elkaar op één kanaal op satelliet zouden uitzenden + Regionet, al die programma's er omheen zullen dan wegvallen, maar daar is naar mijn mening de satelliet niet voor bedoeld, DVB-T juist weer wel.

 

 

Even terug naar CDS en de staat:

 

Voorbeeld:

 

BskyB is deels leeg gelopen en diverse Engelse zenders zijn vrij op de satelliet te ontvangen.

 

Hoe het in Duitsland werkt weet ik niet, maar ook daar lijken pakketten, maar ook op zich staande zenders uit te zenden. Als ik het goed begrijp, willen ze met HDTV de boel weer achter de decoder hebben, maar daar hebben de oosterburen weinig zin in, dus het meeste gaat FTA.

 

Kan iemand mij uitleggen hoe en waarom Nederland, Engeland, Duitsland en mogelijk meerdere landen werken?

 

 

Dan nog een laatste vraag:

 

Waarom is er nationaal omroep Friesland als er in Friesland een regionale / provinciale omroep zit?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het valt mij vaker op in het forum dat posters Nederland heel gemakkelijk naast een van de grote buurlanden leggen en zich dan

afvragen waarom het in Nederland niet allemaal net zo kan.

En dan denken dat alles nog goedkoper of zelfs gratis wordt. smirk

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En dan denken dat alles nog goedkoper of zelfs gratis wordt.

Als er een tweede provider zou komen waar de service beter is ben ik bereid om ook voor te betalen.
Het is niet het aanbod of de prijs van Canal Digitaal wat ik mager vind.
Maar de service die ze bieden is bijzonder slecht, zeg maar gerust belabberd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Ik denk dat hier door de publieke omroep flink te besparen is.

Dan zal de volgende stap, vrees ik, moeten zijn dat ze van satelliet af gaan, want ik denk dat ze nu al een deal hebben die niet goedkoper kan. Anders hadden ze het allang goedkoper gedaan, zoals bij BVN. (Ook slecht beeld, trouwens. ;))

Misschien kan de bitsnelheid nog wel wat verder naar beneden... cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit dit dan met de commerciële zenders.?

Er is hier altijd beweerd dat CanalDigitaal de prijzen wel moest verhogen omdat de commerciële zenders

een vergoeding wilden hebben om uitgezonden te mogen worden door CanalDigitaal.

 

Dus die paar pulpzenders worden betaald voor hun sooi en de kwaliteitszenders moeten betalen.!

Hier is volgens mij wel e.e.a. te besparen voor de publieke omroep.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat CDS de prijzen voor de commerciele zender moest verhogen is heel logisch.

 

Voor een paar jaar geleden was CDS de feed naar de kabelaars... ofwel de bron. Zonder CDS geen RTL en SBS zenders op de kabel. RTL en SBS betaalden toen ook aan CDS voor doorgifte. Nu is het veranderd door de opkomst van de glasdraad.

 

Voor RTL en SBS is de satelliet nu geen noodzakelijk kwaad meer, dus CDS wordt niet meer betaald door RTL en SBS om deze zenders door te geven. CDS kan dat nu zelf doen.... (ofwel het wordt doorberekend aan de abonnees). Voorheen keek de satellietkijker eigenlijk "gratis" met de feed mee...

 

Dit is dan ook precies de rede waarom het SetTop pakket jaren lang elk jaar een 10-tje omhoog ging...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

De wereld veranderd nu eenmaal.Contracten lopen ook niet oneindig door over het algemeen.

Dat zal hier niet anders zijn.

De publieke zenders hebben naar mijn mening meer recht op een vergoeding van CanalDigitaal dan die paar commerciële pulpzenders die nu betaald worden door CanalDigitaal.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...