Ga naar inhoud


Ventilator verwijderen uit netwerkswitch


Terror

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Dell powerconnect 2748 netwerkswitch gekocht op internet.

 

Alleen deze maakt nogal wat herrie, ik heb hem opengemaakt en er zitten aan de zijkant 3 ventilatoren welke ik eenvoudig los kan koppelen.

 

Het geheel zit in een 19" patch kastje in mijn garage.

De middelste fan heeft wat onbalans en daardoor resonantie waardoor ik dat via de muur in mijn (thuis) kantoor hoor.

 

Ik had een 100 mb switch (dell powerconnect 2324) zonder ventilatoren dus zonder resonantie.

 

De switch zal nooit vol belast worden, en intern zitten er behoorlijke koellichamen op de componenten.

De switch start wel gewoon op zonder de ventilatoren, maar dan gaat er een "fan" LED aan de voorkant branden.

 

Ik begrijp natuurlijk dat die ventilatoren er niet voor niks zitten maar is het verstandig om er 1, 2 of alledrie uit te schakelen? of beter van niet?

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites


Twee oplossingen:

Zorgen dat de trillingen niet meer bij de muur komen. Leg er een rubbermat of zo onder.

Ventilator vervangen

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang hou jij het zittend vol op een 100 Watt lamp ?

 

Dat opgenomen vermogen wordt allemaal omgezet i warmte en die moet je afvoeren.

Je kunt overwegen om de gehele luchttoevoer en afzuiging te veranderen; lees te vergroten.

De kast ziet er dan mogelijk niet uit, maar je kunt dan bv 1 grote ventilator gebruiken die veel meer lucht verplaatst, maar langzamer kan draaien en daardoor minder lawaai maakt.

 

Tevens kun je eea evt temperatuur gestuurd maken zodat de draaisnelheid toeneemt bij een hogere temperatuur.

 

suc6

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh als we op die toer gaan: gewoon kap er permanent af en een grote 230V fan permanent op mainboard laten blazen.

 

Van stof tgv permanent verwijderde kap heb je gegarandeerd geen last, die blaast die fan ook wel weg wink

 

Het zou me aan de anus oxideren als er voorop een ledje fan failed brand zolang die switch maar stil is en blijft werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar verhaal.

Via internet een tweedehands Linksys/Cisco SRW2016 gekocht. Pas na aankoop ontdekt dat er een aantal hele lawaaiige fans in zitten.

Na ontvangst heb ik de twee fans vervangen door drie stille Scythe mini kaze ultra fans. (er zaten drie brackets en drie aansluitpunten op het moederbord)

De nieuwe fans hebben een wat lagere airflow en maken minder toeren, vandaar de upgrade van twee naar drie stuks.

Het geluidsniveau is heel acceptabel geworden en er is toch nog sprake van genoeg koeling.

Kortom: vervang de fans door stille exemplaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...