Ga naar inhoud


Waarom zenden de publieke omroepen via CDS uit, dat kunnen ze zelf toch ook?


Miauw

Aanbevolen berichten

Volgens mij komt er in Duitsland een schat aan luister-en kijkgeld binnen. Ik hem de indruk ook dat de Duitse PO daardoor erg losjes met geld omgaat. Al een jaar draait bv ARDFestivalHD op de satelliet met een promofilmpje, om maar eens iets te noemen.

Noodzaak tot besparen lijkt bij de Duitse PO ver weg.

 

In het licht van deze Duitse situatie heb ik al tig keer anderen uitgelegd dat ze de Nederlandse satellietsituatie niet steeds naast de Duitse moeten leggen. Maar het geklaag gaat nog steeds door, terwijl men niet bereid is er (veel) meer geld voor op te hoesten.

In de tijd vlak voor de euro hadden we in Nederland ook luister- en kijkgeld. Maar daar werd toen ook al steen-en-been over geklaagd. We willen topkwaliteit op de sat voor een appel-en-een-ei, zo lijkt het.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

appeltje eitje

Waar komt appeltje-eitje vandaan?

eerder een wielrenners uitdrukking van zoetemelk

 

de herkomst; dat lijkt dan toch eerder van de performer (wielrenner) dan van de consument (toeschouwer)

 

performer is aanbieder in het TV-kijken verband

een productie voor 0,1miljoen * n kijkers

er werden al sinds de 70'ties kijkcijfers geanalyseerd

allemaal misbruikte data en nietszeggend over kwaliteit

 

wie de ether verkocht heeft heeft ook de deur los gezet voor appeltje-eitje.

ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een achterlijk systeem hoor in Duitsland

Zo dom zijn ze nou ook weer niet.
We hebben hier een uitstekende Media situatie. Voor mij het beste ter wereld.
Ik zou het voor geen goud willen ruilen met die pulp uit NL. Die reklame meuk (ook op de PO) is het gevolg van het waardeloze media beleid in NL.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet waar.

Er is geen reklame, behalve voor 20:15. Daarna komt er enkel luttele seconden een sponsor in beeld voor het eigenlijke programma en tijdens een pauze ook een sponsor. Meer niet.

Dit is op geen enkele manier te vergelijken met de de NL situatie.

Trouwens, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken want voor jouw is de ontvangst geheel gratis (via satelliet) analoog, in SD en HD en DVB-T. Dit ook weer in tegenstelling tot NL en B.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Afgezien daarvan, vind ik het nog steeds een achterlijk systeem. Bij de duitse po zenders wordt je ook vergeven van de reclame troep ondanks die kijkgeld heffing. Hoeveel programma' worden niet betaald door bier merken en verzekeringen. Neem de DTM die door de ARD wordt uitgezonden dat staat stijf van de reclame. cry


na 20:00 uur is er geen reclame meer bij de ARD en ZDF.

In Nederland, bij de PO, is het nog tot 01:30 in de nacht...

De hoeveelheid reclame in Duitsland is gewoon minder, en minder agressief, zoals het systematisch blijven herhalen van dezelfde reclameproducten.

Waarschijnlijk is het de hoop van deze opdrachtgever dat je door veelvuldig zien van hun reclame dat je gelooft dat het de waarheid is.

Irritant is ook dat er een reclame is, dan een andere reclame, en dan komt de eerste weer terug, vervolgens komt nummer twee weer terug.
Alsof er iets mankeert aan het korte termijn geheugen van de kijker. Het is een onbeschofte schoffering aan de kijker, door de adverteerder, waarbij duidelijk wordt getwijfeld aan het verstand van de kijker.

Nu zie je weer reclames voorbij komen van bedrijven die een twijfelachtige reputatie hebben. Bedrijven zoals Dirk Scheringa had. Iedereen irriteerde zich er aan, en had zijn vraagtekens erbij. Later bleek dit ook terecht te zijn.
Maar Vadertje-staat laat het wederom maar gewoon doorgaan dat dergelijke reclames worden uitgezonden via de Nederlandse ether.
Over zoveel jaren kunnen we ze tegenkomen in programma's als Kassa en Radar.
Dergelijke reclame moet preventief worden geweerd van het scherm.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, nog vergeten erbij te vermelden. De beeldkwaliteit van de Duitse PO staat op een niveau dat al helemaal niet is te vergelijken met de NL kanalen. Ik heb het dus over satelliet. Kijk eens naar de bandbreedte en bit-rate van de Duitse PO kanalen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb ondertussen ervaring met het betalen van kijk en luistergeld in 3 landen, tegelijk. sick

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...