Ga naar inhoud


Hoge ECM duur bij Canal Digitaal


Jassy

Aanbevolen berichten

Even voor de duidelijkheid: Het gaat hier om intern sharen en niet om extern sharen.

 

Ik heb de CD smartcard in mijn DM 7020 zitten, samen met een kaart van de ORF.

 

Nu is mij opgevallen dat de CD kaart maar liefst 400ms er over doet om respons te geven, waar de ORF kaart dit in minder dan 200ms doet. Bovendien kan ik op mijn HD box (die bovenop de Dreambox staat) ook veel sneller de ORF kanalen openen als de CD kanalen.

 

Hoe kan ik dit omlaag krijgen, want ik begin mij er nu behoorlijk aan te ergeren dat hij zo traag is. Is hier een trucje voor in CCcam 2.1.1?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: theparasol
Dat is niet erg want ze moeten je verplicht een nieuwe opsturen en zover ik weet nog kostenloos ook. (iemand hier al praktijk ervaring mee?)

Het is immers toch niet de klant zijn probleem dat de smartcard defect gaat.


Klopt, de kaart word gratis vervangen bij defect, verlies en diefstal.
Dit vanaf het abonnement Set Top Box en hoger

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne is al 2 keer vervangen en volgens CD hebben ze de 2e nooit ontvangen met terugsturen, toch geen problemen gehad met nieuwe, de oude word immers gedeactiveerd. Nu overgestapt op DM hecht ik al bergen minder waarde aan die kaart, voor die paar kanalen.

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smartkaarten gaan nooit defect maar raken altijd zoek. whistle

Wat zoek is kun je niet terug sturen en dat scheelt je weer in de kosten en het gedoe dat het bij hen nooit is aangekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch moet jij er voorzichtig mee omgaan, met het overclocken. In een aantal versies van CCcam geeft het niet het gewenste resultaat en is ook niet goed zichtbaar/betrouwbaar of het resultaat wel gehaald wordt. ook zit er verschil in of jij CCcam draait op een server of gewoon op de tuner. Dit is mijn ervaring met het overclocken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snoopy
Wat maakt het uit hoe hoog je ECM tijd is als je een vloeiend beeld hebt ???

Wat het uit maakt een hoop want het duurt langer voor je beeld krijgt tijdens het zappen. Dit doet zich voornamelijk voor als je meer dan 5 zenders tegelijk op de kaart aanvraagd. Dan stijgt de CW tijd significant.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beeld is wel vloeiend, maar ik merk een significant verschil in omschakeltijden tussen de ORF (cryptoworks) kaart en de Canal Digitaal (seca 3) kaart. Ik dacht dat het een instelling in CCcam was, maar het is dus kaart gerelateerd. Ik zal er dus mee moeten leren leven (Voel niet zoveel voor ongecontroleerde overclockacties met CCcam, ook al krijg ik gratis een vervangende kaart...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...