Ga naar inhoud


Hoe bewaren jullie je digitale foto's


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: wiz
ja ik denk dat Bigtwin bedoelt dat 95% het oneens moet zijn met hem en dat zijn manier die hij goed genoeg vindt niet past bij wat we allemaal zouden moeten willen.


Ik bedoel dat ik het op mijn manier doe, en iemand anders weer op zijn manier.

Ik wilde alleen duidelijk maken dat raid geen toverwoord is en dat je dat in het bedenken van je eigen oplossing mee moet nemen.

Voor de rest geef ik geen waardeoordeel over welke oplossing dan ook.

En ik wilde duidelijk maken dat cloud welliswaar mooi en voldoende beveiligd kan zijn, maar dat je toch je hele hebben en houden op het net zet. Je geeft providers en de overheid gewoon toegang tot al je persoonlijke spullen... Kan de provider een mooi profiel van je maken, met bijbehorende gerichte reklame etc. Ja, als de nvd het belangrijk vind voor een onderzoek, krijgen die gewoon toegang... Of wie dan ook. Zeker als je een nederlandse provider gebruikt, zeg kpn.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik hoor dan ook bij die 5% die het met je eens is hoor.

Kijk, belangrijke documenten horen gewoon niet in je fotoalbum dat deed je vroeger ook niet waarom nu dan wel?

Maar wie kijkt er nog wel eens in zijn papieren fotoboeken van zeg maar 15 jaar geleden?

Hier liggen ze tenminste te verstoffen en heb je een keer wat nodig dan is het vaak te veel moeite om al die foto's door te bladeren op zoek naar de ene die je moet hebben.

En dat terwijl je toen nog selecties maakte van wat wel of niet in het album kon komen.

Nu met de digitale kiekjes heb je er nog veeeeeeeeeel meer en moet je of alles meteen gaan benoemen om het terug te kunnen vinden of ben je nog veel langer bezig om die ene foto te zoeken.

Hier staat dus alles gewoon op de PC en 1 externe HD van 250 Gig die in de kluis ligt.

De originele echt belangrijke documenten liggen extern opgeslagen zonder dat er ook maar iemand anders toegang toe heeft.

Voor mij prima geregeld zo.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

late reactie;-). Ik heb alles op een synology ds212 nasserver gezet. Crashplan backupped via internet de data encrypted bij een kennis op de harddisk

en andersom hij bij mij. Kost niets. Automatisch krijg je mails met de status van de backups en aanpassingen.

Tevens heb ik een tweede kopie in huis lopen via crashplan naar een notebook. kortom je hoeft er niets aan te doen en hebt altijd een actuele backup kosteloos buiten je huis. Erg handig met brand of inbraak....ik hoop het nooit nodig te hebben.

 

Er is ook een gratis cloudoplossing maar dan zweeft je fotos en films overal bij vreemde op harddisken. Kan ook heel goed werken hoor, is net wat je zelf prettig vindt.

aangepast door IvoM
Link naar reactie
Delen op andere sites

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Origineel bericht van: Sverige</div><div class="ubbcode-body">Ik las overigens een paar dagen geleden in " Sat und Kabel 7+8-2011" dat er DVD's en Blueray's met een extra harde Polymer-laag op de markt zijn van "Delkin Devices" De fabrikant zou beloven dat de gegevens 200 jaar veilig bewaard worden op deze datadragers. Het bedrijf heeft ook disc's die 100 jaar veiligheid bieden, wat voor de meeste mensen waarschijnlijk voldoende is.

<a href="http://delkin.com/c-155604-archive-archival-blu-ray-disc.html" rel="nofollow" target="_blank">http://delkin.com/c-155604-archive-archival-blu-ray-disc.html</a>

</div></div>

 

Ook andere merken hebben "archive grade" DVD's, waarvan je mag verwachten dat je er zonder problemen een jaar of vijftig je gegevens op kan bewaren, zolang je de DVD met rust laat onder normale (huiskamer)condities, uit de zon en droog bewaard.

 

Zou er over 50 jaar nog een mogelijkheid zijn om een dvd af te spelen, neem een taperecorder of een cassette speler die zijn er bijna ook al niet meer te vinden. Ik maak dat waarschijnlijk niet meer mee maar wil iemand me even in seinen over 50 jaar.

aangepast door hgroen

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dit te schrijven maar dat ging niet goed:

 

Zou er over 50 jaar nog een mogelijkheid zijn om een dvd af te spelen, neem een taperecorder of een cassette speler die zijn er bijna ook al niet meer te vinden.

Ik maak dat waarschijnlijk niet meer mee maar wil iemand me even in seinen over 50 jaar.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak dat waarschijnlijk niet meer mee maar wil iemand me even in seinen over 50 jaar.

 

Joh, wat doe je moeilijk. Dan zet je toch gewoon even een agenda-item in 2062 in je Outlook of je smart phone :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik plaats die samen met mijn film en muziek arsenaal op een Iomega StorCenter ix2 met twee schijven van elk 2 TB. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder alle "zinnige" opmerkingen gelezen te hebben, mijn opvatting:

Geen CD/DVD, die zijn achterhaald en beperkt houdbaar. Soms zelfs maar enkele jaren.

Absoluut geen online / Cloud opslag, ben ik fel tegenstander van, maar dat punt ga ik, ook bij vragen, niet verdedigen. Geen vragen hierover dus.

Geen Raid, maar ook daarover ga ik geen vragen beantwoorden. Ook door ervaring met mensen die het altijd beter denken te weten.

Ik heb dus een zelfbouw nas, waar ik 6 disken in heb. De disk met o.a. foto's (inmiddels bijna 100 Gb) copieer ik af en toe naar een andere disk in dezelfde nas. En af en toe copieer ik diezelfde disk naar een oude laptop, waar ik een aparte disk in heb zitten voor diezelfde foto's.

En ja, als het huis af fikt, was ik mijn negatieven ook kwijt geweest, dus mijn foto's op schijf waarschijnlijk ook. Maar ja, dan heb ik andere problemen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een externe USB schijf die bij familie in de meterkast staat en direct aan het DSL modem hangt. Daarnaast een kopie op een andere PC in huis, totaal 3 kopieen waarvan 1 op een paar kilometer afstand. Ik gebruik Super Flexible File Synchronizer voor het overzetten. Die kan automatisch draaien en ook nog zippen (en er een ZIP wachtwoord op zetten) om ruimte te sparen en niet iedereen zomaar mee te laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...