Ga naar inhoud


rekening gas.


kees hekstra

Aanbevolen berichten

hallo satvrienden ik zit met een probleem.Ik moet 1800 euro extra betalen omdat ik maandelijks veel te weinig heb betaald.maar volgens mij klopt hier niets van.het verbruik is 4.697

9 september 2010 17354

1 augustus 2011 22009

Werkelijke stand bij mij op de meter 19969.

wie o wie kan mij hier mee helpen ik snap er niks van bvd.

Het Leven Is Een Melodie

Gedreven Door Komedie

Verweven Met Parodie

Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie

Dood Omgeven Met Tragedie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of ze hebben je laatste meterstand geschat of er zit

ergens een sukkel te slapen.

 

"Gewoon" contact opnemen met je energiemaatschappij en

eventueel een foto van je meterstand mailen.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets natuurlijk, ze maken een fout van maar liefst 2000 kuub, dat is nogal wat. Het is aan hun om die fout te herstellen. Maak anders een foto van je meter met een recente krant erbij als bewijs, aan het serienummer van de meter kunnen ze zien dat het jou meter is.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kees hekstra
bedankt con kaelem maar wat gaat mij dit nu kosten? frown


Om welke maatschappij gaat het?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kees hekstra
bedankt con kaelem maar wat gaat mij dit nu kosten? frown


Woon je daar net? Of al een aantal jaren?

Ik weet niet wat je normaal verbruikt, maar tenzij ze de meter 3,5 jaar geleden nieuw hebben geplaatst zal het ook voor de leverancier vrij makkelijk na te gaan zijn dat er hier een foutje is gemaakt.

Je hebt 5000 kuup verbruikt in een jaar... oftewel bijna 1/3 erbij van je totaal verbruik op de meter.

Alleen niet te lang wachten, ik zou morgen gelijk bellen. Straks kom je in de molen van wanbetalers en dan gaan ze volkomen langs elkaar heen werken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: kees hekstra
het verbruik is 4.697
9 september 2010 17354
1 augustus 2011 22009
Werkelijke stand bij mij op de meter 19969.

Eens in de vijf jaar krijg je geen meterstandenkaart in de bus, maar móet de meteropnemer de stand opnemen. Wellicht was je niet thuis toen ie aanbelde en natuurlijk geen berichtje achterliet. Het is duidelijk een schatting, gewoon even bellen en klaar ben je weer. Niks om je zorgen over te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bellen naar uw netbeheerder en vragen om een historiek van uw verbruik. Tevens om uitleg vragen hoe ze aan die indexen komen. Normaal moeten ze kunnen vertellen wanneer en hoe die meterstanden in het systeem zijn gebracht. Meestal is het duidelijk waar de fout zit en kan je actie ondernemen.

Als er een schatting is gebeurd dan je dat laten rechtzetten.

normaal verbruik in een normale winter en gezin: +- 4000 kuub of minder.

Dreambox 800 pvr met spaun switch ; Visiosat met 4lnb's 3x titanium + 1 alps.

tvv + hd.

--------------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb er vanochtend heen gebeld.de dame was zeer onverschillig en vertelde dat ze ons hadden geschat.maar ik heb toch echt de kaart wel opgestuurd.na wat heen en weer gepraat moet ik over 10 dagen bellen en hoor ik hoe en wat.iedereen bedankt hier en jullie horen wel hoe het afloopt.Ik vind het allemaal zeer vreemd.Groeten kees.

Het Leven Is Een Melodie

Gedreven Door Komedie

Verweven Met Parodie

Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie

Dood Omgeven Met Tragedie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: crammikske
normaal verbruik in een normale winter en gezin: +- 4000 kuub of minder.


Als het de hele winter -35 buiten is kan ik me er iets bij voorstellen... of je woont in een kasteel... of je hebt een plantage met exotische plantjes die niet tegen de kou kunnen wink maar 4000m² is echt wel ontzettend veel... de helft is al veel.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gek is dat niet hoor.

Als je niet in een flat woont, maar op een huisje op het platteland, dan hoef je echt geen -35 te hebben om 4000m3 te verstoken.

Helemaal als je je cv instelt op 20graden.

(Overigens haal ik het niet trouwens, maar dat komt ook mede door de houtkachel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm zag te laat dat ik vierkante meter had geschreven...

 

Ik zit in ee rijtjeshuis op ca 1000 m³ maar ik hou niet van de warmte, en hou het altijd relatief koel in huis... Vergelijkingssites geven een vuistregel (als je geen exacte getallen weet) van ca 1800 tot 2000 m³ gas voor een 'normaal' gezin.

Als je 4000 m³ zou gebruiken ben je alleen aan dat gas ca 2700 euro per jaar kwijt shockedshocked en dat is toch wel een heel erg fors bedrag...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal probleemloos de 3000 kuub. En nu wij meer thuis gaan werken zal dat probleemloos de 4000 kuub wel halen.

 

Geen groot huis. Wel vrijstaand en gebouwd in 1916.

 

Heeft wel als voordeel dat wij nooit de ramen hoeven te krabben van de auto's die naast het huis geparkeerd staan :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...