Ga naar inhoud


waarom VU+ DUO


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Fabrikanten worden inderdaad geacht zich als goede burgers binnen de openbrongemeenschap te gedragen. Het kan niet zo zijn dat de ene fabrikant wel zijn broncode vrijgeeft en de andere niet.

 

In principe hoort de GPL dit te beschermen maar het is mij niet duidelijk of je de copyleft-clausule van de GPL op een plugin kunt toepassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
omdat die ET9000 belachelijk heet wordt

Dat is ook weer jouw mening... het woord belachelijk benadrukt al de persoonlijke mening. de ET9000 wordt niet belachelijk heet!!! Als je echt op de componenten gaat kijken dan wordt ondanks die kleine ventilator een VU+ net zo heet...

En wat betreft plugins alleen voor de XTrend??? So what... Dream Multimedia doet dit nu ook!!! Dit is gewoon een verandering in de tijd...

Op het IHAD forum zie je ook dat DMM bezig is met HbbTV... dus wie weet komt het daar ook zo???

In ieder geval -ook al is er iets in drivers of zo nodig om dit goed en vlot werkend te krijgen- kan DMM dan ook van de sources van X-Trend profiteren...

P.S. Dream Multimedia is al GPL gedachte al goed aan het verlaten sinds ongeveer een jaar... zeker met die Plugin wedstrijd... en het inbouwen van tmpd checks voor plugins.

Maar ik denk dat het een beetje offtopic raakt hier.... het is nu meer waarom een ET9000 niet...!!!
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

GPL is een veelkoppig monster, maar wel een zonder tanden.

 

Als Enigma2 onder GPL wordt gebruikt (zoals meestal het geval is) dienen ook alle plugins onder GPL te vallen omdat ze in dezelfde process space draaien.

 

Maar daarmee kun je hoogstens bereiken dat je plugins die geen GPL compatible licentie hebben niet meer in je image mag aanbieden. Je kunt er niks mee afdwingen, je kunt dus de maker van de plugin in kwestie niet dwingen om zijn code openbaar te maken op grond van de GPL.

 

Met de closed source drivers komen de fabrikanten wel weg omdat de Linux kernel dat in de licentie wel toestaat.

 

Ook het runnen van closed-source software op een verder GPL systeem zoals de OpenEmbedded image die op de dreamboxachtigen draait is toegestaan, als dat maar in een apart process draait.

 

En zelfs als het niet mag - als thuisgebruiker mag je bijna alles. Zolang je je spulletjes maar niet commercieel(*) inzet, mag je gerust allerlei dingen doen thuis die regelrecht tegen licenties en patenten enzo indruisen.

 

(*) Let wel dat "gratis weggeven" ook als commercieel gebruik gezien kan worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Nee natuurlijk niet. Dan is toch het voordeel voor xtrend weg?

Citaat:

Betreft HBBTV dit word aangestuurd door een webbrowser en alle plugins welk nxtrend levert zal beschikbaar zijn.
Als je de webbrowser werkend hebt op de box dan zal het waarschijnlijk op de meeste boxen werken.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar daarmee kun je hoogstens bereiken dat je plugins die geen GPL compatible licentie hebben niet meer in je image mag aanbieden. Je kunt er niks mee afdwingen, je kunt dus de maker van de plugin in kwestie niet dwingen om zijn code openbaar te maken op grond van de GPL.


Er is niet alleen de maker van Enigma, er is ook nog de maker van de browserengine, ik neem aan dat iets als Gecko of Webkit gebruikt wordt, en die kan dat wel, op straffe van het überhaupt niet meer mogen distributeren van de betreffende plugin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Citaat:
Maar daarmee kun je hoogstens bereiken dat je plugins die geen GPL compatible licentie hebben niet meer in je image mag aanbieden. Je kunt er niks mee afdwingen, je kunt dus de maker van de plugin in kwestie niet dwingen om zijn code openbaar te maken op grond van de GPL.


Er is niet alleen de maker van Enigma, er is ook nog de maker van de browserengine, ik neem aan dat iets als Gecko of Webkit gebruikt wordt, en die kan dat wel, op straffe van het überhaupt niet meer mogen distributeren van de betreffende plugin.


Er zit geen opensource browser in. Er worden al "conclusie" gemaakt zonder dat iemand weet wat het is.

Het is niet zoals wat dream zit te ontwikkelen met Webkit en deze opensource project met nieuwe ontwikkelingen alleen te laten werken op de dreambox en waarschijnlijk alleen op de nieuwe modellen.
Dit kwam ter woorde op de beurs in Dubai (Cabsat) en admins van ihad forum vertellen tevens dat de bedoeling is dat de webkit alleen op dream producten gaat werken.

Is wel een logisch stap van dream nu de concurrentie aan de deur kloppen maar als het gewaardeerd word is ten tweede.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dat ik een beetje een hekel aan jou heb, helpt je natuurlijk niet in discussies, maar ik ga echt geen negatieve dingen over een ET9000 schrijven om jou te pesten. Als ik je al openbaar zou willen pesten kan ik hele andere dingen schrijven waarmee ik je veel harder zou pesten wink


Gelukkig heb ik hier niks te zeggen, maar als ik kijk naar de forumregels overtreed je hier de regels op meerdere fronten.
Afgezien van feit dat ik, en zeker velen anderen, geen zin heb elke keer tussen de regels door jullie onderlinge relatie te lezen.

Kun je natuurlijk zeggen dan moet je niet lezen. Tsja, dat is een optie, toch staat er tussendoor ook wel wat leuks tussen.

En Michel, ook mijn DM8000 wordt bloedheet. Is altijd al zo geweest vanaf dag 1. Er zit wel een HDD in en geen fan.
Simpelweg omdat ik vindt dat de fabrikant er maar een fan in had moeten zetten als dit nodig mocht zijn.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ja ik zal nog eens een topic starten voor beginners/wijfelaars die enkel willen weten wat ze met de hardware en software kunnen.

thanks


U bent bedankt voor het starten van dit topic! En u geeft mij - die uitkijkt naar een vervanger voor de SD receiver - informatie die ik begrijp en waar ik iets aan heb.

Veel van de andere commentaren lijkt mij meer op gekrakeel van mensen die persé gelijk willen krijgen: laat die mensen een apart topic starten waarbij ze de VU+DUO vergelijken met deze of gene receiver en daar dan verder gaan met hun discussies.

Groetjes,
ROMAN
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: ROMAN
Origineel bericht van: Tonskidutch
ja ik zal nog eens een topic starten voor beginners/wijfelaars die enkel willen weten wat ze met de hardware en software kunnen.

thanks


U bent bedankt voor het starten van dit topic! En u geeft mij - die uitkijkt naar een vervanger voor de SD receiver - informatie die ik begrijp en waar ik iets aan heb.

Veel van de andere commentaren lijkt mij meer op gekrakeel van mensen die persé gelijk willen krijgen: laat die mensen een apart topic starten waarbij ze de VU+DUO vergelijken met deze of gene receiver en daar dan verder gaan met hun discussies.

Groetjes,
ROMAN


Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, maar die discussie werd dan ook niet door mij gestart: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/2016310/Re_algemeen_waarom_VU_DUO#Post2016310
Helaas moet je er dan min of meer wel op reageren.

Tonski, ik zet graag je aangepaste tekst, bovenaan in dit topic als je wilt.

Origineel bericht van: Littlesat
Inderdaad...

Maar binnenkort komt er een vergelijkend overzicht uit van sat4all... ik begin al een idee te krijgen wat voor een advies daar uitkomt...


Achja, wat jij wel of niet voor ideeën ontwikkeld, kan ik niet voorzien, maar wat ik wel kan voorzien is een hele hoop commentaar als er een vergelijkend warenonderzoek komt. Daar begin ik dus niet meer aan, want er is altijd wel een neus die steeds wat aan te merken heeft en daar steek ik mijn schaarse vrije tijd niet meer in.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook een prima overzicht, niet uitsluitend op de Vu+ van toepassing maar op alle Open-Linux boxen, te beginnen met Dreambox. De onderlinge verschillen zijn toch vooral te vinden in de opties zoals het aantal tuners tuners (al dan niet verwisselbaar), fan, wifi etc. Maar de mogelijkheden en bediening blijft vrijwel identiek.

 

Voor de beginnende Kees en Trees die zich oriënteren op satellietontvangst is dit een uitstekend overzicht van wat dit soort ontvangers kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, maar die discussie werd dan ook niet door mij gestart: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/2016310/Re_algemeen_waarom_VU_DUO#Post2016310
Helaas moet je er dan min of meer wel op reageren.


DDP is een goede rede waarom VU+ duo wel.
Deze stond niet in de lijst en is goed om erbij te vermelden. Dit is net zoiets dat de ET9000 nu nog geen DTS downmix heeft.
Het is gewoon zo en niet anders

Als reactie geef zeg je dit??

Origineel bericht van: Michel

Ik zou in ieder geval iedereen aanraden een VU+ DUO in plaats van een ET9000 te kopen. Die zit hardwarematig een stuk beter in elkaar en zal gezien zijn actieve koeling waarschijnlijk ook een stuk ouder worden.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb deze draad even door zitten spitten en vind eigenlijk dat dit een beetje uit de hand begint te lopen.

 

Ik maak een stickie aan met Tonski zijn eerste tekst, en laat deze nog even staan.

 

Gaat het verder in vu+ versus xtrend, dan sluit ik deze draad.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...