Ga naar inhoud


Hoe bewaren jullie je digitale foto's


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: wiz
Origineel bericht van: winwiz
En vaak gaat het ook zonder meer als je bij hetzelfde merk blijft, al is het een ander type....

Ik vind het "niet toekomst zeker van Raid" eerlijk gezegd een non -isue.


Er is geen fabrikant die je dat garandeert, dus het is wel degelijk een issue. En je zou de eerste niet zijn die er blind vanuit gaat dat het wel zal werken en er dan achterkomt dat dat niet zo is.


Bij bijvoorbeeld Synology kun je dat gewoon van te voren bekijken. Er is een heel schema. Het OS wordt meestal opnieuw opgebouwd, de data blijft behouden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: The Iron Maiden
Citaat:
En bij brand of inbraak ben je alles kwijt :-(


Niet als ik die externe HDD op een ander adres bewaar.

mvg,
The Iron Maiden

Dan moet je wel een plan hebben om die disk van tijd tot tijd op te halen en bij te werken.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Ik denk dat je GB bedoelt ipv Gb.


Niet muggenziften, we zitten hier niet bij Tweakers.... Iedereen snapt wel wat er bedoelt wordt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Origineel bericht van: winwiz
En vaak gaat het ook zonder meer als je bij hetzelfde merk blijft, al is het een ander type....

Ik vind het "niet toekomst zeker van Raid" eerlijk gezegd een non -isue.


Er is geen fabrikant die je dat garandeert, dus het is wel degelijk een issue. En je zou de eerste niet zijn die er blind vanuit gaat dat het wel zal werken en er dan achterkomt dat dat niet zo is.


Juist.

Iedereen gaat er maar van uit...

Ik kopieer gewoon binnen 6 2Tb schijven wat ik nodig vind, gebruiken jullie maar lekker RAID. Niet zo heel interessant verder, ik heb mijn punt gemaakt, iedereen doet er maar mee wat hij/zij wilt.

En dat ik bij brand alles kwijt ben... Ja, inderdaad, ALLES en dan zijn foto's waarschijnlijk mijn laatste zorg!
En, zoals gezegd, 10 jaar geleden zou ik al mijn papierwerk en fotoalbums ook kwijt zijn geweest na een brand.

Ik vind het werkelijk overdreven om je data zo absurd belangrijk te maken, dat dat je grootste zorg zou moeten zijn nadat je huis is afgefikt! Dat is wat mij betreft pas een non-issue!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Iron Maiden
Gezien alle reacties denk ik dat ik mijn foto's gewoon op 3 plaatsen bewaar. Laptop, externe HDD en VU+.
Dan heb je alles zelf in beheer en mocht er een HDD uitvallen hebje altijd nog 2 andere backups

mvg,
The Iron Maiden


Man naar mijn hart. Zeer verstandig besluit!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Juist.

Iedereen gaat er maar van uit...

Ik kopieer gewoon binnen 6 2Tb schijven wat ik nodig vind, gebruiken jullie maar lekker RAID. Niet zo heel interessant verder, ik heb mijn punt gemaakt, iedereen doet er maar mee wat hij/zij wilt.

En dat ik bij brand alles kwijt ben... Ja, inderdaad, ALLES en dan zijn foto's waarschijnlijk mijn laatste zorg!
En, zoals gezegd, 10 jaar geleden zou ik al mijn papierwerk en fotoalbums ook kwijt zijn geweest na een brand.

Ik vind het werkelijk overdreven om je data zo absurd belangrijk te maken, dat dat je grootste zorg zou moeten zijn nadat je huis is afgefikt! Dat is wat mij betreft pas een non-issue!

Foto's uit het verleden zijn heel belangrijk voor me.
Misschien niet voor jou, maar voor mij wel.
Maar ook gescande papieren van de hypotheek, verzekeringen, paspoort etc etc.
Na een brand is dat spul er niet meer, en dan is het wel handig als je het gescand nog wel hebt op een externe locatie.
En dan al mij programmeerwerk, mijn levenswerk, ik moet er niet aan denken dat kwijt te raken.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: bigtwin
Juist.

Iedereen gaat er maar van uit...

Ik kopieer gewoon binnen 6 2Tb schijven wat ik nodig vind, gebruiken jullie maar lekker RAID. Niet zo heel interessant verder, ik heb mijn punt gemaakt, iedereen doet er maar mee wat hij/zij wilt.

En dat ik bij brand alles kwijt ben... Ja, inderdaad, ALLES en dan zijn foto's waarschijnlijk mijn laatste zorg!
En, zoals gezegd, 10 jaar geleden zou ik al mijn papierwerk en fotoalbums ook kwijt zijn geweest na een brand.

Ik vind het werkelijk overdreven om je data zo absurd belangrijk te maken, dat dat je grootste zorg zou moeten zijn nadat je huis is afgefikt! Dat is wat mij betreft pas een non-issue!

Foto's uit het verleden zijn heel belangrijk voor me.
Misschien niet voor jou, maar voor mij wel.
Maar ook gescande papieren van de hypotheek, verzekeringen, paspoort etc etc.
Na een brand is dat spul er niet meer, en dan is het wel handig als je het gescand nog wel hebt op een externe locatie.
En dan al mij programmeerwerk, mijn levenswerk, ik moet er niet aan denken dat kwijt te raken.


Prima voor jou.

Ik probeer zaken te relativeren, als je vroeger je fotoboeken zo belangrijk vond, moest je ze bij de bank in een kluis stoppen.

Wie heeft dat ooit gedaan?

Nogmaals, ik vind dit een non-issue

En dit is geen uitnodiging voor een discussie, maar weer een keer slechts mijn mening...

Die zou niet zo belangrijk moeten zijn dat er zoveel mensen overheen vallen!!!

Ik heb mijn bagage waardoor ik mijn mening heb.

De rest, doe lekker je ding!!!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima dat het je mening is maar ik mag hopen dat 95% er niet zo over denkt.

 

Vroeger was het gewoon lastiger om een "backup" te hebben. Foto's dubbel afdrukken was super duur.

 

Hedendaags kun je voor, laten we zeggen €100, wel overal (van waarde) een kopie van hebben en het past in je binnenzak.

 

Maar goed, ieder zo zijn voorkeur.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Prima dat het je mening is maar ik mag hopen dat 95% er niet zo over denkt.

Vroeger was het gewoon lastiger om een "backup" te hebben. Foto's dubbel afdrukken was super duur.

Hedendaags kun je voor, laten we zeggen €100, wel overal (van waarde) een kopie van hebben en het past in je binnenzak.

Maar goed, ieder zo zijn voorkeur.


Dit vind dus zo een antwoord waar ik pukkels van krijkg

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ja ik denk dat Bigtwin bedoelt dat 95% het oneens moet zijn met hem en dat zijn manier die hij goed genoeg vindt niet past bij wat we allemaal zouden moeten willen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Ik las overigens een paar dagen geleden in " Sat und Kabel 7+8-2011" dat er DVD's en Blueray's met een extra harde Polymer-laag op de markt zijn van "Delkin Devices" De fabrikant zou beloven dat de gegevens 200 jaar veilig bewaard worden op deze datadragers. Het bedrijf heeft ook disc's die 100 jaar veiligheid bieden, wat voor de meeste mensen waarschijnlijk voldoende is.
http://delkin.com/c-155604-archive-archival-blu-ray-disc.html


Ook andere merken hebben "archive grade" DVD's, waarvan je mag verwachten dat je er zonder problemen een jaar of vijftig je gegevens op kan bewaren, zolang je de DVD met rust laat onder normale (huiskamer)condities, uit de zon en droog bewaard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...