Ga naar inhoud


Tijdslimiet instellen draadloze verbinding


Aanbevolen berichten

Hallo medesatters,

 

Het zou handig zijn als je de router uit kan zetten als hij niet gebruikt wordt, zoals s`nachts of als je niet thuis bent.

Zelf heb ik een draadloze router van Tele2, en ik zou hem ook graag willen uitschakelen als ik niet aan het internetten ben.

Want wat ik hier in deze discussie tot nu toe niet zie is het energieverbruik.

Mijn router verbruikt 15 Watt per uur, dus 24 uur is 360 Watt.

Per jaar is dat dan ruim 131 kWh!

Dat is dus wel net zoveel als de helft van het verbruik van mijn diepvrieskast (ja, wel een energiezuinige A++).

Of ik kan er elke avond 6 uur tv van kijken (tja, wel een super zuinige Samsung 46 inch LED tv).

Ik wil wedden dat je daar niet zo snel bij stilstaat, maar een draadloze router verbruikt dus best wel veel!

Het vervelende is echter, als ik de router uitgeschakeld heb, dan kan ik niet bellen of gebeld worden.

De oplossing zou dan zijn, om de router alleen uit te schakelen als er helemaal niemand thuis is, maar als iemand mij probeert te bellen als de router uitgeschakeld is, dan krijgt hij een mededeling te horen, dat dit nummer niet in gebruik is.

Weet iemand of hier een oplossing voor bestaat?

Bestaan er draadloze routers die uitgeschakeld kunnen worden, maar toch het gebruik van de telefoon toelaten?

Zijn er hier forumleden die zoiets hebben, en zo ja, bij welke provider zit je dan?

Al vast bedankt voor reacties,

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het beste kun je een fritzbox aanschaffen, die is heel groen van zichzelf en valt ook nog groener in te stellen door de gebruiker.

 

Mag ik erbij opmerken dat je voor een minimale besparing eerste voor zeker 7 jaar vooruit betaald aan een nieuw apparaat?

 

Je vernietigt tevens de energie die gestopt is om het tele2 modem te fabriceren.

 

Voortaan eerst bij de provider informeren welk modem dat er bijkomt en dan pas kiezen. Maar aangezien het om tele2 gaat denk ik had het je niet om het milieu gaat maar om je eigen knip. Wat dat aangaat werkt het dus wel dat de energieprijs zo schofterig hoog gemaakt is door de regering wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad!

Het gaat me nog niet eens om die 26 euro, maar om onnodig verbruik zoveel mogelijk te voorkomen.

En ik heb een gezonde hekel aan teveel belasting betalen!

Voor elke Kwh die we verbruiken komt de belastingdienst 13,5 cent innen, dat is meer dan de helft van je Kwh prijs!

Maar ook het milieu speelt hier mee, het is dus knip & milieu.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...